[xmms + vnc] volume doet niets.

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Draai hier een Xbox met Xebian 1.0, vncserver geinstalleerd via apt-get en werkt prima. Kan mijn laptop gebruiken om mp3's te draaien op de xbox. Enige probleem, de volume-control van XMMS heeft totaal geen invloed op het geluid. Van 0 tot 100% blijft de output van de Xbox gelijk.
Gebruik ik geen VNC, maar direct via de Xbox dan werkt het prima. Waar zou dit aan kunnen liggen?

de betaler vervuilt

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

GA!S schreef op 15 februari 2004 @ 01:07:
Draai hier een Xbox met Xebian 1.0, vncserver geinstalleerd via apt-get en werkt prima. Kan mijn laptop gebruiken om mp3's te draaien op de xbox. Enige probleem, de volume-control van XMMS heeft totaal geen invloed op het geluid. Van 0 tot 100% blijft de output van de Xbox gelijk.
Gebruik ik geen VNC, maar direct via de Xbox dan werkt het prima. Waar zou dit aan kunnen liggen?
welke output-driver (alsa, oss, arts, esd, sdl, ??) gebruik je?

It sounds like it could be either bad hardware or software

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Je kan proberen Kmixer / gmixer / alsamixer op te starten, en kijken of je daarmee het volume kunt veranderen. Alsamixer is een console-app, dus die zou je eventueel ook via SSH kunnen starten.

[ Voor 3% gewijzigd door frim op 15-02-2004 16:20 ]

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

De XboX (Ik neem aan dat je die spelcomputer van MS bedoelt) heeft geen hardwarematige mixer, dus ook niets om volumeaanpassingen in te doen. De mixer is softwarematig wel aanwezig dus, maar het hardwaredeel ontbreekt in de Xbox.

Wat je zou kunnen doe is misschien kijken of er voor hetzij OSS hetzij xmms een softwarematige mixer-plugin bestaat. En anders gewoon ouderwets het volume van je versterker verzetten :)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Sprite_tm schreef op 16 februari 2004 @ 00:21:
De XboX (Ik neem aan dat je die spelcomputer van MS bedoelt) heeft geen hardwarematige mixer, dus ook niets om volumeaanpassingen in te doen. De mixer is softwarematig wel aanwezig dus, maar het hardwaredeel ontbreekt in de Xbox.

Wat je zou kunnen doe is misschien kijken of er voor hetzij OSS hetzij xmms een softwarematige mixer-plugin bestaat. En anders gewoon ouderwets het volume van je versterker verzetten :)
Thanks, dat sluit al een hoop opties uit. Waar heb je die info gevonden als ik vragen mag?

de betaler vervuilt

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Pfffffff, om je eerlijk te zeggen heb ik geen idee meer. Ik volg de XboX-linux-development-mailing-lijsten al wel een tijdje, kans is groot dat ik het daar opgepikt heb.

Net even op de wiki van xbox-linux gekeken, misschien dat je hier wat mee kunt?

edit:
Mmm, ik lees nu pas je startpost goed. Weet je zeker dat als je xmms op de xbox start die niet esd of arts ofzo gebruikt? Die kunnen namelijk iirc softwarematig mixen.

[ Voor 24% gewijzigd door Sprite_tm op 16-02-2004 02:09 ]

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1