Toon posts:

DVD naar formaat voor op het web

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een DVD filmpje omzetten naar een bepaald formaat zodat iedereen hem kan afspelen als ze de website bezoeken waar deze film opstaat. Welke formaat kan ik het beste gebruiken? WMV zodat de standaard Windows player hem kan afspelen?

Welk programma kan ik het best gebruiken om de conversie uit te voeren?

• Buzz_Lightyear
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:57

Buzz_Lightyear

To infinity and beyond!

ikkenietsnappe...the name says it all >:)

No offense, maar een DVD film is +/- 4 Gb, een rip (DivX) komt in de buurt van 600-700 Mb...dat is nogal wat om af te spelen op een site

Zet de film op een FTP servertje, kan ook iedereen 'm downen en kijken

Natuurlijk alleen zelfgemaakte films...geen illegale :+

An Explanation of l33t Speak

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:14
wie zegt dat die film ook 4 gb is? Niet iedere film op een dvd is 4 gb (misschien is het wel een promotiefilmpje van 1 minuut...).
Volgens mij geef je zelf al het antwoord: wmv. Dit kom ik in ieder geval veel tegen.
Eerst zul je de dvd moeten rippen.
http://www.artech365.com/mpeg4maker/news.htm hier staat een programma die de optie heeft "Convert DVD to WMV "

[ Voor 3% gewijzigd door marteltor op 14-02-2004 23:24 ]

Verwijderd

ik denk dat je dan ook wel een flinke server moet hebben die de film dan afspeeld.

heb net even gekeken wat de gemiddelde snelheid is over een lan netwerk maar dat is toch al gouw 130KB/s met pieken tot 200KB/s.

;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de info!! Ik ga Direct Maker eens bekijken.

By the way: is niet een volle DVD en ik wil maar elke fragmenten eruit halen en omzetten naar wmv.