Toon posts:

Eudora-mail naar maildir converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb courier-imap geinstalleerd. De bedoeling is dat ik met eudora op windows hiermee connect en mail kan lezen enz. Op dit moment gebruik ik eudora om mail te poppen vanaf een andere server en al die mail staat nu op mijn windows-computer in eudora mailboxen (.mbx). Ik wil de mail die in die boxen staat, op de mailserver krijgen, en ik vraag me af wat de handigste methode is?

Ik zag dat er een programma eud2mbox is waarmee je eudora mailboxen kan converteren naar unix mbox-formaat, en dan is er ook een programma mbox2maildir (bij qmail), dus die twee samen zou een optie zijn. Heeft iemand daar ervaring mee?

Kan ik ook mail die al in Eudora staat, op de server zetten? Dat is misschien nog wel 't makkelijkst...

• Kjev
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-01-2024
Met eud2mbox kun je inderdaad Eudora-boxen maar mboxen omzetten (Eudora's formaat is overigens bijna mbx-compatibel, een Eudora-mailbox als mbox openen werkt gewoon). Die zijn vervolgens weer naar maildir om te zetten, rechtstreeks kan volgens mij niet.
Maar het makkelijkste is gewoon beide accounts in Eudora instellen en de mapjes of mailtjes verslepen - dat bespaart je heel wat gehussel met meerdere converteer-programmaatjes :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kjev op 15-02-2004 14:50 ]