Toon posts:

[medion pc] FDD probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Medion(aldi) PC, daar zit geen floppydrive in, deze wil iemand er wel in. Ik heb hem dus een fdd laten halen, en die heb ik erin geplaatst, en ingesteld in de bios. In windows geeft 'ie het icoontje wel weer, maar wanneer je er dubbel(of enkel) op klikt gaat deze ook draaien, dan weet ik ook dat 'ie goed is aangesloten. Maar wanneer ik dubbelklik, dan gaat 'ie dus wel draaien, maar windows geeft dan de volgende melding:
Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station A:
Wanneer ik in de bios instel dat 'ie van de floppy moet booten, doet ie dat netjes, hij geeft alleen aan dat ik de juiste boot-floppy moet plaatsen, maar die heb ik hier niet ter plaatse, hij "weet" dus wel dat er een floppy inzit. Dus ik heb hem ook even in de opdrachtpromt geprobeerd, maar dan krijg je de volgende melding:
Het station is niet gereed voor gebruik; het is misschien niet aangesloten. Controleer of er een schijf in station A: is geplaatst en of het station is gesloten.
nou, ik weet wel zeker dat de floppy er goed in zit. Dus ik de fdd er weer uithalen, en in mijn eigen pc gestopt, werkt perfect!
De fdd is dus zeker weten goed.

Wat is er met die medion pc aan de hand, de fout zit iig in windows.

Verwijderd

Let op, de floppy kabel ka je er ook op de kop in doen. Zit geen beveiliging op als bij IDE. Dus check je kabel.

Verwijderd

Topicstarter
ja, die zit wel degelijk goed, omdat ie wel wil booten, en het ledje brand bij het opstarten even en als je er een floppy indoet en als je probeert de floppy te lezen. En als je um andersom doet, dan brandt het ledje constant.

Verwijderd

Topicstarter
Is het misschien mogelijk dat medion op een een of andere manier iets in die windows-versie heeft geblokkeerd, en dat het niet mogelijk is de pc uit te bereiden met een floppydrive oid?

• johnneman
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-03 15:19

johnneman

rofl de bofl

Wanneer ik in de bios instel dat 'ie van de floppy moet booten, doet ie dat netjes, hij geeft alleen aan dat ik de juiste boot-floppy moet plaatsen, maar die heb ik hier niet ter plaatse, hij "weet" dus wel dat er een floppy inzit.
kun je anders niet een opstartdiskette regelen bij vrienden/buren?
dan kun je checken of je wel echt kan booten met je diskdrive.
Is het misschien mogelijk dat medion op een een of andere manier iets in die windows-versie heeft geblokkeerd, en dat het niet mogelijk is de pc uit te bereiden met een floppydrive oid?
hmm het lijkt me toch sterk dat ze er tijd in gaan steken om dat "geblokkeerd" te krijgen

Tempus: It is said we all have a twin someplace in the world. Why Mr. Kent, without those glasses, I'd say you'd look exactly like.. well, d0h:\:p

Verwijderd

Hoi,

ik had dat probleem ook met de medion MD8000XL
van mij, Eerst deed de floppy drive het gewoon goed, maar plots (na maand ofzo)ook die foutmelding die jij kreeg.
ik heb toen gewoon windows helemaal opnieuw eroverheen!
geinstalleerd, vanaf de windowsxp cdrom.
(dus NIET recovery) Je houd je mijn documenten gewoon, staan in documents and settingsonder andere naam, maar je moet wel eerst ff je outlook.pst backuppen natuurlij voor den zekerheid he, op de e schijf, deze word niet geformatted bij
de restore als je die toch gebruiken wilt.
en daarna alle programma´s weer overnieuw installeren.

gek genoeg doet sinds die tijd de floppy gewoon goed dienst
en kan nu noodhersteldiskettes gebruiken van oa norton / powerquest etc.
;)
Pagina: 1