[Karma/Totaalscore] Punten worden niet meegerekend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
Omdat ik het leuk vind om naar cijfertjes te kijken viel het me gisteren op dat m'n laatste twee replies niet (volledig) werden meegeteld als je kijkt naar de totaalscore en karmascore.
Donderdag had ik 107 punten bij totaalscore en 164 punten bij karma. Maar sinds die tijd heb ik 2 replies gedaan welke respectievelijk een score van +3 en +4 kregen en dan zou je verwachten dat de totaalscore in ieder geval íets omhoog zou gaan, wat dus niet het geval is geweest:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/23739/full.png

En omdat ik toch nog niet zoveel replies heb gedaan op de FP heb ik gisteren even alle punten bij elkaar opgeteld (en afgetrokken als het een -1 was) en kwam ik op een totaalscore uit van 112. En dat betekend dus dat ik 5 punten mis. Eerst dacht ik dat het even zou duren voordat die punten erbij zouden komen, maar het is inmiddels al twee dagen later en er is nog niks veranderd :)

Ik heb er overigens geen slapeloze nachten van (sterker nog, heb perfect geslapen :+), maar het viel me op en aangezien het nog niet gemeld was, voor zover ik weet, dacht ik 'laat ik het dan maar melden'. Het heeft natuurlijk ook geen haast aangezien het maar om wat puntjes gaat, maar het is natuurlijk altijd leuk als je een wat hogere totaalscore kan behalen ;)

Dit is overigens mijn T.net account: Marco - #58624

[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 15-02-2004 12:05 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Totaatlscore: 48 * 2,2 = 105,6 => 106 (afgerond) => 107 (+1 punt van je laatste reactie (die ingezet is op +1))

Het klopt weldegelijk :P. Je moet alleen (ooit) nog een reactie neerpleuren zodat de scripts jouw stats herberkenen zodat alles wel klopt. Ik heb hier ook wel regelmatig last van en dat is bij mij verholpen nadat ik een reactie heb neergezet. Dit heeft te maken met het modsysteem: als jij een lage score hebt (+1 in het geval van je laatste reactie) terwijl de scripts hun werk gaan doen, dan krijg je bovenstaande score. Omdat mensen jouw laatste reactie omhoog hebben geduwd en jij geen reactie meer hebt gezet sindsdien, mis jij dus ook karma- en bonuspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Robin Vreuls schreef op 15 februari 2004 @ 12:52:
Totaatlscore: 48 * 2,2 = 105,6 => 106 (afgerond) => 107 (+1 punt van je laatste reactie (die ingezet is op +1))
Dat klopt ook wel, maar ik had het erover dat ik gewoon 5 punten mis bij de totaalscore, als die erbij zouden zitten had ik een gemiddelde score van 2.3 per reactie. En m'n 48e reactie was een dag nadat ik m'n 47e reactie heb gedaan, dus als jouw 'theorie' klopt zou ik nu maar 3 punten moeten missen in plaats van 5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik hield het toevallig in de gaten omdat m'n karma gedaald was (vond ik opvallend, maar kan gebeuren) en ik sta na 2 +4 en 1 +3 en 1 "0" reactie drie dagen geleden nog steeds op het hetzelfde aantal punten, misschien klopt dat, maar misschien is die telling ook niet geupdate ofzo? :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Is dit toevallig sinds dinsdag zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Harm schreef op 15 februari 2004 @ 20:18:
Is dit toevallig sinds dinsdag zo?
Dat zou best kunnen, alleen kan ik dat niet controleren, omdat mijn laatste reply (voor deze twee) in december was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt nog steeds niks bijgeteld.

Ik sta al een hele tijd op Karma 950, terwijl ik nog reacties heb gedaan die +2 of +3 hebben gehad; desondanks gaat het puntentotaal niet omhoog.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Ik heb zo een vermoeden dat het komt doordag Achelois half werkt want die server doet niet alleen de crewmail verzorgen, maar ook de fileserver (files.tweakers.net) en het toegangscript van GoT voor SG/NSTM en HK. Ik weet het niet zeker of het daar aan ligt, maar aangezien dit probleem zich voordoet na de servercrash wijst dat naar de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het lijkt er idd op, mail doet het bij mij trouwens nog prima :).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Mij was hetzelfde opgevallen, en ik meen dat ik dat al geruime tijd geleden opgemerkt heb - nog voor de problemen met Achelois er waren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt tijd dat die karma weer werkt, of ik post niet meer. :P
Zo gaat mijn gemiddelde omlaag, en ik zat al op 3.5. Het is al terug naar 3.3 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Laatst online: 00:50
karma werkt hier ook niet meer

lijkt wel alsof ie alleen nog maar werkt bij negatieve modpunten.

Ik heb vandaag 3 berichten gepost met twee keer 3 en een keer 1 punten.. dus 7 punten en er is niets bij karma of totaalscore bijgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
BTW: je gemiddelde gaat hierdoor wel mooi omlaag :(

Had 1.4 gemiddeld voor zowel karma als totaalscore en nu 1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Hertog_Martin schreef op 18 februari 2004 @ 18:14:
BTW: je gemiddelde gaat hierdoor wel mooi omlaag :(
Dat zal allemaal wel weer bijgerekend worden hoor. Ja, het is vervelend dat het niet werkt, maar zolang nog niet alle servers weer up and running zijn, hebben de servermensen belangrijkere dingen te doen. Als ze daarmee klaar zijn en alle servers zijn weer stabiel bevonden, dan zullen ze ook extra services en scripts weer aanzetten :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Is er eigenlijk nog steeds geen oplossing in zicht? Het is nu al een paar weken dat ik dezelfde totaalscore en karma heb, hoewel er intussen reacties zijn bijgekomen. Het heeft ook tot gevolg dat ik geen karmapunten meer heb en dus ook niet meer standaard op +2 kan reageren enzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Ja, ik heb voor de afgelopen 15 reakties 30 punten gekregen.

Maar ipv dat ik mijn gemiddelde steeds meer richting de 2 zie gaan, zie ik het afzakken naar 1 omdat karma en totaalscore niet bijgeteld worden en het aantal reakties wel.

Als het zo doorgaat moet ik straks standaard op niveau 0 gaan reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Ik heb een titeledit gedaan enzo :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Ja, ik merk het ook - het aantal punten per reactie daalt terwijl de karmawaarde blijft hangen.

Nou vraag ik me af: als die server & scriptjes straks weer werken (wanneer?), wordt het aantal punten per reactie dan eerst gecorrigeerd, of wordt de waarde die er staat gewoon gebruikt om de karmawaarde te updaten? Ofwel - klopt de berekening van het aantal punten per reactie nog wel indien er geen karma-updates worden uitgevoerd?

Ik ging net richting de 3 punten per reactie en nu sta ik op 2.7. :'( Maar ik slaap ook nog goed hoor. :)

computo ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:44

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb volgens mij ook al langere tijd dezelfde karma-score, volgens mij al langer dan twee weken.

is er al wat bekend van het dev-team?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Ik heb het maar even gemeld op Devtrack. Hopelijk haalt dat iets uit, want Femme lijkt het nogal druk te hebben; hij heeft zo te zien sinds 20/1 geen bugs meer behandeld in het publieke gedeelte van Devtrack. En ik denk niet dat * Steve over dit soort zaken, die doet volgens mij enkel DSP-devving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-10 17:50

boesOne

meuh

Aha.. Is er iets mis.. het begon me eigenlijk ook wel op te vallen..
Toch best belangrijk hoor dat karma gebeuren op de FP.. Waarom mod men anders.. ?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
-boesOne- schreef op 29 februari 2004 @ 15:42:
Aha.. Is er iets mis.. het begon me eigenlijk ook wel op te vallen..
Toch best belangrijk hoor dat karma gebeuren op de FP.. Waarom mod men anders.. ?
Ik denk anders niet dat karma bedoelt is om mensen een status te geven, maar meer om onderscheid te maken tussen replies op artikelen @ T.net FP. Als je alleen maar goede en serieuze replies wilt zien stel je het gewoon zo in dat je alleen maar replies met een hogere score van +1 ziet bijvoorbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-10 13:19

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De karmaupdate draait weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

En hoe zit het met de karma die intussen gescoord is? En de totaalscore :) ?

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 01-03-2004 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
* Robin , de karmaupdater berkent de karma van alle reacties met bijbehorende score. Dat zit dus best wel snor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Woei, hij doet het inderdaad weer goed Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/kooshordijk/GoT/Smileys/cheer.gif

Ik ben zelfs van 3.5 naar 3.6 karmapunten gegaan :Y) :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 01-03-2004 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Ik heb er ook heel veel punten bijgekregen, dus zo te zien werkt het met terugwerkende kracht oké.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waaah. Van 950 naar 1013. Nooit gedacht dat ik nog zoveel tegoed had; en mijn gemiddelde is weer op 3.5. (3.48 eigenlijk, daar waar het vóór deze "bug" op 3.51 stond.)

Niet echt een "nuttig" iets dat karma, maar gewoon een leuke aansporing om een beetje fatsoenlijk te reageren. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Heeft de update ook gevolgen voor het aantal modpunten. Ik vandaag niet gereageerd, alleen lange tijd aanwezig geweest, en ik heb 255 (?) modpunten gekregen voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Het aantal moderator puntjes hangt van je pageviews af, niet van je reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
G33rt schreef op 01 maart 2004 @ 17:44:
Het aantal moderator puntjes hangt van je pageviews af, niet van je reacties :)
Niet alleen, maar het hangt wel samen. Normaal gesproken krijg je per dag maximaal 60 modpunten, maar als jij een reply hebt gepost kan het aantal modpunten per dag al snel oplopen tot boven de 80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Karma heeft er ook wat mee te maken.
Voor elk nieuw karmapunt word je blij gemaakt met 3 extra moderatie punten.
Komt dus van hier reviews: Tweakers.net moderatie FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Niet online
Tweakotine + uiteindelijke eindscore van reactie(s) + bonus = modpunten

Modpunten die je krijgt uit de tweakotine verdwijnen weer na een week, terwijl de modpunten die je krijgt door het plaatsen van reacties en de de uiteindelijke bonus altijd blijven staan tot ze op zijn.
Iblies schreef op 01 maart 2004 @ 17:35:
Heeft de update ook gevolgen voor het aantal modpunten. Ik vandaag niet gereageerd, alleen lange tijd aanwezig geweest, en ik heb 255 (?) modpunten gekregen voor vandaag.
Dat zal te maken hebben met de uiteindelijke score van de replies met de bijbehorende bonus die je nog te goed had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
Klasse, het werkt weer :)

nu gemiddeld 1.6 punten per reactie ipv 1.2
Pagina: 1