Toon posts:

Mandrake 9.2 installen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mandrake instaleren maar dit werk voor geen meter. als ik de instalatie doorloop gaat alles vlekkeloos ook het kopieren van bestanden enzo. maar als ik dat dat bootmenu moet instellen krijg ik al een melding van "aes, loop failed" oid.
en als ikv erder ga en linux wil toevoegen zegt hij nou enough disk space en kom ik niet meer verder. ik kan ook niet op vorige klikken ofzo hij doet dan niks meer.
iemand een idee waar dit aan kan liggen.
specs:

Mandrake 92
Abit NF7-s
AMD XP2500
512MB Corsair
Maxtor Diamondmax 80gb Sata

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:03
Als je al niet de moeite kan nemen om de 'punt' in 'mandrake 9 punt 2' te typen, laat staan om zinnen te beginnen met een hoofdletter of om spaties op de goede plek in een woord te zetten, verwacht je dan wel van ons dat wij uitgebreid de tijd nemen om jouw problemen op te lossen? 't Is maar een tip, dit helpt niet echt voor de motivatie van andere mensen om jou te helpen met jouw probleem. Lees je bericht de volgende keer eerst even door voor je het post. Zo komt het over alsof je praktisch niks hebt geprobeerd, en zelfs niet de moeite hebt genomen om je probleem fatsoenlijk te omschrijven.

Dat terzijde gok ik dat het iets te maken heeft met de serial-ATA controller, maar zonder meer informatie (wat zijn zoal de bootmessages? Wordt de SATA-controller wel herkend? Hoe groot zijn de partities waarop je Mandrake installeert?) denk ik niet dat iemand je hier zo even mee kan helpen.

[ Voor 16% gewijzigd door Wilke op 15-02-2004 01:56 ]

Verwijderd

Wat voor VGA kaartje heb je in je peceetje zitten, een radeonnetje toevallig?

Heb je die goed geconfigureerd dit niet automatisch laten doen, trek tevens je tv-Out kabel er eens uit

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Radeon8500 ja. De partities zijn 4gb en nog een van 4gb en 1 van 500mb voor de swapfile.

En wat bedoel je met bootmessages? die van de setup? hij geeft wel aan dat er een serial-ata controller is. En het harddisk detecteren gaat goed, alleen bij 1 ding zegt hij op het laatst: no respons. Maar hij herkend mijn maxtor wel.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 02:01:
Wat voor VGA kaartje heb je in je peceetje zitten, een radeonnetje toevallig?

Heb je die goed geconfigureerd dit niet automatisch laten doen, trek tevens je tv-Out kabel er eens uit
hoe bedoel je automatsich configurere?? en heb geen tc-out kabel erin dus dat is het niet.

Verwijderd

Topicstarter
iemand die raad weet?

Verwijderd

Ik had laatst ook heel veel problemen met het installeren en configureren van Mandrake 9.2.
Bij mij lag het aan een Bios instelling, je moet namelijk Plug en play OS uitschakelen, ... sindsdien heb ik iig geen problemen meer...

Verwijderd

Topicstarter
die optie heb ik niet in mijn buis :S
maar redhat 9 werkt btw wel

Verwijderd

Topicstarter
iemand??

• PommeFritz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11-2025

PommeFritz

...geen friet

Lees dit eens (gevonden met Google).
Dus: eerst maar even Grub proberen ipv Lilo...

verder heb ik geen idee. Ik draai Mandrake 9.2 op 3 pc's zonder problemen. Heb je een of andere crypto instelling veranderd ofzo (aes = crypto)?

FireFox - neem het web in eigen hand

Verwijderd

Topicstarter
nee werkt ook niet.. grub of lilo.
iemand nog een idee?

btw heb alleen cd 1 e 2 maar daar zou dit probleem toch niet aan kunnen liggen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2004 17:11 ]

Verwijderd

Dat zou ik niet zo direct willen uitsluiten. Als je de 3e cd nog kunt regelen, dan weet je in elk geval zeker dat dat het niet is....

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-02 16:07

4VAlien

Intarweb!

Ehm ik installeer altijd zonder problemen met CD 1 en dan mount ik de rest op loopback als ik in het systeem komt. CD 3 gebruik ik zelfs nooit, dus dat maakt echt niet uit. Daar staan namelijk locales en andere taal ondersteunings zut op.

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik heb (nog) geen succesverhalen gelezen over Mandrake 9.2 op serial ata.
Houd het maar bij Redhat.
Linux = Linux ;)

Je kunt eventueel de release candidate van Mandrake 10 proberen.

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Verwijderd

Oh jawel hoor :) Ik gebruikte vroeger ook Mandrake 9.2. Installatie kan soms wel vastlopen.
Sata wordt gewoon hotplugged.
Ook de reden daarvan ben ik tot nu toe niet achter gekomen. Alhoewel, ik nu overgestapt ben naar Gentoo. Maar ontopic... Je moet eens wat partitie informatie geven. Heb je zelf partitie gemaakt? Groot genoeg? Meer info over wat van belang is tijdens het installeren van een OS please. Je kan dan wel van "nou?!" schreeuwen maar dat gaat je echt geen meter vooruit helpen.

-Ethoxyethanol
Pagina: 1