Freesco FTP & files uploaden?

Pagina: 1
Acties:

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-02 15:43
Oi,

Heb hier een Freesco router staan die keurig werkt. Nu heb ik hier Proftpd 1.2.5 op geinstalleerd etc. dit werkte allemaal goed, user aangemaakt en ik kan via deze user dan ook inloggen via het wereldwijde net :) . Echter ik wil nu graag files van mijn computer via het netwerk uploaden naar de router (ftp-server). Alleen ik heb geen enkel idee hoe dit werkt.

Op deze site staat wel het één en ander beschreven maar niet hoe ik via een Win2000 pc files upload naar de router. Tevens zitten er 2 HD's in de router (Beide FAT32). Eén van 1GB en één van 30GB. Freesco staat op de 1GB schijf. Is het mogelijk om de files up-te-loaden naar de 30GB schijf en deze dan te sharen?

edit:

Als ik met LeapFTP connect op de router via netwerk IP(192.168.1.1) dan connect hij wel maar het uploaden gaat nog via internet, aangezien snelheid 60kb/sec. is.

[ Voor 12% gewijzigd door Lilacrazor op 15-02-2004 14:49 ]

• Cloontje
  • Laatst online: 24-12-2025

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Dit komt waarschijnlijk omdat je het mapje waar je naar wil uploaden niet genoeg rechten heeft. Ik heb dit probleem ook gehad. je moet dus ff chmod 777 doen dan kan je er na uploaden.

Alleen probleem is iedereen die een ftp account heeft kan dus daar ook naar uploaden als die upload rechten heeft dat heb ik iig nog niet uitgezocht simpel weg omdat mijn ftp voor prive gebruik is, en dat heb jij denk ik ook.

Let us make sure history never forgets the name ... Enterprise.

• Tomaat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:23
Of je maakt op die 30GB een map aan, en zet je die map als home dir van desbetreffende user..kan ook ;)

Wat dat uploaden betreft..ik denk dat je wat fout doet, want lijkt me sterk dat ie via het Internet naar je lokale server gaat upload :?

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

Tomaat schreef op 16 februari 2004 @ 17:03:
Of je maakt op die 30GB een map aan, en zet je die map als home dir van desbetreffende user..kan ook ;)

Wat dat uploaden betreft..ik denk dat je wat fout doet, want lijkt me sterk dat ie via het Internet naar je lokale server gaat upload :?
Nee ik upload van intern na intern. Via internet kan je niet acces krijgen trouwens althans denk ik nooit geprobeerd van uit een andere plek.

• Lilacrazor
  • Laatst online: 07-02 15:43
Als ik wil connecten op mijn router (via bijv. LeapFTP) dan werkt dit goed. Ik kan zowel connecten op 192.168.1.1 & als op 82.197.x.x (ISP) met dezelfde account (+pass). Echter de upload snelheid is beide 50kb/sec.

[edit]
typo
[/edit

[ Voor 8% gewijzigd door Lilacrazor op 16-02-2004 17:43 ]

• Cloontje

Cloontje

Tea. Earl Grey. Hot.

dus je kan nu wel uploaden? Das mooi. Dat van je 50kbs dat weet ik niet misschien heb je resticties in je conf staan van proftpd dat het niet sneller mag. Anders net toevallig je pc druk op dat moment, netwerkje te druk, of brakke netwerk kaart of kabel. Anders weet ik het niet zo te vertellen.

Pagina: 1