Regelmatig als ik een paar shopsurveys lees kom ik maar al te vaak de meest onzinnige verhalen tegen, elke shopsurvey heeft er wel een.
Een goed voorbeeld (zie shopsurvey Dynabyte) :
In andere verhalen worden medewerkers van computerzaken uitgemaakt voor rotte vis, lelijkerds, dikzakken, achterlijken en noem maar op. Opzich zijn dergelijke reacties enigzins begrijpelijk als het om echt ernstige incidenten gaat (zoals een reactie bij mycom).
Maar vaak gaat het om kleine dingen, die totaal niet relatief zijn in vergelijking met andere computerzaken.
idee:
Zou het niet beter zijn om survey reacties ook te laten moderaten ?
De posters van een groot aantal reacties zou ik aanraden om zelf is een paar weken in een computerzaak te werken, dan weet je meteen hoe leuk het is, hoe je af en toe kansloos het winkelbeleid moet verantwoorden en hoe slecht het verdient
Een goed voorbeeld (zie shopsurvey Dynabyte) :
Als je dit leest begrijp je wat ik bedoelWas laatst voor de grap eens gaan vragen wat 512 mb ddr pc 2100 geheugen kostte, zonder lbikken of blozen antwoordde de enigzins Bolle verkoper 199 euro en 95 cent. Ik schoot spontaan in de lach, de verkoper vroeg me wat daar zo raar aan was, "geheugen van dit formaat is heel moeilijk aan te komen "waren zijn exacte woorden. Ik liet het er maar bij en vroeg vervolgns informatie over een labtop die ik wilde kopen.
De verkoper, nog steeds dezelfde dikke, gaf bijna geen antwoord omdat zijn oog viel op iemand die vragend met een setje cd''r in zijn hand stond, Blijkbaar was daar meer geld aan te verdienen dan aan een student die info vroeg over een labtop die ie toch niet kon kopen. Ik heb 5 minuten gewacht, maar de verkoper was druk bezig met de cd-r klant en zag mij helemaal niet meer staan.
Dezelfde middag teruggegaan met mijn vader, allebei in pak, me pa is advocaat, en we hebben ze daar eens flink op hun nummer gezet, ineens was er koffie, kwamen er folders op tafel en kreeg je nu opeens bij een labtop een luxe tas.
Toen ik vroeg waarom ie me deze zelfde info vaniddag niet wilde geven was een onverstaanbaar gemompel het gevolg. Me vader wilde nog wat verder gaan en de vestigingmanager erbij roepen om zijn beklag te doen, maar dat vond ik wel iets te ver gaan.
Ik moet zeggen dat ze wel een zeer groot aantal games hebben en ze hebben heel veel kleine verloopstukjes voor allerlei dingen, zoald b.v ps2/usb enzo gewoon los voro 2 euro.
Joystick enzo kan je er ook gerust kopen en overige kleine dingen, geen probleem, maar als je in hun ogen niet valt in de categorie hier kunnen we aan verdienen behandelen ze je alsof je lucht bent.
Mooiste quote kwam tenslotte van een verkoper die echt het buskruit niet uit had gevonden. Mijn vraag:
"Wat is de toeganstijd van deze hdd" waarop de onnozele ziel antwoordde, "dat moet ik even opzoeken, we hebben die namelijk niet op voorraad"
dit zegt meteen alles over de technische kennis.
Mijn slogan is dan ook: Dynabity Tilburg: Beetje jammer..
In andere verhalen worden medewerkers van computerzaken uitgemaakt voor rotte vis, lelijkerds, dikzakken, achterlijken en noem maar op. Opzich zijn dergelijke reacties enigzins begrijpelijk als het om echt ernstige incidenten gaat (zoals een reactie bij mycom).
Maar vaak gaat het om kleine dingen, die totaal niet relatief zijn in vergelijking met andere computerzaken.
idee:
Zou het niet beter zijn om survey reacties ook te laten moderaten ?
De posters van een groot aantal reacties zou ik aanraden om zelf is een paar weken in een computerzaak te werken, dan weet je meteen hoe leuk het is, hoe je af en toe kansloos het winkelbeleid moet verantwoorden en hoe slecht het verdient
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 11:16 ]