VPN verbinding tot stand, maar dan?

Pagina: 1
Acties:

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:16
Ik heb een VPN verbinding gemaakt tussen 2 routers (edimax br6004+ en edimax br6104w). deze verbinding werkt, tenminste in mijn connectionlog staat dat er een succesvolle outgoing call is naar het betreffende ipadres), maar ik kan de pc's in het andere netwerk niet pingen/zien.
dit zijn de netwerksituaties:
1: windows nt4 server met domein (ip 10.7.47.x)
tevens nog 10 workstations op dat domein

2: 2 windows xp pro machine's

ik wil graag die 2 windows xp machines laten opnemen in het domein, maar als ik de andere pc's niet kan pingen, kan ik al helemaal niet een domein verbinding opstellen (heb immers eerst een ipadres nodig van die andere kant). ik kan ook niet via windows een vpn verbinding opstellen naar die andere router, want dan krijg ik verschillende foutmeldingen (geen vpn server aanwezig)

wat moet ik doen om mijn xp machines via vpn op het bedrijfsnetwerk te laten komen en te zorgen dat ze elkaar zien?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Komen IP packets wel uberhaupt aan op de VPN router aan de XP kant ?
Lijkt me dat je even je default gateway enzo even moet checken.

En anders toch wat meer info, hier kunnen we verder weinig mee.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• jpvk007
t is zo ingedeeld:
heb op 1 router een verbinding naar speedtouch home via een profiel. verder nog een profiel gemaakt als incomming vpn
andere router ook een profiel naar speedtouch home en een profiel voor outgoing vpn.
bij beiden een vpn naar 10.0.0.138 en via vpn-l2tp-tunnel naar het ipadres van het bedrijfsnetwerk (80.x.x.x)
ik kan verder niets instellen op beide edimax routers, krijg alleen de melding dat ik succesvol een vpn-l2tp tunnel heb aangelegd. ik wil echter ook daadwerkelijk data gaan verzenden/ontvangen over deze tunnel, zodat ik van een remote pc op het bedrijfsnetwerk kan komen.
welke instellingen zie ik over het hoofd?

edit:
default gateway op remote netwerk is: 192.168.168.230 (ipadres router)
de pc's hebben een ipadres in de range 192.168.168.1 t/m 254

default gateway op bedrijfsnetwerk is 10.7.47.254 (ipadres router)
server: 10.7.47.50 (nt4 server met wins en domain controller)
workstations 10.7.47.1 t/m 254

[ Voor 20% gewijzigd door jpvk007 op 15-02-2004 23:43 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

• jpvk007
dit werkte ook niet. heb vanalles geprobeerd, maar t lukt niet :(. heb ook geprobeerd om de routers te bridgen, maa dat hielp ook niet.
de volgende route staat in de router aangegeven:
ip=10.7.47.0 netmask=255.255.255.0 gateway=undefined profile=vpn

verder staan er nog de routes naar mijn speedtouch home voor adsl-internet verbinding (via pptp)

buiten deze methode heb ik ook de mogelijkheid om een windows 2003 server te configureren achter deze router als vpn server. dit wil ik gaan doen als ik deze vpn niet aan de gang krijg. hoe kan ik deze zo veilig mogelijk maken en welke poorten heb ik daarvoor nodig en mogelijk protocollen/certificaten etc?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ip=10.7.47.0 netmask=255.255.255.0 gateway=undefined profile=vpn
ik zou even proberen een gateway op te geven. ik vermoed zo 10.7.47.254

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 16-02-2004 18:58 ]

Iperf

Pagina: 1