Toon posts:

Irc server voor MS-DOS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een irc server die gewoon onder dos draait dus die gewoon op floppy staat enzo.
Om dat ik hem op oude bak zet en als ik linux er op zet gaat ie wierd doen.
En windows krijg ik er ook niej op.

Justin

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welkom op GoT :)

Je stelt een behoorlijk bijzondere vraag, maar hij voldoet niet helemaal aan de topicstart richtlijnen zoals we die graag zien (je weet wel die Registratievoorwaarden en faq die je gelezen hebt toen je je registreerde ;) ), ik vat ze nog even kort samen:
  • Toon zelf initiatief - laat bijvoorbeeld even zien waarop je gezocht hebt, en wat je dan gevonden hebt. Wat heb je zelf al geprobeerd? Hiermee laat je zien dat je zelf al moeite hebt gedaan :)
  • Kies een goede topic titel waarin je kort en bondig aangeeft wat je zoekt - je vergeet in jouw topic titel aan te geven het niet onbelangrijke detail dat je een IRC server zoekt voor DOS ;) Ik pas je topic titel nog eventjes aan.
  • Omschrijf duidelijk, en netjes je probleem of je vraag - geef ook zoveel mogelijk relevante informatie. Vertel ons bv. even wat 'Linux' weird gaat doen, wat voor PC het is en dergelijke :)
Verder wens ik je veel plezier op GoT :)

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

Wij missen enige info. Echter kan ik je nu pas vertellen dat menig MS-Dos geen support voor TCP/IP heeft. Linux ligt meer in de richting waar je aan moet denken (ja, toch :9).

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 februari 2004 @ 12:06:
Wij missen enige info. Echter kan ik je nu pas vertellen dat menig MS-Dos geen support voor TCP/IP heeft. Linux ligt meer in de richting waar je aan moet denken (ja, toch :9).
MS-DOS heeft zeker wel support voor TCP/IP, laatst nog een image via het netwerk gemaakt met ghost

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-07 00:42

RSpliet

*blink*

offtopic:
MS-Dos as-is heeft geen TCP/IP support. Pas met Windows 98 werd dit toegevoegd aan MS-Dos meen ik mij te herinneren. DWZ. MS-Dos 6.XX.

IIG, voor MS-Dos word al tijden niets meer gemaakt (MS-Dos != command.com/cmd.exe output), en zit je of aan een Windows incl. GUI vast, of Linux, welke wel zonder GUI kan.

Reactie op DinX: Daar knalde ik net ook tegenaan met Google. Je link is was alleen verkeerd om :9

[ Voor 58% gewijzigd door RSpliet op 16-02-2004 12:23 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 10:54

DinX

Motormuis

S3v3n_0f_n1n3 schreef op 15 februari 2004 @ 12:16:
MS-Dos as-is heeft geen TCP/IP support. Pas met Windows 98 werd dit toegevoegd aan MS-Dos meen ik mij te herinneren. DWZ. MS-Dos 6.XX.
klik

Als je dat tcp/ip aan het draaien hebt kan je gewoon ircd gebruiken als irc server. Van ircd is er oko een dos-versie.

[ Voor 2% gewijzigd door DinX op 15-02-2004 12:24 . Reden: nog niet goed wakker :) ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

MS-DOS heeft standaard inderdaad geen TCP/IP ondersteuning. Maar dat wil zeker niet zeggen dat TCP/IP niet mogelijk is onder MS-DOS. Zo heeft Microsoft bijvoorbeeld een MSClient voor MS-DOS die met TCP/IP kan werken. Die gebruik ik soms nog wel eens om een MS-DOS station met een samba server te laten werken (Samba werkt immers alleen over TCP/IP). Ook heeft Novell clients die over TCP/IP kunnen werken.

Het grootste probleem is dat er geen standaard is en er dus vele oplossingen zijn. De meest bekende is waarschijnlijk WATTCP in combinatie met een packet driver. http://www.wattcp.com (die gebruikt Ghost bijvoorbeeld ook).

IRC clients voor DOS zijn d'r wel zie hier: http://www.undercoverdesign.com/dosghost/dos/inet_dos.htm

Maar of er ook een IRC daemon is, geen idee.
Pagina: 1