Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

sateliet speaker rotatie schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een logitech z-640 5.1 speakerset aangeschaft. Deze wil ik gaan monteren in mijn kamer en dan zowel gebruiken voor mijn PC als voor mijn TV.

Het probleem is echter dan je kijkrichting als je naar de tv kijkt 90° verschilt met die als je naar je pc kijkt. Wat ik dus eigenlijk nodig heb is een optie om elke speaker één speaker opzij te kunnen schuiven. Ik hoop dat de onderstaande tekening het één en ander duidelijk maakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.underweb.nl/najra/uploads/speakerprobleemschets.JPG

Alle satalites komen met een eigen tulip stekker uit op de Subwoover. Het probleem zou dus kunnen worden opgelost door alle tulips 1 plaats naar beneden te schuiven (of juist naar boven natuurlijk). Het probleem is alleen dat mijn subwoover onder mijn bureau staat, en ik geen zin heb elke keer weer die stekkers te verwisselen. Mijn idee was dus om schakelaartjes te maken, voor elke tulp 1. Dan krijg je dus een kastje, met 4 tulp ingangen en 4 uitgangen, met de schakelaars die dus aan de ene poot de input hebben, aan de andere poot de uitgang voor het 1e "kijk/luister punt" en op de laatste poot het andere punt. Dan zou ik dus voor elk speakertje een eigen schakelaar hebben.

Ik wil jullie dus vragen of dit storing oid zal opleveren, en of dit verder kwaad kan....

Edit:

zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://www.underweb.nl/najra/uploads/speakerschemaschets.JPG

ph33r ma paintsk1llz

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 00:49 ]

Verwijderd

Als ik het goed begrijp wil je dus dat hij als je tv aanstaat dat dan de front speakers naast de tv staan en al zet je je pc aan de fron naast je pc. Volgens mij is dit softwarematig mogelijk op je pc. Je zet gewoon de opstelling neer zodat het voor de tv goed staat en dan kan je op je pc instellen welke speaker voor de pc de front moet zijn. Is volgens mij een stuk makkelijker.

Ff een vraagje aan je over deze set, heeft deze een ingebouwde dts of dolby surround decoder??

• nightriderron
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-11 22:33
als het goed is moeten de speakers alle 4 de zelfde frequentie hebben?
als dat zo is kan je dit wel doen.
ik zou dan alleen een relais nemen zodat je met 1 schakelaar het hele gebeuren in 1 keer omzet.
als je 4 schakelaars neemt kan het een keer gebeuren dat je er 1 vergeet of wat dan ook, en dat gaat niet goed vrees ik.

met een eenvoudig relais (bv een my4 van omron 230v) heeft 4 contacten die dan in 1 keer schakelen

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-11 21:17
Misschien wordt het sowieso al een stuk makkelijker zoeken als je op sattelite of subwoofer zoekt ;)

Maar je krijgt sowieso een probleem met de plaatsing van je subwoofer, die zal niet echt centraal staan, maar waar hij moet staan is wel afhankelijk van luisterplaats

Verwijderd

Topicstarter
Relais is inderdaad ook een idee.... maar als dit softwarematig te doen is.... hoe dan?

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Schakelaars met 4 wissel contacten zijn gewoon te koop hoor, daar hoeft geen gekl**i met relais aan tepas te komen.

Repareren doe je zo.

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 15:33
is het niet mogelijk een kabeltje van je koptelefoonuitgang van je tv (of de scart uitgang met verloopplug) naar de line in van je pc te doen, dan lijkt het mij verder opgelost

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• iambig
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:19

iambig

* z.o.z *

shure-fan schreef op 15 februari 2004 @ 16:06:
is het niet mogelijk een kabeltje van je koptelefoonuitgang van je tv (of de scart uitgang met verloopplug) naar de line in van je pc te doen, dan lijkt het mij verder opgelost
Het gaat er om dat als hij tv kijkt de speakers niet meer in de juiste opstelling staan.

Kijk naar het plaatje, dan zul je zien dat links achter dan links voor wordt. (oid)

NEE: dit is geen signature...

Verwijderd

Topicstarter
iambig schreef op 15 februari 2004 @ 16:24:
[...]

Het gaat er om dat als hij tv kijkt de speakers niet meer in de juiste opstelling staan.

Kijk naar het plaatje, dan zul je zien dat links achter dan links voor wordt. (oid)
Jij snapt het

Verwijderd

Ik zou zeggen, gebruik zo'n schakelaar:
Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.com/m/7000_7999/7000/7090/7097/709743_BB_00_FB.EPS.jpg
Te koop bij iedere electroboer. Neem dan een 2 standen variant, en je kan 6 polen schakelen.

Verwijderd

een relais tussen je geluidskabels is echt bagger. Gerbuik een simpel audio multiplexertje. Zoals ik begrijp wat je zoekt is een schakeling waar je 6 ingangen op hebt (LF,RF,LR,RR,center en SUB) en 6 uitgangen die weer naar de sub gaan.
En dan moet die schakeling 2 standen hebben om van bijvoorbeeld left front en rightfront van de pc right rear en right front te maken voor je tv?
Das goed te doen hoor met klein beetje electro kennis.

Verwijderd

Topicstarter
Als je dus een soort cirkel zou tekenen waar de speakers op liggen, moet die cirkel dmv een schakelaar 90° draaien, dus inderdaad wat jij zegt, right front naar left front en left front naar left rear etc etc. En mijn center en sub hoeven niet op deze manier geschakeld te worden, want die blijven gewoon fijn waar ze zijn, en die gebruiken ook een andere aansluiting naar de sub.
Pagina: 1