Laptop bios pass het makkelijkste verwijderderen??

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:14
Ik heb een laptop van iemand gekregen maar nu zit er een w8woord op die laptop :(. Nu was mijn vraag hoe kan ik die het makkelijkste weghalen??

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 20:15 schreef tinus1983 het volgende:
Ik heb een laptop van iemand
jaja, het zal wel ;)

onder het toetsenboard zit een knoop-cell. Disconnecten en klaar.... (zo heb ik het ook bij mijn armada gedaan...)

Verwijderd

password vragen:) aan die gast waar je em van hebt?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 13 december 2000 20:18 schreef t.e.n het volgende:

[..]
jaja, het zal wel ;)

onder het toetsenboard zit een knoop-cell. Disconnecten en klaar.... (zo heb ik het ook bij mijn armada gedaan...)
Indeed... werkt uitstekend... Ik had alleen ZELF het wachtwoord ingevoerd, maar werkte niet met opstarten. Ik had dus echt GEEN fouten gemaakt met intypen. Na resetten van bios en weer opgeven van een nieuw wachtwoord weer dezelfde fout. Wat blijkt nou, ik had een 8-tekens-wachtwoord opgegeven, als ik deze 8-cijferige code invoerde met opstarten, accepteerde hij die niet. In plaats van die 8 tkens in te rammen, moet ik de eerste 7 inrammen, dan doettie het wel. Heel irritant dus als je het niet weet :(
Voer je een wachtwoord in, onthoud je hem goed, werkt het nog niet....

• KeeP IT ReaL
die gast heeft hem weer van iemand anders gekregen. dus weet ik het pass niet :(

• Frank Timmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Dan vraagt ie dat toch ook ff, lijkt me geen probleem...

• toraq
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

hoe krijg je dat damn toetsenbord dan los, want dat lukte bij mij voor geen meter :(

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• KeeP IT ReaL
ik heb het toetsenbord los liggen maar dat batterijtje zit aan het mobo vast dus die kan ik niet weghalen :(

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

zit er geen jumpertje vlak bij die batterij of bij het bios (als je die kunt zien zitten????)
Kweet niet wat voor merk het is, maar ik heb van mijn compaq-armada-e500 gewoon de handleiding van internet gedownloaded....

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

[..]
jaja, het zal wel ;)

ik krijg dat toetsenbord niet los, hoe moet dit precies ?

I am a shover robot, do not trust the pusher robot, I will protect you from the terrible secrets of space!

• toraq
  • Niet online

toraq

Shoving is the answer

[..]
jaja, het zal wel ;)

hee, dit heb ik ook geprobeerd, ik heb een compaq armada 1560D, maar het werkt niet, hij blijft om het password zeuren, weet je misschien nog een ander trucje ?

Verwijderd

Kijk es in de niewe C'T :
daar staat een hele lijst in van passwords van laptops ;)

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17

[..]
jaja, het zal wel ;)

(vraagje, wat voor Armada heb je ??)
Want dit werkt dus niet altijd. Je hebt bij Compaq ook nog zoiets als een password bit (bij het power on password). En dat is dus het probleem, want die bit schijnt in de CMOS van je laptop te zitten, en die krijg je niet zomaar gecleared.
Wanneer je dat batterijtje eruit haalt en de 2 polen even kortsluit, start de laptop dan door ?? Zo ja, dan is er nog wat aan te doen, zo nee, dan weet ik het niet.

edit:

In de C'T, zijn dat override passwords ?? Lijkt me niet dat ze die zomaar mogen publiceren :?

Verwijderd

Hallo Mensen,

Ik zal het jullie effe haarfijn vertellen.
Tenn eerste ligt het er helemaal aan welk type armada je hebt!
Ten tweede; In het algemeen moet je NIET meer kortsluiten, maar gewoon de knoopcel batterij er uit halen, dan opstarten ZONDER de knoopcel batterij in het systeem, dan krijg je een melding "system options not set"
Batterij terug, weer opstarten, en de power on password is weg.
BV Armada 1750.
Hoe weet ik dit, eehhh ben een compaq mobile engineer geweest.
Zo zijn er nog meer mogelijkheden en zijn er ook nog verschillende soorten passwoorden;
post password
HDD lock password
Bios password
eeh windows password:-)

• Toewan
Ik had dat ook gedaan met mijn Compaq Armada 1130, de knoopcel eruit gehaald. Ik heb 'm er even uitgelaten. Mijn laptopje startte toen wel door, kwam ook met de melding "system options not set", maar volgens mij, wanneer ik de knoopcel weer terug zette kwam ie weer met het power on password. Ik zal even vertellen hoe wij het hebben gedaan. Ik had het harde schijfje eruit gehaald, automate pro geinstalleerd dat ie op een bepaalde tijd een programma'tje ging runnen (omdat ik dus geen toetsenbord, pcmcia, com en lpt kon gebruiken). We hebben een keystroke ingevoerd, dat ie de cmos leeg gooit en dan een zachte reboot. Toen kon ik wel m'n toetsenbord gebruiken. Volgens mij was het zelfs zo, toen kon ik 'm gebruiken, dus ikke er mee spelen. Zette ik 'm uit en weer aan, toen was het Power On Password er weer (ik weet in ieder geval zeker dat ik die methode 2x uit heb moeten voeren)
2e keer meteen de bios in en m'n eigen power on password erin gezet.

Maareh, effe vraagje terug, jij hebt bij Compaq gewerkt, is er bij Compaq dan ook niet iets van een password bit die in de cmos staat ?? (die je dus niet zomaar op disabled krijgt ?!?!)

Verwijderd

Toewan,

Het paswoord word opgeslagen op de CMOS, en dat is het eigenlijk wel.
Het punt is dat je de machine moet opstarten zonder de knoopcel erin. Ook van grote betekenis is dat je de batterij er eerst circa 3 minuten uit laat. (ik doe het meestal maar 10 seconden maar ja:-) en pas daarna boot zonder de knoopcel.
Er zitten op sommige oudere modelen een jumper op het mainboard voor het paswoord, maar op het "nieuwere" vanaf Armada 1100 series en hoger zit het paswoord in de CMOS.
In de CMOS zit zover ik weet geen paswoord bit.
Maar geloof me ik heb system engineers bijna huilend zien aankomen, omdat ze gewoon de procedure fout doen, en ze dan de laptop de schuld geven.
Het kan natuurlijk ook zijn dat dat porgramaatje dat je draait de CMOS beinvloedt ofzo...
Als je nog vargen hebt over de armada...brand los:-)

groet,

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als er een award bios in zit dan moet je als passwoord het volgende intikken: AWARD_SW
hoofdletters ! Nu gaat ie gewoon door, kan je in de bios en kan je t pass uit zetten.. Thx to jonathan

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:42
Heb ik ook geprobeerd met een Armada, maar dat gaat dus niet. Heeft wel een week of vier zonder batterij gelegen, maar zonder resultaat :(:(

edit:

jammer genoeg heb ik hem niet meer, dus alle tips hierboven kan ik niet meer proberen

• KeeP IT ReaL
Ja das waar jhead. Ik heb jonathan al bedankt

Verwijderd

Dan heb je het niet goed gedaan Shumacher!!!
Simpel:
Alle batterijen er uit, ook het knoopcel onder het toetsenbord. 5 minuten wachten..
Dan opstarten op het netstroom... Dan krijg je melding 162 System option not set...
dan druk je op F1 of F2 to save changes, en dan is ie er uit.
Werkt het nog niet..dan moet je hem verkopen, en een andere hobby nemen. Breng hem dan maar naar een service provider die het voor je doet a 75 piek, binnen 5 minuten.

Groet

• Toewan
Hee, nou weet ik het weer, dit had ik dus ook gedaan, dat kreeg ik toen ook, maar ik kon m'n toetsenbord en ps2 poort niet gebruiken. Dus kon ik ook niet op f1 of f2 drukken.. Want ik ben ook es zover geweest dat ik dat had. Vreemd, maar volgens mij had ik het precies zo gedaan als jij zei :?
Pagina: 1