Toon posts:

Alcatel 510 in combi met e-tech router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds donderdag ADSL via HCCnet. Voor die tijd had ik chello. Ik heb altijd mn poort instellingen netjes via mijn e-tech router gedaan.
Nu heb ik dus die alcatel 510 als modem/router. Maar nu is de boel niet meer in te stellen naar mijn zin.
Ik wil eigenlijk die router functie uitzetten in mn alcatel 510.

Wat heb ik al gedaan.
Ik heb op internet rond gekeken, kwam uit op de pptp.ini. Deze moet in het modem worden geladen, en dan zou de router functie moeten zijn uit gezet.

Hoe ben ik te werk gegaan.
Ik heb de router en de modem/router gereset naar factory defaults. Toen de kpn cd erin gedaan en de setup gestart. Op dat moment had ik de pc direct aan de alcatel gehangen. De pptp.ini erin geladen. Dit ging zonder problemen. Toen gekeken naar het ip van mn pc. Dit was niet hetzelfde als mn HCCnet ip. Dus lijkt erop dat ie het ip niet goed door geeft.
Nadat de pptp.ini erin zat, heb ik toch het e-tech router ertussen gekoppeld, ondanks het rare ip. En in dat router de login en paswoord van mn HCCnet account gegeven. Zodat de router de verbinding kan opzetten tussen de alcatel, en de HCCnet server. Toch wil het allemaal niet werken.

Wat doe ik verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Is er rond deze tijd misschien iemand uit zn grot gekropen, die me kan helpen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

"het wil niet werken" is geen probleemomschrijving. Wat gebeurt er als je gewoon een pptp / vpn verbinding maakt met een PC, zoals uitgelegd staat op die support site van kpn?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

stel bij nat bij default server eens het IP van de andere router in

zet bij dhcp dhcp uit (No DHCP) sla hem nu eens op, nu werkt het

(al had dit ook in de search gevonden kunnen worden)

Verwijderd

Gewoon op de cd van KPN het config filetje van PPTP in de alcatel laden, en dan je router via PPTP inlaten bellen op 10.0.0.138. ZZo heb ik het ook gedaan met Alcatel Speedtouch 510(i) i.c.m Sitecom DC-202 v1

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:23

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op 16 februari 2004 @ 11:14:
Gewoon op de cd van KPN het config filetje van PPTP in de alcatel laden, en dan je router via PPTP inlaten bellen op 10.0.0.138. ZZo heb ik het ook gedaan met Alcatel Speedtouch 510(i) i.c.m Sitecom DC-202 v1
Dit heb ik laatst ook geprobeert, maar die speedtouch gaf op dat het config filetje niet het juist format had. Wat zijn precies de instellingen die je moet wijzigen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

let op dat je de goede config file pakt, dus let op of je firmware 4.0 of 4.2 is!

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

op de kpn cd staat er maar eentje voor pptp...

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-05 08:56
Kijk maar op www.speedtouch.nl of www.speedtouch.com. Download een setup-programma en je kan alle mogelijke config bestanden neerladen. Op de KPN cd staat er maar een.

ff offtopic: waarom gebruik je niet de router-functionaliteit van de Alcatel? Die kan naar mijn idee minstens net zoveel als die goedkope E-Tech routers. :?

• ADH_ED
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 21:43

ADH_ED

Hoogbevaagd

Heb zelf een etech wireless router, en daar staan in de handleiding instellingen m.b.t ip adressen. Is dit niet wat?

• superduper

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Eastern schreef op 16 februari 2004 @ 12:55:
Kijk maar op www.speedtouch.nl of www.speedtouch.com. Download een setup-programma en je kan alle mogelijke config bestanden neerladen. Op de KPN cd staat er maar een.

ff offtopic: waarom gebruik je niet de router-functionaliteit van de Alcatel? Die kan naar mijn idee minstens net zoveel als die goedkope E-Tech routers. :?
Bedankt, zal eens kijken. Je kan ook inderdaad een simpel switchje gebruiken, maar tegenwoordig met de wireless etc wil je voor dat geld nogal eens een routertje neerzetten en dan de routerfunctie uitschakelen van de speedtouch.
Pagina: 1