Toon posts:

Greatest guitar solo EVER!

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Iets wat ik me al een tijdje afvraag is: Wat is de Beste gitaar solo ooit?
Dit is natuurlijk puur persoonlijk. Net zoals bij topklasse speakers, er zijn er geen die slecht klinken, alleen wat vind JIJ het beste klinken ... smaak verschild eenmaal ...

Het gaat er ook niet om welke het snelste / langzaamste / langste / kortste is! En waarom misschien de beste? technisch, gevoel, of omdat de solo zo goed in het lied past...

Er zijn er zoveel uit te kiezen natuurlijk, maar mijn voorkeur gaat naar de iets snellere... Van ze allemaal komt Lynyrd Skynyrd - Freebird er toch boven uit denk ik, toen ik ze voor het eerste hoorde (Film Forrest Gump :) ) en nu nog, elke keer echt Wauw. Natuurlijk hoord Metallica er ook bij met zoveel liedjes die stuk voor stuk een meesterwerk zijn, zoals one, fade to black, master of puppets, nothing else matters, unforgiven, no leaf clover!

Verder mooie zijn ook Stairway to heaven, hotel california, child in time, paranoid android, november rain, time, hanger 18 ...

Ik vergeet nog grote namen zoals jimi hendrix, santana, gary more, eric clapton, ...

laat maar weten waarvoor jij zou gaan als de beste ...

Verwijderd

Voor mij duidelijk Paranoid Android. Een onderscheidend geluid van alle andere solo's wat perfect in dit nummer past en kwa timing erg goed om naar te luisteren is :9~

Verwijderd

Eddie van Halen bij Beat It van Michael Jackson vind ik zo'n beetje de beste. Je kan em keer op keer horen en hij verveelt nooit. Ook past hij perfect bij de onderliggende akoorden, en wisselen snelle stukken langzame af.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:35
Momenteel Comfortably Numb van Pink Floyd. Maar Dream Theater heeft ook geweldige solo's, en Joe Satriani, Steve Vai enz enz enz... ('K kan zo nog wel een paar uur doorgaan, sja, je bent gitarist of je bent't niet he ;))

Ticking away, the moments that make up a dull day

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 11:42
Steve (Lukather) heeft de beste gitaarsolo's. Althans da's mijn mening, maar ...eh misschien komt dat ook wel doordat ik fan ben van Toto. :)
Ik vindt de solo's die hij speelde tijdens het concert vorig jaar in de Heineken Music Hall echt gaaf. Zodra ik dat weer hoor gaat bij mij gelijk de stereo iets harder en krijg ik er kippenvel van.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• MattMax
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-06 12:02
Victor Wooten met een improvisatie op Amazing Grace
(Live Art CD 2 van Bela Fleck and The Flecktones, track 1)
Ongelofelijke techniek (thumb technique), niet voor niets een Grammy Award...

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
MattMax: dat is bas :]

en ts: dit is niet het eerste topic

Voor mij is op de bas The Awakening van Les Claypool wel een favoriet

• guidooo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-01 02:17

guidooo

Amd-64 ownage

Is Vic Wooten niet een bassist?

Waar wil je zitten in het hiernamaals?............Rokers of niet-rokers

• Kleenex
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Angus Young van AC/DC

vind ik een topper

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tja eh voor mij gaat er niets boven David Gilmour (Pink Floyd). En dan heb ik geen specefiek nr's ofzo, ja misschien dogs, comfortably numb en Shine On...

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit hoort niet helemaal in een computerforum thuis, we hebben hiervoor Nieuws, Sport, TV & Muziek maar daar kan de topicstarter nog niet in.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.