Toon posts:

[XP] Vindt partitie niet meer na installatie XP*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een compaq pcke staan waarin ik een plextorwriter en een seagate 3gb hd ingestoken heb, er zitten 2 verschillende latten van 64mb in en ze worden dus herkend (128mb) .
Ik start winxpinstallatie van de cd en eens hij geformateerd is en alle bestanden zijn naar de harde schijf gekopieerd, moet hij herstarten, wanneer hij op het punt staat om het os te laden en de eigenlijke installatie te beginnen krijg ik deze foutmelding ( http://users.skynet.be/kerf_kikr/Fout.JPG ).
da is eigenlijk wel serieus vervelend want die pc zou normaal morgen alweer moeten werken.
Kan iemand me helpen?
thx in advance
Btw, ik heb de hd niet ingedeelt in partities!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 22:58:
Btw, ik heb de hd niet ingedeelt in partities!
Dat lijkt me sterk; je hebt er toch minstens 1 nodig.
Je bedoelt waarschijnlijk dat je er niet meer dan 1 hebt aangemaakt.

OT: Waarschijnlijk is je NTLDR file corrupt oid. Kopieër het bestand van een andere pc en zet hem over de jouwe heen.

[ Voor 4% gewijzigd door Rone op 14-02-2004 23:09 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik bedoel idd dat ik gene xtra aangemaakt heb.
Hoe kan een NTLDR file nu corrupt zijn als hij vers geinstalleerd is? :'(

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 23:11:
Hoe kan een NTLDR file nu corrupt zijn als hij vers geinstalleerd is? :'(
Dat is in principe dezelfde vraag als 'waarom krijg ik deze foutmelding na een verse install?'.
Toch stel je die vraag wel...

Waarom probeer je het niet gewoon even :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik was het aan het proberen hoor :), enig probleem, ik weet het commando niet meer om in dos een bestand te kopiëren :$.

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 23:22:
Ik was het aan het proberen hoor :), enig probleem, ik weet het commando niet meer om in dos een bestand te kopiëren :$.
Dit is zo extreem makkelijk te vinden, kom op zeg...

code:
1
copy a:\filename.ext c:\

[ Voor 9% gewijzigd door Rone op 14-02-2004 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sry.
Hier komt het volgende probleem :), in msdos kan hij het bestand ntldr niet vinden omdat het op verborgen staat en ik kan dat niet afvinken omdat het een systeembestand is :s.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-01 09:15

freddifish

schnappi !

eerst even attrib toepassen denk ik ;)

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 23:32:
Hier komt het volgende probleem :), in msdos kan hij het bestand ntldr niet vinden omdat het op verborgen staat en ik kan dat niet afvinken omdat het een systeembestand is :s.
code:
1
attrib NTLDR -s -r -h

Dan kun je hem wel zien, etc.
Na het gekopieër weer terug met:
code:
1
attrib NTLDR +s +r +h

Waarom zoek je zelf niet wat meer ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou wel willen, maar weet aan geen kanten hoe of waar ik zou moeten zoeken, ik ben ook totally noob in dos 8)7

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

test eerst je memory maar, dit soort fouten is bijna altijd het gevolg van brak geheugen...

of doe de install met maar een strip ram erin, dan kan je die tweede erin doen als de boel wel opstart van het OS..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
K, thx, kzal vannacht es memtest laten lopen.
Ik ga gaan slapen nu, alvast bedankt voor de hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Btw, hetgeen met die attrib werkt niet :(, kan dat aan mij liggen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas je topic titel even aan zodat het os in de topic titel staat - zie ook de Windows Operated Systems Policy bovenaan dit forum.

Verder - als je zelf de laatste reactie hebt geplaatst binnen 24 uur, zou je dan je bericht willen bewerken ipv een nieuwe reactie te posten? :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 23:49:
Btw, hetgeen met die attrib werkt niet :(, kan dat aan mij liggen?
code:
1
2
attrib -r -s -h c:\ntldr
attrib +r +s +h c:\ntldr
werken misschien beter ;)

Verwijderd

Topicstarter
Miserie miserie, dat commando werkt ook niet :s.
Edit 1:
@orca, indien het aan het geheugen ligt zal ik zowiezo een lat van min 128mb moeten insteken i guess, aangezien hij de fout gewoon weer zal weergeven als die ene lat er weer bij zit, en dan sta ik nog altijd even ver :r .
Edit 2:
Ik denk dat dit ook wel van enig belang is, ik heb nu pas gemerkt dat mijn harde schijf niet in dos herkend wordt en naar mijn weten had ik hem in fat geformateerd, ik ga nu eerst een datgeen met dat geheugen proberen. Wish me luck :)!
*3 verschillende latten geheugen er in geplooid en het werkte nog altijd niet :).
Edit 3:
Maat van me op msn zegt dat ik eens fdisk /mbr moet doen in dos, done that, xp is nu aan het herinstalleren, hope it works.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 11:57 ]

Pagina: 1