nVidia System Utility Freeze

Pagina: 1
Acties:

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Ik heb net blij mn bios naar de laatste versie geflashed om dit mooie progje te kunnen gebruiken. De .ini abit in het mapje gezet en vervolgens de boel opgestart. Zag er leuk uit. Ik denk laat ik het eens proberen en verhoog de FSB met 1 mhz (normaal via bios kan hij veel hoger) en ram op apply.... en toen was het van freeze.... doettie helemaal nix meer...

Specs:

AMD XP2500+
Abit NF7-S 2.0
2x 512 MB Twinmos DDR400
Leadtek GF4 Ti 4400
Win XP pro

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 21:52
Alleen in dat geval? Of altijd als je met dat proggie speelt? Warschijnlijk is het proggie niet goed genoeg.

• GuuZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-08-2021

GuuZ

is liev

Topicstarter
Maakt niet uit wat ik verander hij crasht gewoon. Maar ik lees in andere topics dat anderen met hetzelfe mobo hem wel succesvol gebruiken

DFI Lanparty NFII Ultra B | AMD XP-M 2400+ | 2x Twinmos 512MB PC3200 | Sapphire Radeon 9800 Pro
Hitachi Deskstar 160GB S-ATA 8MB | NEC ND-3540

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Gebruik anders 8rda. Deze werkt ook op de NF7 en andere. Ik kan daar veel meer mee instellen dan alleen die basis dingen van de nVidia system utility...
Afbeeldingslocatie: http://www.hasw.net/8rdavcore/8rdavcore.png
*clickable*

[ Voor 3% gewijzigd door pisart op 15-02-2004 17:21 ]

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-02 22:19

Quarin

Ondertitel... wasda?

Ik heb dit probleem ook gedeeltelijk alleen op een a7n8x. Ik weet niet of het verder vergelijkbaar is. Ik kan wel de fsb verhogen maar absoluut niet verlagen :S
Overigens zijn er ook andere progjes die in realtime veel in kunnen stellen behalve die 8rda. (liefst eentje die ook goed werkt met een a7n8x :P)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Ik heb die nvidia-tool wel eens gebruikt, maar ik ben er niet echt over te spreken.
Bij mij is het zo dat je stapjes moet nemen van maximaal 6MHz anders crasht alles. Verder moet je soms tussen verschillende stappen ook effe wachten (even iets benchen ofzo).

En vervolgens kan alles nog spontaan een keer vast lopen.

Verwijderd

Gebruik clockgen.. die NV tool zuigt..

www.cpuid.com :)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik heb ook een nforce2 ultera plank (giga-byte 7n400 pro2), als ik die util van nvidia gebruik werkt het gewoon, kan geheugen timings veranderen en fsb, erg leuk, maar ik kom alleen maar in het basic gedeelte, het geadvanced gedeelte is uitgeschakeld ofzo? Kunnen jullie daar wel inkomen?

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik gebruik het Easytune-proggie van Gigabyte zelf.
Heb in eerste instantie de bijgeleverde versie gebruikt (kwam toen niet in advanced ode).
Update eroverheen geinstalled, advanced werkt ineens wel :P.
XP3000 draait stabiel @2300mHz, verder wil hij wel, maar wordt ie instabiel.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Die nVidia systemutility is ok nogal experimenteel he, je moet er niet teveel van verwachten.
Bij m'n Asus A7N8X Deluxe gaf ie ook een freeze met bios 1005, bij 1007 deed ie het gedeeltelijk.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1