eY tweakers,
de laatste tijd valt mijn pC constant uit. Vooral onder het spelen van UT2004 - bij het begin dacht ik dat het de videokaart was maar hij viel net uit bij het opvragen van de serverlist.
De temp is het volgens mij niet, maybe de temperatuur van m'n videokaart maar dat hoort toch niet? En hoe kan ik dat meten?
Ik hep inmiddels 4 vents (goed) in m'n kast geplaatst en hij valt nog steeds uit. M'n kast temp is: 25 C en m'n CPU 45. Als het de temperatuur was lijkt het mij dat hij uitvalt na bijv. enkele minuten ingame ut2004. Maar uitvallen bij de serverlist..
Ienegeval ik ben dus 'opzoek' naar het probleem.
aantal feiten:
Specs pC:
- AMD Athlon xP 2800+ @ 2.08 Ghz
- Abit NF7-S/NF7 (nVidea-nForce2) ( ISA AGP PCI USB FireWire/1394 i2c/SMBus )
- ATI Radeon 9700 PRO
- Maxtor 40 GB 5t040h4
- 1024 DDR333 mhz Kingston
Een melding die ik ERG veel krijg in m'n event viewer bij application:
Hoe kan dat nou? Drivers van mijn HD vind ik niet
Kan dit problemen veroorzaken op mijn HD ? Waardoor bijv. mijn PC uitvalt ?
Morgen zal ik ff ergens een computer zoeken met een diskette drive waardoor ik dat maxtor tooltje erop kan zetten die ff de boel gaat scannen. Zoals in de FAQ geschreven is.
in de FAQ staat ook "Mijn ATA/SATA/RAID controller wordt gezien als SCSI device?"
Licht het maybe daar aan? Mijn moederbord ondersteunt SATA wel. In de bios wordt de HD wel goed gezien. Overigens vind ik nergens een optie dat iets met S.M.A.R.T te maken heeft in mijn bios.
-
Het is wel zo dat mijn HD af en toe niet gedetecteerd wordt bij opstarten, paar keer opnieuw en hij doet het weer
Ik ben bang dat powermax niets gaat vinden zoals in meerdere topics al gemeld is.
SMART failure... <- die net ge-opent is.
Kortom, ik probeer alles af te gaan "waarom mijn PC uitvalt?"
- Kan het zo zijn dat mijn HD allemaal veroorzaakt? Het gebeurd namelijk alleen bij gamen, (vaak bij ut2004 en af en toe bij Counter-Strike)
- Is de tmp nog te hoog? 45 m'n CPU - 25 in de kast. Waardoor m'n videokaart het te warm heeft ofz0?
Edit 1
- Ik hep een 300Watt voeding. Is dit te weinig? Ik zou graag eerst 'zeker' willen weten dat 400Watt mij gaat helpen.
Edit 2
- Het blijkt dat er een 400Watt voeding in zit
* srY *
Edit 3
- Powermax tool werkt niet, sluit af zonder melding
- Memtest86 gaf geen problemen
- CPU test met sisoft ook geen problemen
- Condensatoren zien er goed uit ( video & moederbord )
- Merk Voeding: FashionPC
- Geen SMART optie in mijn bios
- Drivers staan nog steeds verkeerd in windows (geen oplossing
)
- Speedfan geeft een SMART waarde. Snap alleen de gegeven info niet 100%
- BST tool moet ik PRO versie van hebben om hd te stressen
- Data advisor moet ik kopen, free trial version werkt niet meer
- Ik zoek dus een tool om te scannen.
de laatste tijd valt mijn pC constant uit. Vooral onder het spelen van UT2004 - bij het begin dacht ik dat het de videokaart was maar hij viel net uit bij het opvragen van de serverlist.
De temp is het volgens mij niet, maybe de temperatuur van m'n videokaart maar dat hoort toch niet? En hoe kan ik dat meten?
Ik hep inmiddels 4 vents (goed) in m'n kast geplaatst en hij valt nog steeds uit. M'n kast temp is: 25 C en m'n CPU 45. Als het de temperatuur was lijkt het mij dat hij uitvalt na bijv. enkele minuten ingame ut2004. Maar uitvallen bij de serverlist..
Ienegeval ik ben dus 'opzoek' naar het probleem.
aantal feiten:
Specs pC:
- AMD Athlon xP 2800+ @ 2.08 Ghz
- Abit NF7-S/NF7 (nVidea-nForce2) ( ISA AGP PCI USB FireWire/1394 i2c/SMBus )
- ATI Radeon 9700 PRO
- Maxtor 40 GB 5t040h4
- 1024 DDR333 mhz Kingston
Event Viever:Volgens de maxtor site:
- Maximum Capacity of 60.5 GB
- Fast ATA/Enhanced IDE compatible
- Digital Signal Processor (DSP)-Based Architecture
- Ultra ATA/100 Data Transfer Rate
- 2 MB SDRAM Cache Buffer
- < 8.7 ms Seek Time
Een melding die ik ERG veel krijg in m'n event viewer bij application:
Een melding die ik af en toe krijg in m'n event viewer bij system:Failed auto update retrieval of third-party root list sequence number from: <http://www.download.windowsupdate.com/msdownload/update/v3/static/trustedr/en/authrootseq.txt> with error: 0x5b4
En bij system krijg ik nog een melding en die krijg ik redelijk vaak:The Computer Browser service depends on the Server service which failed to start because of the following error:
The service cannot be started, either because it is disabled or because it has no enabled devices associated with it.
Deze laatste melding ging me aan het denken zetten, allereerst een windows scandisk gedaan die 'niets' terug gaf. Toen bekeek ik de eigenschappen van de HD en zag ik dat hij herkend staat als een: Maxtor 5 T040H4 SCSI Disk Drive.The driver has detected that device \Device\Harddisk0\DR0 has predicted that it will fail. Immediately back up your data and replace your hard disk drive. A failure may be imminent.
Morgen zal ik ff ergens een computer zoeken met een diskette drive waardoor ik dat maxtor tooltje erop kan zetten die ff de boel gaat scannen. Zoals in de FAQ geschreven is.
in de FAQ staat ook "Mijn ATA/SATA/RAID controller wordt gezien als SCSI device?"
Licht het maybe daar aan? Mijn moederbord ondersteunt SATA wel. In de bios wordt de HD wel goed gezien. Overigens vind ik nergens een optie dat iets met S.M.A.R.T te maken heeft in mijn bios.
-
Het is wel zo dat mijn HD af en toe niet gedetecteerd wordt bij opstarten, paar keer opnieuw en hij doet het weer
SMART failure... <- die net ge-opent is.
Kortom, ik probeer alles af te gaan "waarom mijn PC uitvalt?"
- Kan het zo zijn dat mijn HD allemaal veroorzaakt? Het gebeurd namelijk alleen bij gamen, (vaak bij ut2004 en af en toe bij Counter-Strike)
- Is de tmp nog te hoog? 45 m'n CPU - 25 in de kast. Waardoor m'n videokaart het te warm heeft ofz0?
offtopic:
Ik weet niet meer precies hoe oud deze HD is. Zeker 1.5/2 jaar oud, hoe lang is ook alweer de garantie? moet ik daarvoor een bonnetje hebben?
Ik weet niet meer precies hoe oud deze HD is. Zeker 1.5/2 jaar oud, hoe lang is ook alweer de garantie? moet ik daarvoor een bonnetje hebben?
Edit 1
- Ik hep een 300Watt voeding. Is dit te weinig? Ik zou graag eerst 'zeker' willen weten dat 400Watt mij gaat helpen.
Edit 2
- Het blijkt dat er een 400Watt voeding in zit
Edit 3
- Powermax tool werkt niet, sluit af zonder melding
- Memtest86 gaf geen problemen
- CPU test met sisoft ook geen problemen
- Condensatoren zien er goed uit ( video & moederbord )
- Merk Voeding: FashionPC
- Geen SMART optie in mijn bios
- Drivers staan nog steeds verkeerd in windows (geen oplossing
- Speedfan geeft een SMART waarde. Snap alleen de gegeven info niet 100%
- BST tool moet ik PRO versie van hebben om hd te stressen
- Data advisor moet ik kopen, free trial version werkt niet meer
- Ik zoek dus een tool om te scannen.
[ Voor 23% gewijzigd door quakerix op 15-02-2004 14:55 ]