Sinds het begin van de maand heb ik een koolance kast, alleen vallen de temps me een beetje tegen. Met alles op 5 volt met een kamertemp van ongeveer 20 graden wordt de CPU 56 graden. Dit wil ik dus iets naar beneden helpen.
Onder full load met alle fans op 12 volt wordt de cpu 49 graden maar dat geeft wel een behoorlijke geluidsoverlast.
Heb in mijn kast nog ruimte voor een aantal extra rads, vooral omdat ik inmiddels al weet dat de koolance rad nie zo goed is.
Voorin zou nog een 8 cm rad kunnen en achterin zou een 8 cm en/of een 12 cm rad kunnen.
Huidige opstelling is pomp>res>gpu>nb>cpu>rad>res>hd>hd
En de drie opstellingen zouden mogelijk zijn, eventueel gecombineerd:
1. pomp>res>gpu>nb>cpu>rad>res>hd>hd>rad
2. pomp>res>gpu>nb>rad (8cm voor cpu ten hoogte van de cpu)>cpu>rad>res>hd>hd
3. pomp>res>gpu>nb>(12cm rad hoger dan de cpu onder de voeding)cpu>rad>res>hd>hd
Aangezien ik de temperatuur van de cpu omlaag wil brengen lijkt mij optie 2 het beste, optie 3 zou ook kunnen maar dan zit de rad boven de cpu dit lijkt me weer nie goed voor de flow.
System specs:
Amd athlon 3000+ @ 2366mhz (FSB van 182)
MSI KT6 Delta-LSR
1024 mb Corsair twinx 466mhz geheugen @ 400mhz
3 x 8cm fan voorin, 2 x 8 cm fan + 12cm fan achterin, 3 x 8 cm on top.
Chieftec bigtower met Aqua PSU/Radiator grill (vandaar de 12 cm fan achterin)
Samengevat, zou de 12cm rad erin kunnen zonder de waterflow ernstig te beperken of zou de 8cm rad voldoende zijn?
Onder full load met alle fans op 12 volt wordt de cpu 49 graden maar dat geeft wel een behoorlijke geluidsoverlast.
Heb in mijn kast nog ruimte voor een aantal extra rads, vooral omdat ik inmiddels al weet dat de koolance rad nie zo goed is.
Voorin zou nog een 8 cm rad kunnen en achterin zou een 8 cm en/of een 12 cm rad kunnen.
Huidige opstelling is pomp>res>gpu>nb>cpu>rad>res>hd>hd
En de drie opstellingen zouden mogelijk zijn, eventueel gecombineerd:
1. pomp>res>gpu>nb>cpu>rad>res>hd>hd>rad
2. pomp>res>gpu>nb>rad (8cm voor cpu ten hoogte van de cpu)>cpu>rad>res>hd>hd
3. pomp>res>gpu>nb>(12cm rad hoger dan de cpu onder de voeding)cpu>rad>res>hd>hd
Aangezien ik de temperatuur van de cpu omlaag wil brengen lijkt mij optie 2 het beste, optie 3 zou ook kunnen maar dan zit de rad boven de cpu dit lijkt me weer nie goed voor de flow.
System specs:
Amd athlon 3000+ @ 2366mhz (FSB van 182)
MSI KT6 Delta-LSR
1024 mb Corsair twinx 466mhz geheugen @ 400mhz
3 x 8cm fan voorin, 2 x 8 cm fan + 12cm fan achterin, 3 x 8 cm on top.
Chieftec bigtower met Aqua PSU/Radiator grill (vandaar de 12 cm fan achterin)
Samengevat, zou de 12cm rad erin kunnen zonder de waterflow ernstig te beperken of zou de 8cm rad voldoende zijn?