Toon posts:

[Ghost] To Virtual Partition >> Failed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 computers in een netwerk hangen

1) Server
2) Client 1
3) Client 2

Ik heb bij Ghost Console een Image Create Task aangemaakt, gewoon naar behoren ingestelt. Maar beide computers failen op 'To Virtual Partition'

Hier de log:

Client file missing - Copying from server now >> Succes
Update DOS System files >> Succes
Update DOS Network Drivers >> Succes
To Virtual Partition >> Failed

Beidde clients hebben Windows XP als O.S. genoeg vrije ruimte en NTFS als File System

Ik heb me helemaal rot gegoogled maar kom er niet uit, iemand iedeen ?

Verwijderd

Welke versie GHOST gebruik je? Heb je andere drivers voor je netwerkkaart gebruikt? Heb je een netwerk met een domain controller of is het een workgroup?

Mis. kan ik je aan de hand van die info wat meer vertellen.

Misschien heb je wat meer aan deze website:
Symantec Knowledgebase

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 16:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:04:
Welke versie GHOST gebruik je? Heb je andere drivers voor je netwerkkaart gebruikt? Heb je een netwerk met een domain controller of is het een workgroup?

Mis. kan ik je aan de hand van die info wat meer vertellen.

Misschien heb je wat meer aan deze website:
Symantec Knowledgebase
Ik gebruik Ghost Corporate 8.0 beide NIC's zijn geintegreerd op het moederbord. Eentje zit op een ASUS P4P800 en is een 3Com Gigabit LOM (3c940) en de ander zit op een Dell board en dat is een Broadcom 440x 10/100 Integrated

De computer zitten niet in een domain, maar in de workgroup MSHOME.

Thnx for the link, maar had al op Knowledge base gekeken.

Dit is btw een screen van wat ie tijdens de start up zegt

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wytzenl/fok/ola.JPG

Hij zegt hierna nog heel kort iets, over network bla bla bla maar dat gaat te snel om te lezen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 16:28 . Reden: tekst na plaatje toegevoegd ]

Verwijderd

Thanx voor je screenshot. Het wijst echt op de drivers doordat hij een error geeft met BIND. Dit is neem ik aan op beide pc's hetzelfde?

Versie 8 maakt gebruik van standaard drivers. Wat ik zou proberen is andere DOSdrivers van je NICS te downloaden en deze proberen. Dat zou het probleem waarschijnlijk oplossen.

De drivers van Ghost zijn namelijk niet altijd even betrouwbaar. :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:30:
Thanx voor je screenshot. Het wijst echt op de drivers doordat hij een error geeft met BIND. Dit is neem ik aan op beide pc's hetzelfde?

Versie 8 maakt gebruik van standaard drivers. Wat ik zou proberen is andere DOSdrivers van je NICS te downloaden en deze proberen. Dat zou het probleem waarschijnlijk oplossen.

De drivers van Ghost zijn namelijk niet altijd even betrouwbaar. :(
Ook dat heb ik gedaan, Heb deze toegevoegd bij de Propperties van de computer in de Symantex Ghost Console.

Maar ik zie op het plaatje dat het PCI drivers zijn. :? Hoe pak ik de standaard Ghost drivers ?

Volgens mij zegt ie trouwens iets met Network Packetdriver ofzo onderaan

Zoals op het plaatje te zien is, staat er Unable to Bind error 33. Ik heb toevallig weten op te zoeken wat dat is

33 (0x0021) INCOMPLETE_BINDING
This bind-time error occurs when the Protocol Manager cannot complete all of the bindings described in the bindings list, most probably due to missing modules.

Maar geen idee hoe verder

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 17:14 ]

Verwijderd

http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

is bovenstaande wellicht iets voor je?
het lijkt erop dat een virtuele diskette wordt gestart, met PC-DOS, de netwerkkaart driver en MS Network Client. geen idee van de opbouw, dus kan je helaas niet al te veel helpen.

http://www.911cd.net/forums/
is ook een handig forum specifiek hiervoor.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:19:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

is bovenstaande wellicht iets voor je?
het lijkt erop dat een virtuele diskette wordt gestart, met PC-DOS, de netwerkkaart driver en MS Network Client. geen idee van de opbouw, dus kan je helaas niet al te veel helpen.

http://www.911cd.net/forums/
is ook een handig forum specifiek hiervoor.
Bedankt voor je reactie, de bovenste link had ik gisteren middag al gevonden en drivers vandaan getrokken. De onderste link bood helaas geen informatie voor mijn probleem :'(

Ik bedacht me vanacht wel het volgende: Je kan bij Ghost instellen, als je een nieuwe Driver Template aanmaakt, welke bestanden die nog meer mee moet zenden. Misschien moet ik protocol.ini effe toevoegen daaraan. En dattie dan wel zou werken. Want die Unable to Bind komt hoogstwaarschijnlijk voort uit Missing Modules.

Anyways, mocht dit niet werken probeer ik in die andere computer eerst effe een andere Netwerk Kaart. Zo'n standaard Realtek dingetje, en anders effe proberen met Bootdisk ofzo (Ook al wilde ik niet met Bootdisks werken) :( :P

Verwijderd

Topicstarter
Dit nog gevonden.

This virtual boot partition lets remotely restart, and image or restore the system, without boot disks. However, it requires a free primary slot in the partition table.

wat kan ik hier precies uit opmaken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:33:
[...]

Maar ik zie op het plaatje dat het PCI drivers zijn. :? Hoe pak ik de standaard Ghost drivers ?

Volgens mij zegt ie trouwens iets met Network Packetdriver ofzo onderaan
drivers had je al gedownload.... oke maar heb je deze nu ook gebruikt?

- Je opent de console --- machine groups
- Dubbelklik de betreffende pc die je wilt doen
- Klik op tabblad CLIENT (uit me hoofd) O-)
- Kies NIET voor Template van GHOST maar manually selected
- Er opent een scherm waar je een nieuwe kunt aanmaken en dmv de wizard zul je de betreffende drivers moeten kunnen selecteren.

Wat ook het probleem kan zijn naar aanleiding van je posts is dat je voor packetdrivers IPV NDIS2 driver heb gekozen. :?

Mocht het echt allemaal niet werken heb ik nog wel een bootdiskje (2 zelfs voor ghost 8.0) voor een realtek 8139 of 3COM 3c905 pci kaartje die zou moeten werken.

Sterkte hier ff mee kga ff me bed opzoeken zo langzamerhand :O

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2004 01:38 ]

Pagina: 1