Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UV doet niks

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een CCFL UV buisje gekocht alleen werkt het niet.
er zit een UV reactive SATA kabel in mijn kast die compleet niets doet!

dit zou het moeten worden:
Afbeeldingslocatie: http://www.pccasegear.com/images/satagreenb.jpg

maar bij mij zie je de kabel niet eens in mn kast. :(

ik krijg binnenkort nog wel meer UV reactive spul, maar als dat ook niks doet haal ik het er aar uit... is dit normaal?

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-11 08:43
Mijn ervaring met UV is dat je het idd vrij dicht bij de te belichten onderdelen moet doen om het te zien, óf het in een donkere omgeving te gooien. Das ook 1 van de redenen dak van uv licht af ben gestapt en voor een 'normale' kleur ccfl heb gekozen.

Hou het buisje dus eens naast de kabel. Als het goed is geeft het buisje een paars licht af en gaat de kabel wel gloeien als je hem dr dichter bij in de buurt houdt :P

Verwijderd

Topicstarter
dit is het resultaat als ik hem dichtbij houd...

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijn_pels/images/uv.jpg

waar de pijl naar staat is de sata kabel, dat is dus huilen met de pet op.

• EvilWhiteDragon
  • Laatst online: 10:01
weet je cker dat de sata uv sensitive is ?

LinkedIn
BlackIntel

• DutchTSE
  • Niet online
had ik ook met mijn "fluoriserende" IDE kabels, gaven totaal geen licht, meteen weer terug gestuurd :) (= lamp terug gestuurd ;))

[ Voor 17% gewijzigd door DutchTSE op 14-02-2004 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
specs zeggen:

AC Ryan
UV-active S-ATA cable
50cm UVblue ACR - SA6016

wat een prut zeg, wat heb ik hier nou aan.

http://www.acryan.com/_S_ATA/ACR-SA6016.shtml
deze is het dus

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 23:34 ]

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-11 22:17

geforce666

a.k.a Jan (nl)

ik heb hetzelfde probleem, heb Akasa UV IDE Cables (90 CM) alleen die reageren ook voor geen meter met die UV CCFL's

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Koop anders een gewone ccfl en koop een uv-ledje ofzo, en plaats die dan dicht bij of tegen je s-ata kabel aan. Misschien werkt dat wel...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08 17:20
Of een betere UV-lamp en betere uv-reagerende kabels? ;)

Verwijderd

Topicstarter
UV is van Sharkoon en kabel van AC Ryan, toch geen onbekenden op casemod gebied lijkt mij zo.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 21:13
of het aan je CCFL ligt kun je makkelijk testen...
houd er eens een euro-briefje voor, de inkt aan de achterkant licht op onder UV

TheS4ndm4n#1919

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:26

Felyrion

goodgoan!

ietsje beter mag je toch wel verwachten vind ik.. waar het aan ligt? geen idee.. de ccfl kun je eenvoudig checken.. wit moet enorm oplichten, en idd een eurobriefje does the trick.

ikzelf heb zoiets met uv-reactieve zooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22307/full.jpg

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11 20:32
Ligt aan de kabel die je heb, die van jouw is een slechte die het niet doet. Of dat de kabel een andere sterkte UV licht nodig heeft...

Ik had ook 2x ATA133 UVblue reactive gekocht en die doen helemaal niets onder UV.
De floppy reactive doet het juist heel goed.

[ Voor 13% gewijzigd door Kakaroto op 15-02-2004 22:39 ]

• [BO]Legolas
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-11 13:20
Kakaroto schreef op 15 februari 2004 @ 22:37:
Ligt aan de kabel die je heb, die van jouw is een slechte die het niet doet. Of dat de kabel een andere sterkte UV licht nodig heeft...

Ik had ook 2x ATA133 UVblue reactive gekocht en die doen helemaal niets onder UV.
De floppy reactive doet het juist heel goed.
het kan net zo goed aan je ccfl liggen hoor. ik heb laatst een goedkoop uv ccfl lampie gekocht, nou dat ding was nog geen 5% van z'n geld waard. reageerde tot op 3 cm afstand. verder en er was geen reactie... wil het eerdaags eens proberen de ccfl in een op maat gemaakte doos met spiegels te doen, en een vergrotend glaasje erover heen, misschien dat dat enig effect heeft.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik heb 2 gewone IDE kabels, die hebben van dat spul zoals sterretjes op je plafond, ze blijven dus nagloeien :) alleen de ene geeft iets meer licht als de ander, maar dat valt weinig op.

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
ehm heb je niet gewoon een paarsige uv balk ipv een echte blacklight :? ik zie op die pic ook verder weinig andere dingen die echt reageren op het licht van het balkje

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Josh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-12-2021

Josh

A Cloggy in Norway

De manier waarop dat soort kabels oplichten valt vaak erg tegen. Het laagje is meestal te dun om echt veel uit te stralen.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:47

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ik gok er op dat je UV CCFL geen UV CCFL is...
De witte sticker die je op je moederbord hebt zitten hoort namelijk onder UV licht fel paars op te lichten, en bij jou licht hij totaal niet op.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Henk
  • Laatst online: 24-11 08:43
E-Vix schreef op 16 februari 2004 @ 10:47:
Ik gok er op dat je UV CCFL geen UV CCFL is...
De witte sticker die je op je moederbord hebt zitten hoort namelijk onder UV licht fel paars op te lichten, en bij jou licht hij totaal niet op.
Uhhhh..... ik zie die sticker toch aardig wit stralen daar? :P

Ik denk idd dat het kabeltje gewoon teleurstellend is, terugsturen en een std. SATA kabel gebruiken, of een ander merk, zoals sharkoon :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:44

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
mwah zo indrukwekkend stralen zie ik hem niet hoor.. wat is het effect als je er zo'n neon marker bij houdt? die moet echt duidelijk licht uitstralen, anders is het echt een brakke uv of helemaal geen uv maar gewoon een paarse ccfl

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Pagina: 1