Chieftec kast naar klote

Pagina: 1
Acties:

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
He mensen,

Ik ehb mijn chieftec full tower (matrix, blue), ff op de vloer gelegd bij het inbouwen van mijn mobo, en hem zo'n 20cm verschoven..... het resultaat is dat ik ene kast heb er uit ziet alsof er een tank overheen gereden is......weet iemand of je de zijnapneeltjes (allebei als het kan) kunt vervangen voor een normale prijs>
Ik kan ze evt ook wel verven (meer dan 20Euro wil ik daar iig niet aan kwijt zijn).

Als klap op de vuurpijl ben ik ook nog zo handig geweest mijn deurtje af te breken |:( . Het deurtje hangt nml op 2 palletjes: de onderste zit in een gaatje, en de bovenste in een sleufje (zodat je het deurtje los kunt rukken). Dat sleuf zit met een dus plaatje plastic vast aan het deurtje zelf.... en dat is afgebroken :(
Weet iemand of ik ook ergens nieuwe deurtjes kan krijgen, of kan ik beter een nieuwe kast kopen ?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Nieuwe kast lijkt me het handigste, enne, voortaan ietsje voorzichtiger zijn dan ;)

ps. leg je kast dan ook op tafel ofzo ipv op de grond...

🖥️ | 🚗

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nieuwe kast ? Kom op hee, ben je een twieker of hoe zit het.

Die zijkant kan je misschien wel 2ehands kopen, ruilen met iemand die zowiezo al wil spuiten of gewoon zelf spuiten/verven.

Dat sleufje kan je zelf ook nog wel nabootsen door een stukje kunststof met een gaatje er in in je deurtje te plakken. Sna'k bedoel ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:13

Duinkonijn

Huh?

(jarig!)
BoudewijnLinux schreef op 14 februari 2004 @ 22:42:
He mensen,

Ik ehb mijn chieftec full tower (matrix, blue), ff op de vloer gelegd bij het inbouwen van mijn mobo, en hem zo'n 20cm verschoven..... het resultaat is dat ik ene kast heb er uit ziet alsof er een tank overheen gereden is......weet iemand of je de zijnapneeltjes (allebei als het kan) kunt vervangen voor een normale prijs>
Ik kan ze evt ook wel verven (meer dan 20Euro wil ik daar iig niet aan kwijt zijn).

Als klap op de vuurpijl ben ik ook nog zo handig geweest mijn deurtje af te breken |:( . Het deurtje hangt nml op 2 palletjes: de onderste zit in een gaatje, en de bovenste in een sleufje (zodat je het deurtje los kunt rukken). Dat sleuf zit met een dus plaatje plastic vast aan het deurtje zelf.... en dat is afgebroken :(
Weet iemand of ik ook ergens nieuwe deurtjes kan krijgen, of kan ik beter een nieuwe kast kopen ?
nieuw front deurtje kost 15 euro zie ook
Schade aan chieftec

zijpaneel deur is 23 nog wat
http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=423

en de andere kant zal je ook wel via de importeur moeten doen . ah +/- 15- 20 euro(gokje)

een tip.... vloer bedekking en een aarde kabel...
beschadigd de kast niet en de aarde voor static

[ Voor 13% gewijzigd door Duinkonijn op 14-02-2004 23:40 ]

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• NEOTEK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-11-2025

NEOTEK

Neotek

Ik ben het wel met Hydraulik-Phunk eens. En hoe kan een kast zo verziekt zijn door 20 cm schuiven over een vloer dat hij vervangen moet worden?
Geef dat ding gewoon eens wat aandacht, het is tenslotte Valentijn.
De ophanging van het deurtje gewoon lijmen met een goeie lijm, en die zijkanten
opschuren en overspuiten bijvoorbeeld. Veel leuker om te doen dan nieuw kopen en dan kun je ook nog trots op jezelf zijn. En je hebt je eigen kast.

Kubuntu

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Jep, is wel een ruig idee dat avn dat opspuiten. Ik zie er alleen een beetje tegenop --> 1e keer, en ik meot de voorkant van die bak spuiten.... fijne gaatjes ;)

Heb je verder nog een verfafdvies?

Ik wil er trouwens waterkoeling infrotten, kan ik met mijn verfbeurt beter even wachten, of maakt dat niet uit (ik wil geen rigoureize trucs, gewoon een normale koeling.....)?

Verwijderd

Als je de kast aan de buitenkant nog wil modden van wege de nog in te bouwen waterkoeling kun je beter nog even wachten met verven.

Gewoon alles in één keer doen. Heb je zo min mogelijk downtime

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-03 14:12

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

BoudewijnLinux schreef op 14 februari 2004 @ 22:42:
He mensen,

Het voorpaneel is niet los verkrijgbaar, en helaas zitten daar de palletjes op. Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn Thermaltake kast (eigenlijk ook een chieftec).
De palletjes kun je vervangen door 2 tipjes van een stift ofzo, maar mijn ervaring is dat ze na een paar keer open en dichtdoen toch weer breken... is gewoon een belachelijk zwakke contructie....
Ik heb een nieuwe kast gekocht (waar ik overigens van de week ook weer het deurtje van gebroken heb...)
Dus maar zonder deurtje verder...
Dat zal me leren!!! })

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:46
ik heb dat met mijn antec ook gehad die constructie van het deurtje had inderdaad veel beter gekund (ik heb een plusview 1000 amg). Gelukkig kon antec mij een nieuw frontpaneel opsturen.

• GormSuil
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-10-2021
Ik weet niet om welke kant het gaat maar Computerland verkoopt in principe windowed sidepanels voor Chieftac kasten.

http://www.computer-land....?page=producten&catid=382

http://www.chieftec.com/products/Window/Window.htm

Chieftec Side Panel raam&fan SPX02 Div. kleuren € 25,-

Pentium IV 2.8E/ ASUS P4P800 / 2x256MB PC3200 / Saphire RADEON 9800/ Maxtor 80 Gb 7200 rpm/LIAN-Li PC60 & ToPower 350W

Pagina: 1