Ik heb een VPN verbinding gemaakt tussen 2 routers (edimax br6004+ en edimax br6104w). deze verbinding werkt, tenminste in mijn connectionlog staat dat er een succesvolle outgoing call is naar het betreffende ipadres), maar ik kan de pc's in het andere netwerk niet pingen/zien.
dit zijn de netwerksituaties:
1: windows nt4 server met domein (ip 10.7.47.x)
tevens nog 10 workstations op dat domein
2: 2 windows xp pro machine's
ik wil graag die 2 windows xp machines laten opnemen in het domein, maar als ik de andere pc's niet kan pingen, kan ik al helemaal niet een domein verbinding opstellen (heb immers eerst een ipadres nodig van die andere kant). ik kan ook niet via windows een vpn verbinding opstellen naar die andere router, want dan krijg ik verschillende foutmeldingen (geen vpn server aanwezig)
wat moet ik doen om mijn xp machines via vpn op het bedrijfsnetwerk te laten komen en te zorgen dat ze elkaar zien?
dit zijn de netwerksituaties:
1: windows nt4 server met domein (ip 10.7.47.x)
tevens nog 10 workstations op dat domein
2: 2 windows xp pro machine's
ik wil graag die 2 windows xp machines laten opnemen in het domein, maar als ik de andere pc's niet kan pingen, kan ik al helemaal niet een domein verbinding opstellen (heb immers eerst een ipadres nodig van die andere kant). ik kan ook niet via windows een vpn verbinding opstellen naar die andere router, want dan krijg ik verschillende foutmeldingen (geen vpn server aanwezig)
wat moet ik doen om mijn xp machines via vpn op het bedrijfsnetwerk te laten komen en te zorgen dat ze elkaar zien?