Hey, een vraagje, ik gebruik een highlight functie,
Natuurlijk werkt dit, als je achter de url ?higlight=resultaat zet, dan wordt het woord resultaat rood. Maar er is een probleem. Er zit html in de string. Als iemand ?highlight=img doet, dan werkt het plaatje niet meer. Weet iemand een oplossing, dat er NIET in htmlcodes gehighlight kan worden? Bedankt.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| <? //de string $tekst = "<div align=\"left\"> [img]\"plaatjes/informatie/bouw-oosterschelde.gif\"[/img] Deze website is het resultaat van een onderzoek dat ik gedaan heb naar de Nederlandse Deltawerken. Dit onderzoek heb ik gehouden aan de hand van een aantal deelvragen en een hoofdvraag. <br> <br> De verschillende onderdelen van de website zijn te bereiken met het menu aan de rechterkant. enz... </div>"; //replacen $tekst = eregi_replace($_GET['highlight'],"<font color=\"#FF0000\">".$highlight."</font>", $tekst) //weergeven echo $tekst; ?> |
Natuurlijk werkt dit, als je achter de url ?higlight=resultaat zet, dan wordt het woord resultaat rood. Maar er is een probleem. Er zit html in de string. Als iemand ?highlight=img doet, dan werkt het plaatje niet meer. Weet iemand een oplossing, dat er NIET in htmlcodes gehighlight kan worden? Bedankt.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 14:29 ]