Toon posts:

Bios gezocht voor Sapphire Atlantis 9800np

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar dagen problemen met m'n 9800. In de BIOS heb ik een totaal onleesbaar scherm en in Windows heb ik de nodige artifacts. De kaart is (nog) niet overclocked. Ik had een paar dagen geleden problemen dat m'n CPU raar deed en de PC vastliep. Dir probleem is inmiddels opgelost maar ik heb het gevoel dat hierdoor de bios van 9800 corrupt is. Daarom wil ik de bios opnieuw flashen, maar ik kan nergens een originele vinden. Ik weet niet welke memchips erop zitten, maar ik weet wel dat ze slecht OC-en. Momenteel zitten er sinks op gelijmd, dus het leest lastig. Dit OC-en heb ik enkele maanden geleden al geprobeerd, maar ik heb de boel weer teruggezet op default en alles werkte prima. Wat weet ik wel: Merk en type, zie topictitle en het partnumber: 102-A07513
Wie heeft van deze kaart een originele bios?

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

http://www.ocfaq.com/softmod/bios.php

Daar staan er 2 tussen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dank. Ik had die site al gevonden, maar gezien de verschillende memchips die er vernoemd staan, durf ik de flash niet aan. Kan dit probleemloos?

Verwijderd

ik zou toch maar even gaan kijken
welke memory chips jij hebt.

anders moet je de kaarten gaan vergelijken welke
snelheid de mem chips hebben. en dan flashen kan
maar dat risico zou ik dus niet nemen :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 19:48:
ik zou toch maar even gaan kijken
welke memory chips jij hebt.

anders moet je de kaarten gaan vergelijken welke
snelheid de mem chips hebben. en dan flashen kan
maar dat risico zou ik dus niet nemen :)
Da's dus het probleem. Dan moet ik gaan breken. Voorlopig nog geen optie, dus. Er zal toch wel een tweaker zijn met dezelfde kaart, die voor mij z'n originele bios in een bestand wil/kan zetten? De bios voor die kaart schijnt voor alle geheugenchips te werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 20:26 ]

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:08

Pubbert

random gestoord

Kijk hier eens:

[rml][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/rml]

Het is een 9800 (Pro/NonPro/Se) tot 9800XT topic, maar er komen ook 9800 Non pro's ter sprake

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Thund3r schreef op 18 februari 2004 @ 08:36:
Kijk hier eens:

[rml][ OC]9800 (pro) flashen naar 9800 XT[/rml]

Het is een 9800 (Pro/NonPro/Se) tot 9800XT topic, maar er komen ook 9800 Non pro's ter sprake
Heb het topic al een paar keer doorgekeken, maar het enige wat ik zie zijn XT-biossen. Aangezien m'n 9800 al geen Pro-snelheden aankon, gaat dit helemaal geen oplossing bieden. Ook de 9800np-biossen die op internet zwerven, bieden geen oplossing.

• Norbert
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Er zit Infineon geheugen op.

Verwijderd

Topicstarter
Er zat Infineon geheugen op :( . Ik had de kaart een nacht in de diepvries gelegd om de sinks eraf te kunnen halen, maar helaas is die Zalman Adhesive daar te sterk voor. Ik draaide zachtjes aan de sinks, maar draaide de chips eraf. Conclusie:
R.I.P. Sapphire 9800 Atlantis }) }) }) }) })

Verwijderd

Wel vreemd dat deze postings waarin een bios wordt gevraagd open mag blijven terwijl de mijne, waarvan de bios absoluut niet op Inet stond, direct dicht gedaan werd een tweetal weken terug. (Asus 9800xt bios) Toch meten met twee maten? O-)

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 18:25:
Wel vreemd dat deze postings waarin een bios wordt gevraagd open mag blijven terwijl de mijne, waarvan de bios absoluut niet op Inet stond, direct dicht gedaan werd een tweetal weken terug. (Asus 9800xt bios) Toch meten met twee maten? O-)
Klagen kan bij de mods vriend :)

-

Verwijderd

Ten eerst ben ik je vriend niet 8) , en ten tweede klaag ik niet (dat heeft hier geen zin) maar constateer slechts iets

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 18:25:
Misschien komt het omdat het op internet stikt van de XT-biossen, i.v.m. overclocken van 9800(Pro)s. In het topic over het modden van een 9800(Pro) naar 9800XT staan BIOSsen die meestal wel werken.
Verwijderd schreef op 20 februari 2004 @ 19:10:
Ten eerst ben ik je vriend niet 8) , *KNIP*
Wij tweakers zijn toch allemaal vrienden van elkaar?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 19:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
8)7 Dubbelpost 8)7

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2004 19:45 ]

Pagina: 1