Mijn HD doet aan micro pauze

Pagina: 1
Acties:

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Topicstarter
Beste lezers,

Ik heb afgelopen week mijn pa's pc een keer opnieuw geupgrade. Ik weet niet hoe het komt, maar nadat ik er 2 20gig harddiskjes in heb gezet en XP opnieuw heb geinstaleerd begonnen de problemen. Onder het werken zie je gewoon dat hij bij sommige dingen echt ff blijft wachten |:( . Het is net als of de harddisk even in spaar stand staat en dan en dan opnieuw moet beginnen. Ik heb in de bios gecheckt maar daar staat niks aan van harddisk spaarstand of zoiets :'( . Het rare is dat hij het ook niet doet als je even gestopt bent met werken, maar gewoon als je normaal bezig bent.
Het systeem moet het makkelijk kunnen hebben:
P4 1600
256 mb
vid 32 matrox
enz
Heeft iemand dit al vaker gehad? Kan iemand me zeggen hoe ik dit kan verhelpen? ;(

Wat is dat voor wouse sjit!

Verwijderd

Kijk nog eens extra of er echt niet iets van HDD spindown onder ACPI/APM staat en disable die.

Bij configuratie > systeem > hardware kun je voor sommige hardwareonderdelen instellen of de PC deze mag uitschakelen.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Heb je je FSB overgeklokt? Sommige schijven vinden dit niet lekker en vertonen de door jou omschreven verschijnselen. Ik heb dit eens gehad met een Maxtor. Na het terugzetten van de FSB liep alles weer normaal.

• bramtl
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2013

bramtl

Mr. Sysbeh

Topicstarter
Hmmm... Ik heb even gekeken bij config systeem hardware, maar onder de harddisk info zie ik niets over HDD spindown en het tab ACPI/APM zie ik ook niet. Ik merk wel dat het vaak is wanneer ik van het ene naar het andere openstaande programma ga. Maar soms is het ook weer onder hetzelfde progje dus kan er niet echt iets speciaals aan ontdekken.
Kan iemand me er iets meer over uitleggen?

Wat is dat voor wouse sjit!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Misschien kun je nog ff nieuwe chipsetdrivers proberen. Hoe is de schijf aangesloten? Als single master of hangt er nog een slave aan? Zoja, probeer de schijf eens singe en kijk wat er dan gebeurt.

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
controleer eens die instellingen met een tool van de fabrikant. Bij sommige harde schijven kun je dit ook op de schijf zelf regelen.

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Verwijderd

bramtl, heb je het probleem al weten op te lossen? Ik heb namelijk precies hetzelfd, zelfs met een nieuwe HD erin. Het ligt dus of aan het mobo of aan de voeding. Ik vermoed het laatste.
De 12 volts spanning van de voeding geeft ongeveer 12,2 aan, maar de 5 volts lijn zegt 4,8 en soms zelfs 4,75. Ik heb dus zwaar de indruk dat daar de boosdoener ligt.
Pagina: 1