Toon posts:

[XP] geen klassieke weergave meer in configuratiescherm

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus niet meer de optie om te kiezen voor "klassieke weergave" in het configuratiescherm. Normaal staat die optie aan de linkerkant als je het vanuit je startmenu klikt op configuratiescherm. Die optie is nu weg.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Rechtsklikken op start knop, eigenschappen, voila.

{signature}

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet hoe ik de klassieke weergave van het start menu instel, maar dit werkt op deze manier niet voor het configuratiescherm

ik zal het nog even wat verder toelichten: Mijn configuratiescherm opent dus standaard in de categorieweergave. Normaal heb je dan links in dat venster met die "categorie-icoontjes" aan de linkerzijde een optie, daar staat het woord "configuratiescherm", daaronder staat dan "klassieke weergave"
Bij mij staat er dus helemaal geen configuratiescherm. Ik kan dus niet meer naar de klassieke weergave, althans daar lijkt het op. PS: ik heb geen progjes als bijvoorbeeld Tweak XP geinstalleerd of eerder gebruikt

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 00:45 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
*kuch* excuus...

Links heb je een blauwe balk configuratiescherm, en daar staan dan waarschijnlijk 2 pijlen naar beneden op. :?

{signature}

Verwijderd

Extra --> Mapopties --> Tabje algemeen --> Algemene taken in mappen weergeven aanzetten en je zijbalk verschijnt weer. hier kan je dus klassiek en categorieweergave selecteren

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:46:
Extra --> Mapopties --> Tabje algemeen --> Algemene taken in mappen weergeven aanzetten en je zijbalk verschijnt weer. hier kan je dus klassiek en categorieweergave selecteren
Perfect, nu heb ik i.i.g. weer de klassieke weergave! Toch blijft het vreemd dat wanneer ik het configuratiescherm open in de categorieweergave, dat ik vanuit dat venster niet kan kiezen voor klassieke weergave. Nu zou ik dan steeds via extra/mapopties etc. moeten wisselen.
Ik heb hier namelijk nog een pc staan en die heeft dus wel die optie om vanuit de categorieweergave te kiezen voor de klassieke weergave.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een suggestie t.a.v. het laatste dat ik gemeld heb?

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Ik heb helaas geen oplossing, maar wel hetzelfde probleem.

Sinds kort heb ik naast het configuratiescherm in het taakvenster alleen de keus voor: "zie ook" met alleen "windows update", "Help en ondersteuning" en "Andere opties".

De koppelingen die normaal erboven staan zijn weg! Mijn configuratiescherm stond altijd op klassieke weergave, maar met de balk links. Klassieke weergave is wel terug te halen zoals hierboven beschreven, maar dan is de balk in alle andere vensters ook weg (Deze computer, mijn documenten etc.) en daar gebuik ik heb wel.

Weet iemand HOE deze koppelingen weer terug te krijgen? (Of zou het straks met SP2 ineens weer goed zijn). Ik weet helaas niet hoelang geleden dit veranderd is, anders had ik wel systeemherstel gedaan.

Ik gebruik WinXP Pro-SP1 nu.

PS. zoeken met google naar klassieke weergave configuratiescherm verdwenen, maptaken herstellen, combinaties hiervan en nog een aantal dingen hebben niets opgeleverd.

• KompjoeFriek
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-01 05:18

KompjoeFriek

Statsidioot

Ik heb geen flauw idee hoe jullie configuratiescherm er nou dan uit zou zien, maar, misschien heb je de optie perongelijk verborgen?

Afbeeldingslocatie: http://kompjoefriek.homeip.net/images/tweakers/configuratiescherm.gif
clickable B)

WhatPulse! - Rosetta@Home - Docking@Home

• JeroenG
Zo _ZOU_ het eruit moeten zien idd. Maar het hele "Configuratiescherm" balkje met "Klassieke weergave" is er niet. Bij mij staat alleen het "Zie ook" menu er. Ik heb nu met een regtweak het configscherm naar klassiek geforceerd, maar het menu blijft weg:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"ForceClassicControlPanel"=dword:00000001

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/d.m.stevens/config.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door JeroenG op 25-08-2004 19:50 ]

Verwijderd

even googlen met "control panel" en "switch to classic view" en je komt deze link tegen waar onderaan het antwoord staat:
http://forums.hornfans.co...collapsed&sb=5&o=0&fpart=

• JeroenG
Verwijderd schreef op 25 augustus 2004 @ 19:49:
even googlen met "control panel" en "switch to classic view" en je komt deze link tegen waar onderaan het antwoord staat:
http://forums.hornfans.co...collapsed&sb=5&o=0&fpart=
Niet goed gelezen denk ik.... Ik schreef dat ik net als de TS niet meer kan kiezen in het configuratiescherm welke weergave ik heb. Ik heb of overal classic, of overal met taakbalk en "Configuratiescherm nieuwe stijl"

Maar toch bedankt, want met jouw zoekopdracht een beetje aangevuld heb ik nu wel de oplossing: Die registersleutel die ik als workaround gevonden had, mag juist helemaal nergens in het register staan. Dit vond ik hier: http://www.winxptutor.com/cpclassic.htm

Probleem opgelost, en bedankt voor de input.

[ Voor 25% gewijzigd door JeroenG op 25-08-2004 20:09 ]

Pagina: 1