Toon posts:

TV recording on PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Welke is volgens jullie het beste programma om tv opnames te doen op PC.
De pc dus gebruiken als digitale videorecorden.

Ik heb al via search gezocht naar topics maar niets interessants gevond.

Ik heb zelf al volgende geprobeerd met goed resultaat : ShowShifter

Met minder goed resultaat : WinTV go tool, Sage recorder.

Ik ben benieuwd :) :)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 04:43
Misschien TV-out en dan met je DVD recorder of videorecorder.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
masser120 schreef op 15 februari 2004 @ 11:52:
Misschien TV-out en dan met je DVD recorder of videorecorder.
Hij bedoelt het andersom.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een TV-kaart in de computer WinTV GO.

Via deze kaart wil ik tv-programmas opnemen op harde schijf.

Misschien was ik bij mijn opstato van de topic niet duidelijk genoeg.

Ik ben dus op zoek naar een goed programma hiervoor.

:)

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17
De topicstart wel imho wel duidelijk, ik ben zelf ook nog steeds op zoek naar een programma dat dit zonder ongein kan.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

WatchTVPro is erg goed en totaal te bedinienig met de afstandbedinging als je de plugins er voor instaleert. En heeft ook van alles ingebouwd ^_^, mpg cutter zender lijst edting radio player, enz.

Alleen dit programma werkt alleen me DVB tv kaarten (Digitaal Video Vroadcosting) via de satelliet of kabel.

Voor zo analoog kaartje kan je het beste Dscaler gebruiken.

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

ik heb een leadtek winfast kaart. Capturen doe ik meestal in non compressed avi mode met native software, en daarna TMPgEnc eroverheen om er mpg-2 van te maken.

Levert betere resultaten op dan on the fly mpg-2 compressie (logisch)

If you choose to criticise you choose your enemies

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:47:
Voor zo analoog kaartje kan je het beste Dscaler gebruiken.
Die kan nog niet opnemen helaas.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Verwijderd

heb toevallig hetzelfde kaartje, en kan goed opnemen met de standaardsoftware (wintv2000), mits je de goede codecs hebt.

Verwijderd

Tja dan ben je dus nogal afhankelijk van de software die bij je kaart werdt geleverd. De Asus VCR die vroeger bij me geforce combo deluxe zat was erg goed en kon overweg met +2gb bestanden en had een niet verkeerde timer fuctie.

Veder had ik wel eens geklooid met andere software maar ik was niet te vreden over die programma's.

Bij Wacth TV is het wel erg mooi dat die gewoon de windos taakplanner gebruikt voor de automatiche opname's waardoor je geen programma op de achtegrond hoeft te draaien. Tja, ik hoop dat er mischien een programma bestaat voor die analoge kaarten waarmee je het zelfde kan..

Verwijderd

als je nu linux gebruikte (wat je volgens mij niet gebruikt), kon je mooi opnemen met ffmpeg.

Ondersteund divX wm7 wm8 en nog veel meer codecs (heeft ze ingebouwd)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 19:47 ]

Verwijderd

Als je wilt opnemen kun je dit doen met Virtualdub. Dit programma maakt het mogelijk om een xvid bestand te maken en dat is natuurlijk veel kleiner dan als je zou opnemen in het mpeg formaat.

Het is alleen lastig de juiste kanalen in te stellen en te vinden met Virtual dub.
Ik heb 2 keuzes qua opnemen van de tv; via PCTV Vision en via Virtualdub en dan is die laatste omdat de files kleiner zijn het beste

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 17:54:
heb toevallig hetzelfde kaartje, en kan goed opnemen met de standaardsoftware (wintv2000), mits je de goede codecs hebt.
Welke zijn de goede codecs?
En hoe installer je deze?

Kan je hier ook een taakplanner instellen?

:?

Verwijderd

Gebruik zelf een sld codecpack, waarvan ik de divx 5.02 codec gebruik, krijg dan een goed te pruimen kwaliteit voor 10mb per minuut. Verkrijgbaar bij de betere file-sharing programma's Installeert zich overigens vanzelf en is terug te vinden bij de set capture file opties.

voor je andere vragen zou je even hier: http://www.hauppauge.tv/hcwforum/ kunnen zoeken.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 21:27 ]

Verwijderd

Probeer eens de VP6 codec,
Heeft de beste kwaliet op dit moment in vergelijking met andere codec's.

Als vp6 te zwaar is dan kan je nog elktijd met vxid aan de slag gaan, komy op de twee plaats maar is wel stukken sneller.
Pagina: 1