Toon posts:

Wie kent dit stokoude MSX spelletje?

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou nog dolgraag een game willen spelen wat ik ooit speelde toen ik 5 of 6 was (11/12 jaar geleden) en voor de MSX 1 is.
Nu de voor mij lastige uitleg:
MSX had dus games in de vorm van bandjes, en cardridges wat je in je MSX propt en gelijk kan spelen.
Het was dus zo'n cardridge game en gaat als volgt:

Je bent een ruimteschipje en je je gaat in het begin van links naar rechts door je level heen. Je moet dan alles stukschieten en kun je powerups halen voor betere wapens. Het sterkste is een blauwe laserstraal en 4 hulpvliegeilandjes die ook een blauwe laserstraal als wapen hebben. Beetje F-Zero achtige game is het dus.Je kan de game ook met z'n 2en tegelijk doen. Dus 1 scherm 2 ruimteschepen.

Hopelijk kunnen jullie namen geven die waarschijnlijk overeenkomen met m'n zeer wazige aanwijzingen. Ik kan me verder heel weinig herinneren maar MOET deze game hebben. Was namelijk de eerste toffe game wara ik aan gezeten heb.:)

Verwijderd

ik heb vroeger ook heel veel op de MSX gespeeld ik herken het spelletje...maar ben de naam ook vergeten :(

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Doet me denkne aan Swif

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-02 07:53
Is dit niet Nemesis? Heb ik ooit op cardtridge gehad met zo'n ingebouwde FM synthesiser. Was een erg cool en verslavend spelletje. Was van Konami als ik mij niet vergis.

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-01 10:52
Yep.., zeer zeker Nemesis.., euhh of..,
Nemesis2, Nemesis3, Parodius...

Zoek ff via startpagina.., http://www.vindex.nl/startpagina/vindex.cgi?max=50&in=emulator

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 10:27
Correct me if I'm wrong, maar: vlieghulpeilandjes? Dat kinkt als Gradius/Parodius(cool spel) van Konami.
Zullen ze het toch gejat hebben :)

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

nemesis is topdown
dit is side scroller, dus denk eerder parodius

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Salamander B-)

• Palomar
  • Niet online
ik had op de msx ook zo'n soort spelletje die ik erg vaak speelde: Scramble :). Was eigenlijk alleen een ondergrond met een streepje(=vliegtuig), maar het was wel een heel cool spel :P:)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx jongens!:D

Afbeeldingslocatie: http://msxfiles.d-webzone.com/DBMSX/GAMESGIF/NEMESIS1_GAM_ENG_MSX1.GIF
Het is inderdaad Nemesis 1 van Konami die ik bedoelde.:) Gedownload als rom. Als iemand interesse heeft in een site waar je 2000 msx roms vanaf kan plukken moet maar mailen on ICQen.:) Leuk alle herinneringen die naar boven komen.;(:)

Verwijderd

http://emulator.pagina.nl

En ga nou niet zeggen dat het spam of illegaal is!

• Skidsteer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 10:27
HET IS ILLEGAAL :+

Anyways, dat frikkin' spel heet toch echt Gradius! Of heet het in de VS Nemesis?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 14 december 2000 23:46 schreef Sephir0th het volgende:

Anyways, dat frikkin' spel heet toch echt Gradius! Of heet het in de VS Nemesis?
Allebei.:)

Verwijderd

salamander is vetter :)

kent iemand de erfenis nog, die heb ik op de msx2 gehad, alleen als je het uitgespeeld had en naar het vliegveld ging liep het spel vast :(

USAS was pas cool!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
r-type was ook wel gaaf alleen was ik er heel slecht in, een vriend van mij was echt de kampioen he he die gast speelde het gewoon een jaar lang 3 uur per dag ;)

Verwijderd

Antartica!!! met zo'n pinguin... en een heel vet deuntje.. die was ook lache..
sja.. MSX roelde ook :`(

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Ik vond van de nemesis series salamander echt het vetst.. zeker met z'n tweetjes :) was echt heftig, (hoewel alle nemesis games bizar waren) Good old days :)
Eerste game die zich daar aan kon meten was Xenon2 op de amiga van de bitmap brothers.. hele vette game!
Pagina: 1