[php+sql+acces]database online zetten en meer....

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
wij moeten voor school (informatica) een database voor een datingbureau maken in acces, in 1 van de queries moeten alle hobby's enz van de klanten komen, dit is alles wat voor de klanten zichtbaar moet zijn. evt. moeten we die querie, die met sql gemaakt gaat worden koppelen aan een website, hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? liefst ook met een upload script zodat een geupdate database gelijk geupload kan worden.
gorgi_19 schreef op 15 februari 2004 @ 12:22:
[...]

offtopic:
Misschien is het beter om een eigen topic te starten met jouw probleem, aangezien dit een heel ander iets is dan de topicstarter en het is niet zo handig als er 2 problemen langs elkaar gaan lopen en niet zo aardig is om een topic over te nemen van iemand.

Verder zul je, ongeacht de database, met SQL aan de gang moeten. De precieze methodiek is ook afhankelijk van de taal die je gebruikt; PHP, ASP, ASP.Net. Ieder heeft zo zijn eigen oplossingen.
Verder vind ik je verhaal nogal warrig; ik denk dat je het beste kan starten door alle functionaliteiten op te schrijven en aan de hand hiervan een databasestructuur op te zetten en een taal te bepalen.
bij deze :p

[ Voor 21% gewijzigd door woest85 op 15-02-2004 12:39 ]

[Signature]

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

nu je geedit hebt is het wel goed :+
edit:
idd, deze reactie mag wel weg :9
maar normaal maak je eerst je startpost af alvorens deze te verzenden :)

[ Voor 152% gewijzigd door Glashelder op 15-02-2004 12:45 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
lol, heb binnen 20 sec geedit, je was wel heel snel

[Signature]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wat heb je tot nu toe al?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
nog nix, maar de database met sql queries heb ik over een week, dat kan ik zelf maken, het upload systeempje dat is ff wat te moeilijk voor mij :p ik heb verder gwn beschikking over webruimte met genoeg mogelijkheden m.b.t. sql en php (een pakket van www.mihosnet.com)

[Signature]

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je al ervaring met scripttalen? Met Dreamweaver MX kun je zonder ervaring toch database gegevens koppelen aan een webpagina, ook in PHP.

Anders zul je een scripttaal moeten gaan leren, bijvoorbeeld PHP (snel te leren IMHO, NOFI). Houdt er wel rekening mee dat je SQL webhost waarschijnlijk MySQL is en dat je dus je database om zult moeten zetten.

edit:

Je kunt natuurlijk ok PHP icm Access over ODBC gebruiken alhoewel ik niet zeker weet of dat gaat werken bij je host.

[ Voor 17% gewijzigd door Skaah op 15-02-2004 13:11 ]

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
ik heb ervaring met html, php, sql en nog wat andere talen, alleen ik weet niet hoe sql om te zetten naar mysql, en ik wil dus een upload systeem integreren in de acces database, dat is alles wat ik zelf zo niet kan...

[Signature]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

SQL is een taal; mbv SQL 'praat' je tegen een MySQL database of een MS Access database.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1