Toon posts:

Touchscreen adapter serieel naar usb werk niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een touchscreen dat ik aan een XP pc wil koppelen. Het touchscreen heeft een vaste seriele kabel voor de "muis" besturing.
Omdat ik geen seriele poort heb op mijn pc, heb ik een verloopkabel aangesloten van serieel naar USB. Na installatie van de touchware software van 3M, waarbij je USB kan kiezen, ziet de software het touchscreen niet. Ik heb van allles geprobeerd. Com1 wordt in de software aangewezen als poort, maar krijg geen contact met het scherm. In het hardware overzicht blijft wat ik ook prbeer. USB via wizard apart installeren lukt niet, loopt vast op de driver. Ik ga er nog even vanuit dat er niets mis is met het scherm!.
Heeft iemand ervaring hiermee, of tips om het op te lossen

Verwijderd

het probleem is denk ik dat die usb-serieel convertor geen echte seriele poort is. ik kreeg eens zo'n wacom tekentablet ook niet aan de praat met zoiets.

oplossing: pci serieel poortje :)

Verwijderd

Zit er niet gewoon eenCOM1-header op je mobo waar je alleen nog maar een connector op hoeft te duwen?

/me ziet wel vaker comps zonder com-poort, met wel een mobo-aansluiting

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik zou idd ook proberen om eerst serieel proberen werkend te krijgen op je systeem - verder lijkt me dit toch echt typisch een hardware probleem - ik move je topic dan ook eventjes naar Overige Hardware

Windows Operated Systems >> Overige Hardware

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:05
van die 3M touchscreen zijn er ook USB versies te krijgen, dus USB selecteren tijdens de installatie gaat inderdaad niet werken.
en geloof me die USB-variant wil je ook niet hebben. Die USB-variant wil nog wel eens niet lekker reageren (heb 4 touchscreens in 2 kroegen gemonteerd en moeten onderhouden)

het beste is inderdaad een echte seriele poort. Sommige PCI seriele poorten werken trouwens ook niet altijd even lekker. :(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Verwijderd

Topicstarter
is opgelost.
Ik moest eerst een USB converter driver installeren (Prolific USB-to-Serial Comm Port), die maakt de verbinding usb-serieel en makt een compoort aan.
Daarna het scherm op serieel (en niet op USB) installeren, daar zat de fout.
Werkt perfect.dank.
Pagina: 1