Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om de coordinaten van de muis op te slaan in een variable op het moment dat er met de muis geklikt word. Ik heb dit nodig voor een spelletje. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen.
Verwijderd
Ik ook niet, je zit dan ook in het verkeerde forum.Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:24:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een manier om de coordinaten van de muis op te slaan in een variable op het moment dat er met de muis geklikt word. Ik heb dit nodig voor een spelletje. Ik heb geen idee hoe ik dit zou moeten doen.
(right?
lijkt mij nietVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 00:37:
Ik ook niet, je zit dan ook in het verkeerde forum.
(right?)
"the mouseLoc" geeft je de locatie van de muis als point()
verder kun je "the mouseH" ( mouseH() ) of "the mouseV" ( mouseV() ) mss gebruiken
suc6
edit: dus
code:
1
2
3
| on mousedown (me) myLastPoint = the mouseLoc end |
[ Voor 20% gewijzigd door mpegernie op 15-02-2004 02:01 ]
"The Major advances in civilization are processes that all but wreck the societies in which they occur." -A. N. Whitehead
Verwijderd
wat heeft dat dan met webdesign en graphics te maken?mpegernie schreef op 15 februari 2004 @ 01:58:
[...]
lijkt mij niet
"the mouseLoc" geeft je de locatie van de muis als point()
verder kun je "the mouseH" ( mouseH() ) of "the mouseV" ( mouseV() ) mss gebruiken
suc6
edit: duscode:
1 2 3 on mousedown (me) myLastPoint = the mouseLoc end
Director is de grote broer van Flash, en is als serieuze webdev-tool bedoeld, maar ook voor interactieve cd's/games etc. Het past dus prima hier in W&G, en niet in P&W, daar is een tijd geleden nog een flinke discussie over geweestVerwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 14:07:
[...]
wat heeft dat dan met webdesign en graphics te maken?
edit: dat scripting, Lingo wat daarboven wordt genoemd, valt dus gewoon onder 'webdesign en graphics', ook al is het scripten
[ Voor 14% gewijzigd door Remy op 15-02-2004 14:10 ]
Verwijderd
okReemF schreef op 15 februari 2004 @ 14:09:
[...]
Director is de grote broer van Flash, en is als serieuze webdev-tool bedoeld, maar ook voor interactieve cd's/games etc. Het past dus prima hier in W&G, en niet in P&W, daar is een tijd geleden nog een flinke discussie over geweest
edit: dat scripting, Lingo wat daarboven wordt genoemd, valt dus gewoon onder 'webdesign en graphics', ook al is het scripten
hmm webdev? Director is toch voornaam voor het maken van interactive CD's / catalogues / video 'tools' (en nu ook DVD's met MX 2004). Shockwave is het online gedeelte dat een net andere markt aanbied dan flash.
(De plugin kan veel meer, maar is ook meer prone aan bugs en is erg groot, ook de 'markt' penetratie ligt veel lager dan flash).
Voor 3D en physics is het wel een enorm leuk pakketje, de rest hinkt een beetje achter op flash (nu ook weer verbeterd met MX 2004)
(De plugin kan veel meer, maar is ook meer prone aan bugs en is erg groot, ook de 'markt' penetratie ligt veel lager dan flash).
Voor 3D en physics is het wel een enorm leuk pakketje, de rest hinkt een beetje achter op flash (nu ook weer verbeterd met MX 2004)
Ok het is gelukt.
Alleen nu moet deze variable blijven bestaan.
mijn spelletje is maar 1 frame lang en dit ene frame wordt dus telkens herhaald. Het probleem is dat ik dan ook de variable kwijt ben. Alhans de waarde van deze variable. Is er een manier om de waarde van deze variable te onthouden??
of weet iemand een totaal andere oplossing voor onderstaand probleem
met een muisklik (mousedown) zet ik nu een castmember in de stage. Maar zodra ik nog een keer klik op een andere positie is de eerste castmember verdwenen en verschijnt hij weer op de positie waar als laatste is geklikt. Ik wil graag op meerdere positie's dezelfde castmember kunnen plaatsen
Alleen nu moet deze variable blijven bestaan.
mijn spelletje is maar 1 frame lang en dit ene frame wordt dus telkens herhaald. Het probleem is dat ik dan ook de variable kwijt ben. Alhans de waarde van deze variable. Is er een manier om de waarde van deze variable te onthouden??
of weet iemand een totaal andere oplossing voor onderstaand probleem
met een muisklik (mousedown) zet ik nu een castmember in de stage. Maar zodra ik nog een keer klik op een andere positie is de eerste castmember verdwenen en verschijnt hij weer op de positie waar als laatste is geklikt. Ik wil graag op meerdere positie's dezelfde castmember kunnen plaatsen
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2004 02:51 ]
global variables heb je al geprobeerd? deze zijn er ook in director. zet gewoon global voor je variable en hij is in principe overal aanwezig.
aanbevolen wordt wel gedurende de loadmovie deze variabele ook al vast te declareren.
let op dat je niet ergens in je framescript clearglobals() hebt staan.
aanbevolen wordt wel gedurende de loadmovie deze variabele ook al vast te declareren.
let op dat je niet ergens in je framescript clearglobals() hebt staan.
uiteraart heb ik al geprobeert om de variable global te maken, ook staat er nergens clearglobal en in de on prepareMovie worden de variable geset
dus je hebt 1 frame, dan zou ik zegge post je script effe hier, want lijkt me een 'beginners' foutje...
Pagina: 1