Windows XP op een Packard bell machine

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
IK heb hier op mijn Packard bell Ixtreme machine windows xp geinstalleerd. En kom twee probleempjes tegen.
1. De usb toetsenbord en muis werken niet meer. OPgelost door een ander keybord en muis te kopen. Simpel doch doeltreffend.
2. Ik kan geen service packs en updates installeren. Krijg de melding incorrect serial key.

Nu heb ik gehoord dat er ergens nog een verborgen bestandje van PB zit die ik via mijn bios moet uitschakelen. En dat dan dit probleem is opgelost. Weet iemand van jullie of dit klopt en zo ja welk bestandje dit is.

Via de zoekfunctie kwam ik hier niets over tegen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

TeamBVD

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Dat heeft te maken met een incompatibility issue van de bios en windows XP. Maar daar was 2 weken na de release van XP al een goede bios voor, zodat het wel gewoon werkte. (je vermeld er niet bij welke ixtreme het is, er zijn er zoveel namelijk. Zoek even welk mobo dat het is).

2. Dat is totaal niet waar, je kunt gewoon je eigen OSen draaien op zo'n machine (ik doe het hier namelijk ook). Er wordt wel gebruik gemaakt van een zogenaamde hiddensector waarmee je dmv je recovery cds makkelijk je systeem terug kunt zetten, maar deze worden totaal niet gebruikt met een ander OS.

Dat je geen service packs enzo kan installeren zal liggen aan je windows zelf, dus even contact opnemen met microsoft.com als het niet wil lukken.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-04 13:38

Tags NL

Harmful or Harmless?

Servicepacks en updates kun je alleen installeren met een officieële versie van Windows XP en niet met een black-listed key (FCKG....) Heb je geen versie van Windows XP bij je Packard Bell gekregen?

https://powershellisfun.com

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Bij mijn pb zat nog win ME. Ik heb trouwens een Ixtreme 850
hmm over die blacklisted key. Ik heb een cd gekregen en de key die daar bijzit is idd FCKGW. ik wou eerst een versie proberen voor dat ik overging tot het zelf aanschaffen van de software (vanwege het usb probleem waar ik al zoveel ove rhad gehoord.)
Dus dan zit daarin mijn probleem. Dat wordt dan toch een legale versie kopen als ik xp wil. Bedankt in ieder geval

[ Voor 4% gewijzigd door injectie op 15-02-2004 13:52 . Reden: aanvulling ]

TeamBVD

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Success :)

Dit topic is gesloten.