Toon posts:

geuploade files met ongeldige extensie verwijderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in de rootmap van mijn ftp [IIS 5] staat deze map ( )tussen de haakjes staat echt iets.
in die map staan deze subdirs . %d .com2 2.8 + . %d .nul 2.57 en nog een paar die hierop lijken.
ik had dus mijn schrijfrechten op de rootmap verkeerd staan, dus een of andere wanker heeft deze erin geupload.
deze wanker dus ;[[Scan By CLEGALL]]; .
deleten lukt niet, renamen ook niet, ik krijg dan de error cannot delete file, cannot read from the sourcefile or disk.
ik krijg die map dus echt niet weg, kent iemand deze truck, en wat is er tegen te doen, en hoe krijg ik het weg.
os = win 2000 as servicepack 4 en alle updates, ook totalcommander weet er geen raad mee.
als ik inlog op mijn ftp dan zie ik de map niet staan.
Modbreak: Het posten van een ali illegali site met allerlei (ongetwijfeld) illegale rotzooi lijkt me nou niet bepaald vallen onder Het algemeen beleid. Iedereen wordt geacht zich hieraan te houden

ik merkte het al g33rt.

vanuit dos werkt ook niet omdat ik geen filenaam op kan geven, want ik zie geen naam of tekens staan ??
verder is de schijf ntfs dus vanuit het echte dos kan ik er ook niks mee, en in die server zit ook geen floppy of cdrom.
anders had ik clarkconnect wel geprobeert.
bij de games dir staat de datum ervoor die ik dus zelf niet zie bij de map naam?
ook niet bij eigenschappen als ik het verander dan blijft het via de ftp wel zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ftp%20map%202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ftp%20map%203.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ftp%20map%20error1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ftp%20dos.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/ftp%20map%20property.jpg

[ Voor 71% gewijzigd door moto-moi op 15-02-2004 00:14 ]

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Zou je je screenshots wellicht op een HTTP server willen hosten en zorgen dat ze werken? :)

Je hebt de mappen ook al vanuit DOS proberen te verwijderen neem ik aan?

edit:

de IMG-tag was goed, maar React doet het denk ik alleen met http urls :)[/]

[ Voor 21% gewijzigd door G33rt op 14-02-2004 23:02 ]

• WEBsel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-09 20:52
Heb je de partitie gescand op bad clusters, tabelfouten en dat soort problemen?
Staan er geen processen te draaien die die map bezet houden?
Kan je de schijf niet in een andere pc hangen om het daar te proberen?

Asrock Z77Pro4-M, i7 3770K ; Corsair PC3-12800K CMV8GX3M1A1600C11 x2 ; Zotac GeForce GTX1050 Ti 4GB ; Crucial MX500 500GB; Toshiba DT01ACA300 ; HP M375mw ; Synology DS218j + WD60PURZ ; TP-Asus RT-AC68U asuswrt-merlin 386.10 ; Sony Xperia XZ2 P ; Mazda 323

Verwijderd

Topicstarter
er staan geen andere processen te draaien die de map in gebruik hebben.
en gewone check levert geen partitie of ntfs errors op, en in een ander systeem hangen helpt niet zoveel denk ik, omdat het in deze machine ook en opslag schijf is, en mijn netwerk werkt met AD dus de rechten leest hij dan ook in de andere machine.
het is een bepaalde map extensie, die door de ftp wel gepakt wordt, maar door de rest van windows niet, als ik het verander krijg ik de melding ongeldige mapnaam enzo.

oke sorry van die link, ik dacht er effe niet zo bij na met het posten.

@ fred_perry
anon acces maakt weinig uit als de server secure is, en schrijf rechten had ik dus effe verkeerd staan, ook op de root dir inplaats van de upload folder alleen.
ik heb altijd bftp gedraait ongeveer 5 jaar nu, maar ik heb zo ongeveer en halfjaar nu de isa server in gebruik, en de bftp server wilde daar niet lekker mee werken.
ik zal ongetwijfelt wel ergens iets fout hebben gehad, maar waar he.
van de isa server weet ik ook nog niet alle ins en outs, ben geen mcse'r maar ben ook weer geen echte noop.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 00:30 ]

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:13

Tags NL

Harmful or Harmless?

Tsja.. Dit is het typische van een FTP server die open staat op internet, een collega van mij had precies hetzelfde... Wat je nog zou kunnen doen is deze disk vanuit een linux OS via netwerk te mounten en dan de directory's eraf halen. Mochten deze bestanden op een partitie staan anders dan het OS dan zou ik gewoon de gehele partitie, backup maken van de bestanden die je wilt houden, verwijderen via Diskmanagement of format en opnieuw beginnen met een IIS FTP.

Maar dan wel een zonder Anonymous Access en Schrijf rechten voor iedereen |:(

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu de bullet proof ftp server op een andere machine in me netwerk gehangen en nu werkt de bftp server dus goed ??.
ftp server op de isa server zelf is toch lastiger als het lijkt blijkbaar.
als het goed is kan dezelfde truck dus nu niet meer uitgehaald worden, nu alleen die files nog van mijn hd af zien te krijgen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
heb het geprobeerd met die twee links en dat werkt ook niet.
source file kan niet gelezen worden.
ik ga nu een cd rom erin zetten en het maar eens met clarkconnect proberen.
maar ik blijf het raar vinden dat zoiets via de ftp erop gezet kan worden.

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:13

Tags NL

Harmful or Harmless?

Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 16:18:
heb het geprobeerd met die twee links en dat werkt ook niet.
source file kan niet gelezen worden.
ik ga nu een cd rom erin zetten en het maar eens met clarkconnect proberen.
maar ik blijf het raar vinden dat zoiets via de ftp erop gezet kan worden.
Het is niet raar dat dit soort directory's op een Anonymous FTP server worden gezet. Doordat deze directory's erop staan kan men ongestoord uploaden/downloaden zonder dat iemand anders die directory's eraf gooit. Dit wordt ook wel taggen genoemd... Wat ze doen is een directory aanmaken en deze hernoemen naar iets waar de Windows explorer niet tegen kan, directory's als LPT1/COM1 enz...

Advies blijft: GEEN Anonymous access op je FTP server aanzetten!

https://powershellisfun.com

Verwijderd

Topicstarter
maar hoe krijg ik het weer weg, dat zou ik graag willen weten.
met de versie van clarckconnect die ik heb [1.3] wordt gelijk mijn hd's geformateerd en dat is natuurlijk geen optie.

• TWBMS
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
Dit zijn de bekende "geintjes" van pub makers.
Het bestand in kwestie bestaat gewoon uit een paar spaties ( waarschijnlijk ).
Die andere mappen doen zich voor als (hardware) onderdelen van je computer. ( vandaar de com2 enzo in de naam )

Je beste gok is om in te loggen met een gebruiker met delete rechten. Probeer dan handmatig een delete opdracht te geven naar de server. Waarschjjnlijk iets van " del (spatie)" . je zal even moeten zien hoeveel spaties ze hebben gebruikt. Omdat niet alle FTP clients dat goed weer geven.

ik weet dat smartftp en flashftp dit ondersteunen, maar er zullen ongetwijfeld nog wel meer zijn.

ffies gegoogled voor je, qoute van site.
Well once you have gotten the full path of a directory structure you can remove it just so long nothing is in use inside the folders. This is a good practice if you find lots of old tags and junk on a Pub to clean it up. It will make your tag more noticeable (because its the only one) and also if a Sysop happened to view his directories he is less likely to notice one extra folder instead of the usual 10 locked folders you find on many pubs.

Removing the directories is very simple once you can get inside the path. The easiest thing to do is to rename all the locked folders you come across (or any folders FlashFXP has problems entering normally). Then once they are all renamed go back to the first folder of the directory maze and delete the main dir. FlashFXP will then ask you if your sure, say yes, then it will tell you that deleting this folder will delete all nested subfolders and files, say yes again. FlashFXP will now begin going through all the directories and deleting any files it finds, once it determines all the folders are empty it will remove all the folders. The main folder should now be gone, if it ran into errors look at see what it had problems with. Remember to look for invisible directories because if they are in a folder FlashFXP can't remove them unless you rename them first.
succes in elk geval.

Saru mo ki kara ochiru | Even monkees fall from trees

Pagina: 1