Toon posts:

Netwerkkaart stoort geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb recent 2 Edimax wireless lan pci card EW 7126, IEEE 802.11b, IEEE 802.1x, AES, TKIP, WEP geinstalleerd.

Sindsdien heb ik 2 problemen. Het ene probleem gaat over het gelui, zo gauw ik nu iets af wil spelen, dan slaat het geluid constant over. Het geluid lijkt steeds gestoort te worden. Zo gauw ik de draadloze verbinding uitschakel is het geluid direct weer goed. Dit is zo voor beide pc's waar deze wireless card is in geinstalleerd.

Verder is het ook nog zo dat de hoofdpc eerst uur moet hebben aangestaan, voordat je via de andere pc op internet kan. Dit is iedere keer zo.

Beide problemen zijn erg vervelend en irriterend, iemand enig idee hoe ik dit op moet lossen of waar het aan ligt? Zelf heb ik er niet zo veel verstand van, maar via de site van Edimax krijg ik geen hulp, krijg zelf niet eens contact! grgr

Is er hier iemand die mij verder kan helpen?

Verwijderd

PNS :?

Richting Network Troubleshooting it is :Y)

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Delen je geluidskaart en netwerkkaart 1 IRQ ? Zoja, dan is het een ACPI probleem.
Om dit te verhelpen kun je één van de twee kaarten in een ander PCI slot doen, of de bronnen handmatig wijzigen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Euh pardon...ik snap er dus echt geen biet van Roon187, zoal ik al gezegt heb ik heb er maar heel weinig verstand van....kun je het misschien wat simpeler uitleggen? wat is een irq en acpi? alvast bedankt voor je hulp......

Verwijderd

Topicstarter
Oke, heb uitgevonden wat irq betekend, en via config scherm, systeem heb ik uitgevonden dat mijn videokaart op irq 05 zit en mijn netwerkkaart op irq 11, dus dat kan het dan volgens mij niet zijn. Nog andere ideeen?

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 11:17

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Wat mij snel te binnen schiet zijn:

1) Ligt het aan je speakers (denk aan afscherming)? Probeer een ander setje en/of koptelefoon.
2) Hoe staat het met je geluidsingangen op je geluidskaart. Staan de mic-ingang en line-out uitgeschakeld/gedempt?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Nou voordat de netwerkkaart is geinstalleerd heb ik totaal geen problemen gehad, en nu zogauw ik de netwerkverbinding uitschakel is het ook meteen over. dus het kan volgens mij niet aan mijn luidsprekerset liggen of wel soms? heb net ook de instellingen van de in en uitgangen bekeken, maar daar kan ik ook niks vinden, alles wat ik probeer werkt niet, het geluid blijft dat onderbreken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 01:43:
Nou voordat de netwerkkaart is geinstalleerd heb ik totaal geen problemen gehad, en nu zogauw ik de netwerkverbinding uitschakel is het ook meteen over. dus het kan volgens mij niet aan mijn luidsprekerset liggen of wel soms? heb net ook de instellingen van de in en uitgangen bekeken, maar daar kan ik ook niks vinden, alles wat ik probeer werkt niet, het geluid blijft dat onderbreken.
Je wireless netwerk zend signalen uit op een bepaalde freqentie en dat is dan wel degelijk de veroorzaker van de storing.
Soms wil het wel helpen om de kabeltjes van je audio te verplaatsen of af te schermen met zilverfolie.
ps- zet de mic of andere ingangen van de geluidskaart uit , die zijn zeer gevoelig voor dat soort signalen

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 01:57 ]

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
- Ik neem aan dat je versterkte (aktieve) boxjes op de geluidskaart hebt aangesloten? Zet deze zo ver mogelijk van de wifi antenne vandaan.
- Afgeschermde geluidsbekabeling gebruiken (waarschijnlijk is het dat al).
- ferrietkerntjes om je audio kabels klemmen voor ontstoring. Waarschijnlijk doen die niet veel op 2,5GHz maar je kunt het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de antenne zover mogelijk van de boxen gezet als maar mogelijk is. Het helpt wel iets.....het geluid wordt minder vaak onderbroken, maar het gebeurt nog steeds. Zal morgen wel eens aluminumfolie gaan halen en kijken of dat werkt of, die ferrietkerntjes.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Misschien sla ik de plank volledig mis, maar zijn je pc's geaard? Vooral omdat je zegt dat je pc eerst een uur aan moet staan voordat het allemaal gaat werken...beetje apart :)
Pagina: 1