Toon posts:

[BIOS/LBA]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
lieve mod, verander topic titel aub in "[BIOS/LBA] maximum LBA maxtor HDD instellen" , was vergeten :o

Dag lieve mensen, helaas moet ik jullie weer irriteren met een van mijn newb vragen >:)

ik heb weer een probleem met dit systeem:

asus p4pe-x
p4 2800mhz HT
1024mb RAM
Ati radeon 9200
maxtor 200gb 6y200p0
windows xp pro (met of zonder sp1, is n.v.t.)

nu probeerde ik laast mijn windows de volledige 200 gb van mijn harddisk te laten voelen, maar dat lukte niet

ik de big_drive_enabler.exe gedownload, maar ook dit mocht niet baten. dus ik heb de maxblaster applicatie gedownload, en daar vond ik een optie om de maximum lba te veranderen. (had ik toen maar geweten wat dat was)

in ieder geval, daarna bleek de bios mijn prachtige 200gb veranderd te hebben in een magere 32gb schijf. Ik kan partitioneren wat ik wil, maar zolang de bios aangeeft dat ie 32 gb is kan ik windows niet installeren, of slechts op die 32gigabytes.....

dus ik weer maxblast gebruikt, om de maximum lba terug te veranderen. Maar het probleem is nu, dat dat nou net niet lukt. Wat ik ook probeer, hij blijft slechts die 32 gb aangeven.

met het jumpertje heeft het niets te maken, want die heb ik niet aangeraakt, en hij gaf eerst wel 200gb in de bios aan.
Ook achteraf SP1 en big drive enabler inschakelen werkt natuurlijk niet.
ik heb uiteraard alle topics hierover gezocht op GoT, maar niets gevonden dat dit specifieke probleem behandelt. (zolang gezocht dat ik hier om 6.40 am nog zit :Z )

mijn vraag is nu dus:
Hoe kan ik me bios zo instellen dat ie weer een maximum lba van 398297088 accepteert? met maxblast lukt dit dus niet, ik zou denken dat het handmatig moet kunnen, maar ik weet niet hoe

ik hoef dus (nog) niet te weten hoe je windows 200 kan laten zien ipv 128, maar wel hoe je in de bios de juiste size krijgt, handmatig

graag een uitgebreide uitleg, omdat ik niet zo'n held ben..... en ik flash liever me bios niet, heb ik slechte ervaringen mee op deze pc :o 2 dagen na aankoop kon ik al een nieuwe mobo gaan halen 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 06:51 ]