Toon posts:

Mag ik de Corporate XP gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oooooi,

Het volgende probleem,
Op het werk moet ik een pre-load ghost CD maken met windows XP pro.
het nadeel is , dat die XP versies geactiveerd moeten worden.

Nu vraag ik het volgende af

1) Mag die XP 1 malig activeren en voor alle pc`s zelfde nummer gebruiken?
2) Mag ik de corporate cd pakken van XP ? (thuis cdtje)

iemand nog andere idee`en?
de image ongeactiveerd laten is geen optie, na 30 dagen verloopt dat
en sommige pc`s staat de datum niet goed, en moet ik hem direct activeren

Oooii

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1)Nee. Kijk liever naar OPK, SYSprep, factory-seal.
2) Nee. Check je licentie-overeenkomst maar.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 15-02-2004 12:40 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

1) het mag officieel niet, maar iedereen doet het, is bijvoorbeeld ook gebeurd bij mijn TU/e laptop.

2)de cd wel, de key niet :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Alleen is de key gebonden aan de ProductID van je installatiemedium.
Die is bij een OEM versie anders als bij een VLK anders als bij een upgrade anders als bij een retail version.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Precies.

De setupp.ini is anders (4 cijfers bepalen het scherm wat je krijgt: OEM, RETAIL, VLK).

Zoek maar eens met Google als je meer wilt weten hierover.

Zie hier de verschillende schermpjes.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 12:48 . Reden: Afbeeldingen ]

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 15 februari 2004 @ 12:41:
[...]

Alleen is de key gebonden aan de ProductID van je installatiemedium.
Die is bij een OEM versie anders als bij een VLK anders als bij een upgrade anders als bij een Full version.
mja da's waar, heel vaak zie je dat er gewoon het goede (type) licentie-stickertje op een willekeurig doc-kit geplakt wordt. volgens mij vinden de uitgevers dat ook prima.

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:13

grimson

domeingrommer

'Corporate' (VLK) mag je alleen gebruiken als je ook een dergelijke licentie met Microsoft bent aangegaan.

Rest jou niets anders dan een OEM versie zo te syspreppen zodat je bij uitrol op elke PC alleen nog het unieke OEM nummer per PC hoeft in te voeren en éénmalig te activeren.
Dus al die PC's moeten een OEM sticker hebben.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
Ik kan me heel goed voorstellen dat het in Nederland wel degelijk toegestaan is een corporate cd te gebruiken, aangezien je tenslotte betaald hebt voor een XP-licentie.

Enige, toch best wel grote, risico is dat de key die je gebruikt bij een volgend service-pack geblocked wordt.

Voor het overige zul je je dan wel aan je OEM license moeten houden (dus als je een nieuwe pc koopt, moet je ook een nieuwe license kopen)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ik kan me heel goed voorstellen dat het in Nederland wel degelijk toegestaan is een corporate cd te gebruiken, aangezien je tenslotte betaald hebt voor een XP-licentie.
Nee. De corporate is een ander type licentie dan de retail, en dus ben je verkeerd bezig als je retails gaat installeren op meerdere pcs bij een bedrijf. Dat mag niet, en is niet verstandig. Ik denk niet dat je chef het leuk vind als de BSA een keer langskomt :)

Of je die corporate cd mag gebruiken met voldoende OEM licenties om alleen activeren te voorkomen weet ik niet :)

[ Voor 14% gewijzigd door G33rt op 15-02-2004 14:33 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
G33rt schreef op 15 februari 2004 @ 14:31:
Nee. De corporate is een ander type licentie dan de retail, en dus ben je verkeerd bezig als je retails gaat installeren op meerdere pcs bij een bedrijf. Dat mag niet, en is niet verstandig. Ik denk niet dat je chef het leuk vind als de BSA een keer langskomt :)

Of je die corporate cd mag gebruiken met voldoende OEM licenties om alleen activeren te voorkomen weet ik niet :)
Of het echt helemaal officieel legaal is valt te betwijfelen. Als het werkt lijkt me niet zoveel aan de hand. Als je per pc een licentie hebt lijkt me dit prima kunnen.

Anders maak je met unattend en sysprep een image ? Kan je volgends mij de info ook wel inbakken :)

[ Voor 5% gewijzigd door sanfranjake op 15-02-2004 16:53 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Het medium en key die je gebruikt om te installeren zal MS een worst wezen, als het aantal betaalde licenties maar klopt met het aantal draaiende systemen. Denk er daarbij aan dat OEM licenties aan een machine gekoppelt zijn.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:36
G33rt schreef op 15 februari 2004 @ 14:31:
[...]

En ik denk dat dat wel mag, want er is geen functioneel verschil en MS lijdt geen schade in deze situatie.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ofdat het juridisch mag is natuurlijk niet het enige belangrijke - je zit ook nog met een stuk risico (wat als Microsoft je key blokkeert voor updates - ga je dan een rechtszaak aanspannen?) wat je moet proberen te beheersen imho :)
Pagina: 1