Toon posts:

P4P800 met Maxtor 80 P-ATA + 120 S-ATA ?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een hoop vijfen en zessen heb ik besloten om voor de P4P800 te gaan. Daarop een P4 2.8 geprikt, naast 2 x Kingston 256 PC3200, dual. Maxtor DM +9 80 GB op IDE en XPsp1 erop.

En dat werkt. Als een tierelier.

Totdat ik er een Maxtor DM +9 120 GB S-ATA bij wilde planten...

Ik hoef eigenlijk alleen maar te weten of het mogelijk is om die twee schijven tegelijkertijd op dit mobo aan de gang te krijgen.

Alle threads afgezocht, maar nergens vind ik deze combinatie terug. Wel alle oplossingen met RAID en 2 S-ATA schijven, maar niet een setup met IDE + S-ATA...

Iemand?

• renekosterman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-03-2019
Dat zou gewoon mogelijk moeten zijn. Wat wil die Maxtor 120 dan niet doen? (word hij niet herkend door bios of door windows,linux?)

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
je kunt altijd een verloop gebruiker van ata naar sata... weet je zeker dat het werkt

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Waarom denk je dat dat niet zou werken :?
Ik heb hier gewoon een pata en sata naast elkaar werken op een p4p800 deluxe.

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
Tuurlijk gaat dat werken. Ik heb hier Abit AN7, 2 SATA IBM's en 2 PATA Seagate's, en dat draait perfect. Je moet alleen wel weten, dat je bios geen SATA Harde schijven zal herkennen. Je SATA Controller heeft een aparte bios (bij mij op F4 rammen na de POST)

binnenkort een hele dikke casemod :P

• ghost.hrl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06-2016
Heb je de Raid driver geinstalleerd ? volgens berichten schijnt het dat de Raid controller op dit bord niet goed samenwerkt met de S-Ata controller.
Schakel de Raid gewoon eens uit, en laat ons weten of het gelukt is.

• vogeltje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08-2025
alleen nog 1 tip, wil je zeker weten dat je windows op de juiste schijf installeer. Haal dan ff die PATA schijf eraf, installeer windows op de SATA disk. En daarna pas weer die PATA disk eraan. Weet je zeker dat het op de juiste plek staat.

binnenkort een hele dikke casemod :P

Verwijderd

Topicstarter
Ga meteen effe kijken of ik die 120 aan de gang krijg! Mocht het lukken / niet lukken, dan kom ik nog wel effe bij jullie terug. Alvast dank!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

Dit weekend gedaan :

->P4P800 Deluxe
Maxtor 40 Gb harddisk op primary IDE (master)
CD-ROM op primary IDE (slave)
DVD+RW op secondary IDE (master)
Maxtor 120Gb S-ATA op S-ATA (aansluiting 1)

Hoefde niks te installeren, in BIOS bij eerste boot stonden alle apparaten keurig weergegeven.
S-ATA schijf als boot disk geconfigureerd en daar WIndows op gezet.

Werkt perfect

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Zorg dat in je bios p-ata en s-ata beide selecteerd is, tevens moet je de enhanced mode aan staan.

Bij mij werkt het prima op de p4p800
systemdisk = s-ata
backup + data = 2* p-ata

Verwijderd

Topicstarter
Heel fijns! In de bios Enhanced mode ingesteld [XP] en S-ATA (dus niet sata+pata), RAID? -> NO!

En draaien maar. XP start op vanaf 80 GB Mxtr op IDE, lijkt me goed, herkent een nieuwe schijf, die 120 GB S-ATA. Ziet er goed uit.

Ik laat XP die 120 formatteren en partitioneren in 3 delen van 40... Alleen 2 en 3 doen het, hij hangt op de eerste partitie. Korte tikjes tijdens boot vanaf die S-ATA, hele trage boot, best lang zitten kijken naar zwart scherm met XP-logo...

MaxBlast voor XP gedownload, nog een keer geformatteerd en gepartitioneerd en voilà, het werkt!

Dank voor alle reacties! Zal binnenkort effe de setup geven in de topic "Werkende P4P800 configuratie".

[en nou die ADSL nog, want dat gedoe met die modem moet AFGELOPEN zijn]

Verwijderd

Ik heb dus het zelfde probleem. Ik probeer naar IDE schijven nog een derde schijf aan de gang te trappen op SATA. Ik heb hem aangesloten op de moederbord via een converter. Nu willen alleen de volgende problemen zich voordoen. Windows XP herkent de schijf niet. Als ik in de bios de SATA poort wil laten booten doet hij het wel. Dan boot hij gewoon de windows vanaf de schijf (als ik alles los heb hangen). Zodra ik dus weer IDE aanzet vervalt dus mijn SATA poort op een of andere manier.

Nou vraag ik me ook af wat een SATA Raid controler is? Iemand een duidelijke uitleg hiervoor. Tevens kan iemand mij op weg helpen met de problemen. Ben helemaal hopeloos. Internet staat niet zoveel omschreven van SATA

• GreenGolf3
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-11-2025
Heb je al de nieuwe (1004) bios in de p4p800 gegooid? Ik heb gisteren een uur liggen kloten voordat windows wilde installeren. De installatie begon, maar na het overzetten van de bestanden wilde hij niet booten dus niet verder gaan met de installatie omdat hij de disk toch niet goed kende. Toen maar in mijn p4p800-e deluxe bios 1004 geflashed en daarna werkte het als een zonnetje

Oeps, oud topic. Sorry, zag het te laat |:(

[ Voor 7% gewijzigd door GreenGolf3 op 22-10-2004 11:17 ]

Specs workstation Nikon D200 / 17-55 F/2.8 / SB-800 / 24-120

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik denk dat de topicstarter hier nog niet op zal reageren ;)
Laatste bezoek 24-02-2004 10:19 - 34 weeks, 3 days, 24 seconds geleden
:+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.