Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

n-gage met gps (een goed werkende prog??)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu wat aan het rondsnuffelen op internet en ik wil mijn nokia n-gage uitrusten met een gps. ik heb een prog gevonden die wayfinder genoemd wordt echter moet ik dan via gprs of sms mijn kaarten binnen halen en je moet al 150 euro betalen voor het pakket :(.

zijn er andere mogelijkheden die op symbian 60 os draaien waarbij ik gewoon de kaarten op mijn multy media card kan zetten???????? het gaat hierbij dan ook alleen om brabant.

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Dan mag jij mij wel eens vertellen hoe je een GPS-module wilt inbouwen in je N-Gage, want volgens mij heeft de N-Gage (naast de MMC-kaart) geen extra slot waar je een GPS-module kan inzetten.

• ProgrammerX
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-02-2021
Nou volgens mij heeft (externe) nokia een gps add on die zelfs met meerdere toestellen werkt (weet ik niet zeker trouwens).

Wat betreft de kaarten, ik zou ze gewoon met infarood of bluetooth naar de telefoon/mmc sturen.

[ Voor 3% gewijzigd door ProgrammerX op 15-02-2004 16:07 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

100 EUR dat je dat niet gaat lukken.

De specs van een N-Gage zijn veel, en veelste laag. Als je kijkt naar de specs van de eerste Palmpjes die GPS aankonden, dan zijn die al 10x zo hoog. Bovendien, hoe wil je ooit richting/kaarten aflezen van zo'n flutschermpje.

Alors.

Verwijderd

Gaan we hier nu al wedden? Beetje hulp bieden is leuker dan het er in wrijven dat het niet kan.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Sorry, maar dat doe ik toch? Ik zeg dat het niet werkt, en dat is echt wel goed bedoeld. :?

Behalve dat het technisch niet mogelijk zal zijn omdat GPS betere hardware nodig heeft, heeft de NGage ook geen SDIO slot, wat die accessoires ook in de toekomst niet mogelijk zal maken. Blijft erover een clip-on GPS, maar welke fabrikant zal dat voor deze doelgroep willen maken?

Naja. Ik lurk wel verder in deze thread.

Alors.

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

http://www.expansys.com/product.asp?code=LAM-1

Oeps, kan het niet laten. ;)

Maar de communicator 9200 heeft veel zwaardere specs dan de N-Gage, dus....

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
1 nou zover ik weet is er een prog dat wayfinder heet en die werkt op de nokia n-gage :D 100 euro binnen :D

2 jah je kan een externe gps reciever nemen met bleutooth optie die kan verbinden met je nokia (kan ook bij de 6600). dus het kan wel

www.wayfinder.com

alleen krijg je hier de kaarten doormiddel van een berichtje te sturen naar de server via gprs en dan krijg je de map en de cooordinaten. ik ben dus opzoek naar een prog die de kaarten op cd heeft en waarbij ik gewoon mijn kaartje in mijn mmc kan stoppen. er zal toch wel iemand zijn die voor symbian 60 zo iets heeft geschreven :S }:O

• Stereotomy
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Wat is je rekeningnummer? ;-)

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
nou dat wordt dus dan toch maar wayfinder gebruiken
weer 200 euro naar de maan :?

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 11:36
Dude, koop een eenvoudige PDA en GPS muis, eventueel gratis GPS software en hey presto...

Gravity sucks...

Verwijderd

Topicstarter
kwil em op mijn brommer bouwen dus het is wel handig als ik een gsm en gps in een heb dan heb ik ook maar een handfree set nodig. ben al een houder aant maken voor mijn n-gage O-)

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Dit is echt zo'n ontzettend kansloos project in mijn ogen...

a) Waarom zou je in vredesnaam gps op je brommer willen?
b) Hoe goed denk je dat zo'n Nokia tegen het trillen van een rijdende brommer/scooter kan?
c) Een n-gage is niet echt waterdicht
d) Je wilt ook nog gesproken aanwijzingen krijgen via je headset :?
e) Waarom koop je een gsm als je eigenlijk een gps wilt?
f) Je hebt een palm, waarom gebruik je die er niet voor?
g) klik

[ Voor 8% gewijzigd door epoman op 18-02-2004 12:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou ik ga over een tijdje op voor mijn motor rijbewijs en dan wil ik em ook op mijn motor plaatsen. ik plaats gewoon een headset in mijn helm (wel een beetje knutselen). dan kan ik dus ook gewoon opnemen tijdens het rijden (geen stereo dus niet schadelijk voor het verkeer ivm. politie en ambulance. op de vraag of ie waterdicht zal zijn, als het regent gaat ie gewoon mijn jas in. er zijn dus ook maar weinig mensen die een gps op zijn brommer hebben maar ik reis veel en blijf ook vaak niet in de buurt vanwege veel oltimershows.

http://www.scooter-freaks...e.php?type=foto&id=6008_0

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Direct linking is door scooter-freaks.nl disabled!
Voor het plaatsen van een headset in een helm bestaan volgens mij al jaren oplossingen, maar de meest voor de handliggende is gewoon zo'n PTT-headsetje. Microfoon inpakken met beetje foam ofzo en met klittenband o.i.d. in het stuk helm voor je mond plakken. Wel zorgen dat het snoer lang genoeg is. Lijkt me wat overdreven om een BT-headset in je helm te gaan frutten, da's nogal prijzig en onhandig (knopjes, vrij lomp geval, opladen etc.). Andere optie is een luidspreker in je helm, maar die moet onwijs hard kunnen staan, daar zal het geluid niet beter van worden.

Dit en dit bestaat ook allemaal, maar ik denk niet dat je daar iets aan hebt.

[ Voor 19% gewijzigd door epoman op 19-02-2004 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
idd die bleutooth setjes werken niet vanwege dat de microfoon niet dicht genoeg bij mijn mond staat. nu heb ik gewoon een handsfree setje gepakt die bij mijn n-gage wordt geleverd en dit werkt wel alleen blijft de speaker niet in mijn oor zitten bij het aandoen van mijn helm. tenminste 9 van de 10 keer...

hmmmm dat progje had ik al gedownload en ziet er best wel funny uit maar idd is dit niet echt wat ik zoek :)

alleen de optie wayfinder blijft over maar hier zijn de kosten behoorlijk hoog van :(

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 04:27

GeJe

Je...

De tom tom city maps werken ook met gps. Dus op stadsgebied werkt het al wel. Maps zijn trouwen voor $5 te downen bij tom tom erg leuk.

Zie: http://www.tomtom.nl/prod...2&Section=1435&Language=5

Vandaag is het feest en morgen ook.

Verwijderd

Topicstarter
idd erg vet kijk ziets zoch ik ook maar helaas woon ik in eindhoven mischien komt het nog wel bij tom tom. _/-\o_

Verwijderd

Deze bluetooth gps receiver zou moeten werken met de Ngage en TomTom citymaps.

http://www.inkoopacties.net/ia/19zsryl9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2004 16:01 ]

• marz01
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2739
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/29747_22.JPG
Navigon is heel goed bezig. Navigon 4.0 is nog in beta en wordt eind april verwacht voor de Pocket PC, dus Engin zal ook pas daarna komen en de Smartphone en Symbian-versies komen een maand later. Op de Clubdag zullen wij de Smartphone-versie laten zien. In tegenstelling tot Wayfinder heeft Navigon als eerste de software en kaarten op een SD-kaart staan, dus je bent niet gebonden aan GPRS. Dit wordt echt een killer-applicatie voor de Smartphone en wij zijn blij deze op 10 april aan jullie te laten zien.
TomTom: Hier is de nieuwe TomTom Navigator 3, TomTomGo voor een ander marktsegment en natuurlijk TTN3 voor Palm en Symbian te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.pocketpc-club.nl/contentimages/2730_9.JPG
TomTom Navigator op een P900! TomTom had een screenshot van Navigator erop gezet, maar op dit moment is alleen Citymaps mogelijk. Dus of en wanneer dit op de markt komt is nog niet bekend.
http://www.pocketpc-club.nl/content.php?id=2730
Pagina: 1