Toon posts:

Van VIDEO naar PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IK zit al een tijd te zoeken naar een manier om een videoband op een DVD te krijgen. Ik heb al het nodige zoekwerk verricht maar kan het niet goed vinden.
Ik heb een grafische kaart met een tv-in, nu heb ik een kabel gekocht met aan de ene kant een scart aansluiting en aan de andere een audio plug en een s-video plug, dit alles sluit ik aan op mijn video en grafische kaart. Als ik nu wil gaan capturen zie ik niks.... mijn video staat aan en toch krijg ik geen beeld, ik gebruik Pinnacle studio 7. Doe ik iets fout ? ik heb het forum ook al afgezocht, maar kon niks vergelijkbaars vinden,
graag hulp

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:57:
IK zit al een tijd te zoeken naar een manier om een videoband op een DVD te krijgen. Ik heb al het nodige zoekwerk verricht maar kan het niet goed vinden.
Ik heb een grafische kaart met een tv-in, nu heb ik een kabel gekocht met aan de ene kant een scart aansluiting en aan de andere een audio plug en een s-video plug, dit alles sluit ik aan op mijn video en grafische kaart. Als ik nu wil gaan capturen zie ik niks.... mijn video staat aan en toch krijg ik geen beeld, ik gebruik Pinnacle studio 7. Doe ik iets fout ? ik heb het forum ook al afgezocht, maar kon niks vergelijkbaars vinden,
graag hulp
Weet je zeker dat die gebruikte kabel van jou wel geschikt is voor een UIT-signaal? Mogelijk is die kabel bedoeld om signalen in de andere richting te sturen!!
Mogelijk zit er een schakelaar op 1 van de connectoren (zoals scart) die je om kan zetten om in/uit signaal te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Is mogelijk, ik heb eerst gebruikt voor een TV-Out, mijn beeld dus op de TV, dat werkte goed. Er zit geen schakkelaar op. Hoe kan ik dat zien ?
WFvN schreef op 15 februari 2004 @ 15:00:
[...]

Weet je zeker dat die gebruikte kabel van jou wel geschikt is voor een UIT-signaal? Mogelijk is die kabel bedoeld om signalen in de andere richting te sturen!!
Mogelijk zit er een schakelaar op 1 van de connectoren (zoals scart) die je om kan zetten om in/uit signaal te wisselen.

Verwijderd

Dit bedoelt WFvN:

Afbeeldingslocatie: http://www.cybermarket.co.uk/ishop/images/923/107.879.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.beltzer.co.il/audio/audcable/120610s.jpg

(schema: http://www.elektronet.gower.pl/images/kable/k030.gif)

Zonder schakelaar is een dergelijke converter alleen bruikbaar als input en niet omgekeerd (of alleen als output en niet omgekeerd, afhankelijk van gekochte uitvoering). Hetzelfde geldt voor kant-en-klare kabels.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 15:16:
[afbeelding]

Zonder schakelaar is een dergelijke converter alleen bruikbaar als input en niet omgekeerd (of alleen als output en niet omgekeerd, afhankelijk van gekochte uitvoering). Hetzelfde geldt voor kant-en-klare kabels.
ok dan is mijn kabel dus alleen voor output.
Dus moet dus :
- s-videokabel van mijn video naar mijn TV-IN op mijn grafische kaart
- composite rood en wit van mijn video naar de audio-in op mijn geluidskaart

begrijp ik het goed ?

Verwijderd

Precies ;)

En als je dus een converter hebt met schakelaar kun je deze zowel als in als output gebruiken. Je moet alleen niet vergeten dat je dan wel kabels moet omgooien bij je PC. (van TVout naar TVin - en van AudioOut naar AudioIn).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 20:00 ]

Pagina: 1