FSB_SEL2 op een k7s8xe rev3 mobo

Pagina: 1
Acties:

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
[foutje, FSB_SEL3 in topicnaam moet FSB_SEL2 zijn :/]

Kan iemand mij vertellend waar de jumper FSB_SEL2 voor is?
FSB_SEL0 en 1 zijn voor het instellen van de fsb.
Ik zag deze vraag op een ander forum staan, maar daar wist niemand er antwoord op, en nu ben ik zelf ook wel benieuwd waar hij voor is.
Op deze plek zitten namelijk 3 soldeerpuntjes voor een jumper, het zou dus makkelijk zijn om hier een jumpertje op te solderen..
Hier een plaatje ervan:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/vanderlee/pics/fsb_sel2.JPG

En nog een vraag, ik wil voltage mod met gewoon een draadje te solderen op dit mobo uitvoeren..
Dus ik vroeg me af of deze mod ook op dit plankje werkt?
En kan iemand me iets duidelijker uileggen op welk VID pin van mijn sochet ik hem moet solderen, deze link die de TS in een reactie gaf snap ik weinig van en de search vind er ook niets over.
Ik heb overigens een 2500+ barton (AQXFA 0346 RPMW) cpu.

(Oeps, mijn laatste vraag had ik denk in DOC moeten plaatsen? :o 8)7)

[ Voor 17% gewijzigd door naps op 15-02-2004 11:42 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Check dat ene topic nog eens... ik had mijn mod plaatjes alweer weggehaald... Teruggezet en nu zou een en ander duidelijk moeten zijn..

Trouwens, over die soldeerpunten... Asrock gebruikt voor alle SIS borden dezelfde layout, misschien had Sis een 233Mhz. chipset op stapel staan wat op het laatste moment niet is doorgegaan ?

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• naps
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2024
all_by_myself schreef op 15 februari 2004 @ 13:00:
Check dat ene topic nog eens... ik had mijn mod plaatjes alweer weggehaald... Teruggezet en nu zou een en ander duidelijk moeten zijn..

Trouwens, over die soldeerpunten... Asrock gebruikt voor alle SIS borden dezelfde layout, misschien had Sis een 233Mhz. chipset op stapel staan wat op het laatste moment niet is doorgegaan ?
thx, met die plaatjes is het me een heel stuk duidelijker ja _/-\o_ maar dit werkt ook met een K7S8XE rev3.01 ipv een K7S8X?
En uhmm ik moet hem op 1 van die 5 pinne solderen? gewoon kijke welke werkt? kan niet fataal voor mn processortje zijn?
en op welke pin van de atx, kheb van 3 verschillende mense op got die deze mod hebben uigevoerd, en alle 3 een andere pin van de atx connector gebruikt :|

ben nog een beetje een noob op dit gebiekd :o maar als het me een beetje duidelijk is ga ik m vanaaf solderen met de hoop dat mn 2500+ barton op 3200 wil lopen :D

[ Voor 43% gewijzigd door naps op 15-02-2004 14:24 ]

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

naps schreef op 15 februari 2004 @ 14:09:
[...]

thx, met die plaatjes is het me een heel stuk duidelijker ja _/-\o_ maar dit werkt ook met een K7S8XE rev3.01 ipv een K7S8X?

>> Volgens mij wel,.. zelfde layout...

En uhmm ik moet hem op 1 van die 5 pinne solderen? gewoon kijke welke werkt? kan niet fataal voor mn processortje zijn?

>> als je gewoon goede koeling hebt niet... ik heb degene gekozen met de pijl.. toen kon mijn Duron van 1.55 naar 1.78 volt.. de buiteste pin moet je niet hebben, die zorgde bij mij voor het gelijkblijven van het voltage.

en op welke pin van de atx, kheb van 3 verschillende mense op got die deze mod hebben uigevoerd, en alle 3 een andere pin van de atx connector gebruikt :|

>>Je moet, zoals in dat andere topic ook staat, de GROUND hebben van de ATX connector... ik heb ze op het plaatje met een groene stift omcirkeld.

ben nog een beetje een noob op dit gebiekd :o maar als het me een beetje duidelijk is ga ik m vanaaf solderen met de hoop dat mn 2500+ barton op 3200 wil lopen :D
Zie boven...

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64