Toon posts:

(WC) extra rad in koolance kast, waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds het begin van de maand heb ik een koolance kast, alleen vallen de temps me een beetje tegen. Met alles op 5 volt met een kamertemp van ongeveer 20 graden wordt de CPU 56 graden. Dit wil ik dus iets naar beneden helpen.
Onder full load met alle fans op 12 volt wordt de cpu 49 graden maar dat geeft wel een behoorlijke geluidsoverlast.
Heb in mijn kast nog ruimte voor een aantal extra rads, vooral omdat ik inmiddels al weet dat de koolance rad nie zo goed is.
Voorin zou nog een 8 cm rad kunnen en achterin zou een 8 cm en/of een 12 cm rad kunnen.

Huidige opstelling is pomp>res>gpu>nb>cpu>rad>res>hd>hd
En de drie opstellingen zouden mogelijk zijn, eventueel gecombineerd:
1. pomp>res>gpu>nb>cpu>rad>res>hd>hd>rad
2. pomp>res>gpu>nb>rad (8cm voor cpu ten hoogte van de cpu)>cpu>rad>res>hd>hd
3. pomp>res>gpu>nb>(12cm rad hoger dan de cpu onder de voeding)cpu>rad>res>hd>hd

Aangezien ik de temperatuur van de cpu omlaag wil brengen lijkt mij optie 2 het beste, optie 3 zou ook kunnen maar dan zit de rad boven de cpu dit lijkt me weer nie goed voor de flow.

System specs:
Amd athlon 3000+ @ 2366mhz (FSB van 182)
MSI KT6 Delta-LSR
1024 mb Corsair twinx 466mhz geheugen @ 400mhz
3 x 8cm fan voorin, 2 x 8 cm fan + 12cm fan achterin, 3 x 8 cm on top.
Chieftec bigtower met Aqua PSU/Radiator grill (vandaar de 12 cm fan achterin)

Samengevat, zou de 12cm rad erin kunnen zonder de waterflow ernstig te beperken of zou de 8cm rad voldoende zijn?

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-02 10:03
Kan je niet zoiezo het beste als eerste langs de cpu gaan en dan pas de rest?
Imho heeft de cpu het koelste water/koelvloeistof nodig...

Verwijderd

Topicstarter
Zou kunnen maar dat leek me weer niet goed voor de waterflow. Dan zou het vanaf de pomp/reservoir eerst naar boven toe gaan langs de cpu, dan naar beneden langs de gpu en de nb en dan weer naar het res.
Mijn zoekacties hier leerde mij juist dat mijn huidige opstelling de goede opstelling was.

Verwijderd

Gebruik je het koolance cpu 200 blok op je barton ? mijn amd3000 draait op 13x194 met het CPU 200 blok op 47 stressed, toen ik hem verving door een mase4 ( met koppelstukjes zo dat de slangen passen ) daalde de temperatuur naar 38 stressed.

Ik heb ook een tijdje zitten denken over het er bij zetten van een black ice micro zodat ik de fans in de topmodule eventueel zou kunnen vervangen door 12db papst fans zodat hij wat stiller word en beterkoeld;)

Koolance rad kan 480W warmte weg kouwen volgens de site van koolance maar dan moet de display setting op 3 staan en dat is net een kern reactor. als je een extra rad er bij hebt gezet en je bent er tevrede over post ff een reply dan weet ik wat ik kan verwachten als ik het wil gaan doen.

en andwoor op je vraag ik zou RAD -> GPU>NB>CPU ->hd/hd/hd -> rad - pomp:D
dan heb je het koelste water bij je gpu/nb/cpu en dat wil je toch? en de flow moet het vast aan kunnen:P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 14:19 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

talin

ES-MA

ik heb hier ook een Koolance case staan .
maar ik heb andere WC blokken .
en andere fans boven het rad .

mijn opstelling : pomp/res -> radiator -> CPU -> NB -> GPU -> pomp/res
temp : meestal in stand 2 , laatst 3 uur lang DVD geript met 100% belasting temp was 30 graden .
werk temp bij gemiddelde belasting 25 graden .

temp probe zit vlak naast de Core van mn AMD XP 2500 Barton op 2,2 GHZ .

dus er zit aardig wat fout als je door jou genoemde temps haalt .

[ Voor 7% gewijzigd door talin op 15-02-2004 14:20 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!