Toon posts:

Waar Draytek 2600G in R'dam?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers,

Ik heb google al gehad en de topics bezocht onder '2600G' echter heb ik mijn antwoord niet gevonden. Ik ben van plan mijn Vigor 2200E te vervangen door de 2600G. Weet iemand een winkel in Rotterdam waar deze verkocht wordt?
Iemand al ervaringen met het ding. Zelf vind ik de optie om je lijnen te kunnen dichtknijpen echt een uitkomst. Kan ik mij er zelf me voordeel mee doen hier in het studentenhuis ;)
Hoor het graag van jullie. }:O

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:09

JvS

Ik heb hem zelf ook

als ik de draytec website lees en ik zie dit staan:
De exacte specificaties van de Vigor 2600G serie liggen nog niet vast. Specificaties in groen zijn onder voorbehoud.
Dan doet dat bij mij denken dat ie nog niet uit is :P. Ik heb zelf een 2600W en die bevalt overigens prima :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ik had verwacht dat hij uit was. Hij staat ook in de pricewatch vermeld.

pricewatch: Draytek Vigor 2600G

En over het laatste stukje heb ik net gelezen. Hopelijk gaan die opties er wel op zitten want daarvoor upgrade ik de boel ook. De Wireless is natuurlijk ook een uitkomst.

Kan de 2600W ook de kanalen dichtknijpen of is dat alleen een nieuwe optie van de G serie?

Verwijderd

Topicstarter
Ik vond dit net op de .tw site van Draytek. Hij is in ieder geval uit :)

"The Vigor2900 and Vigor2900G security routers are already vailable through DrayTek distribution channel and is backed with 3-year warranty. The Vigor2900i and Vigor2900Gi are scheduled to be available in early February. "

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
G variant is met 54Mbit wireless.

Ook die nieuwe linksys is misschien een optie? (staat niet op .com maar wel op linksys.nl)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nee dichtknijpen van kanalen kan een 2600W absoluut niet, daar ben ik ook tijden opzoek naar geweest (een SMC barricade beweerde traffic shaping te kunnen), maar volgens mij vind je dat niet in de goedkope klasse. Maar wie weet lukt het draytec het op een goedkope manier te implementeren :).

Verwijderd

Topicstarter
Ah dat is jammer...
Naja het is even afwachten.

Er is weinig info te vinden over de linksys WAG54G-A.
Hier zit die optie waarschijnlijk niet op, de "Bandwith Managment"?

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar zit de bandwith management geimplementeerd in de 2600G.
De volledige specs zijn hier te vinden:

http://www.draytek.com.tw.../vigor2600g_html_spec.php

_/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Alleen heb ik nu nog niet een antwoord op mijn eerste vraag ;)
Dus ehm UP! :+

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Bij http://shop.informatique.nl/ wel de 2900G gezien, maar is dit niet de opvolger van de 2600? Dacht nl. dat de 2600 serie binnenkort verdwijnt?

Informatique zit overigens in de buurt van Rotterdam Airport ;) .

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
Nee de 2900 is ook een nieuwe serie net als de 2600.
Heb inmiddels al heel wat telefoontjes achter de rug. Ze worden (hopelijk) de 20ste deze maand uitgeleverd naar de winkels. Ik heb er eentje besteld.
Ik verheug me er nu al op! Ow yeah >:)

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Nou ik ben met name ontzettend benieuwd naar de traffic shaping capaciteiten van dat ding. Ik heb hier een SThome, een ST510 en een Draytec 2600WE en als ik die nu alledrie verkoop, kan ik misschien net een 2600G scoren :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ik post wel een kleine review waneer hij binnen is. Daar hebben we allemaal wat aan. :)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Informatique zit vlak boven rotterdam, en alternate vlak eronder }:O

Verwijderd

Topicstarter
Maar zoals ik al eerder had gepost. Deze serie wordt pas de 20ste uitgeleverd door de importeurs van Draytek.

• The_Silencer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-03 13:42
Verwijderd schreef op 17 februari 2004 @ 19:46:
Ik post wel een kleine review waneer hij binnen is. Daar hebben we allemaal wat aan. :)
En heb je hem inmiddels al binnen?

Verwijderd

The_Silencer schreef op 09 maart 2004 @ 13:46:
[...]

En heb je hem inmiddels al binnen?
ik heb 'm al wel binnen :+
vandaag gehaald bij Chicon Computers in Delft Zuid, praktisch naast de Makro.

had er al eerder een 2200 gehaald en zij zijn de enigsten die een ruim aanbod van draytek routers hebben ^^.

http://www.chicon.nl

Ik heb een bbned-abbo, en daarmee werkte de (huidige) 1.5.1 firmware-versie niet mee. Na een belletje met de helpdesk (prima service) heb ik gedowngrade naar 1.5.0 en het werkte direct. :)

Er is idd een mogelijkheid om de bandbreedte per LAN-poort te bepalen.

@ ur service
Pagina: 1