Toon posts:

Win 95 + IE 4.0 beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Ben nu bezig met het maken van een PC voor in een winkel met daarop een zeer simpele site met product informatie. Die de klanten zelf kunnen besturen met alleen de muis!! Verder is het OS win 95 en IE 4.0.

Mijn vraag, hoe kan ik er voor zorgen dat klanten niet bij de Start knop en het bureaublad (dus minimaliseren en afsluiten van IE rechts boven) kunnen komen. Ik had zelf al geprobeerd het met de monitor instellingen door het beeld op te schuiven maar dat gaat niet.

Weet iemand hoe dit te beveiligen is? Het liefst zo dat alleen het scherm van de internet pagina zichtbaar is?

Groeten Martijn

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 23:04
internet explore in kiosk mode draaien.

Google is your friend

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

[search=kiosk mode]

Krijg ik als resultaat:
Bagger schreef op 05 juni 2002 @ 14:40:
In Windows 9x kon je een andere shell opgeven in de system.ini:
code:
1
2
[boot]
shell=explorer.exe

wordt:
code:
1
2
[boot]
shell=c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe

Voor 2000 zou zoiets ook moeten kunnen, maar dan via de registry.

[ Voor 4% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-02-2004 22:27 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 14 februari 2004 @ 22:23:
internet explore in kiosk mode draaien.

Google is your friend
Dank je heb het met mn eigen OS Win 2000 geprobeerd en werkt zo ver ik het geprobeerd heb reeds goed, maandag op de W95 en IE 4 bak zal ik het eens flink proberen te hacken, maar heb goede hoop dat dat ook wel gaat lukken
dank je

Verwijderd

misschien is dit een antwoord dat je niet wilt horen, maargoed: wat je ook probeert, je klanten (doelgroep: computeraars) kraken het toch wel.

waarom niet gewoon een pc zonder harde schijf en booten met knoppix? er hoeft toch alleen maar gesurft te worden.

@elevator: dat bedoelde ik ook: zonder harde schijf kunnen ze weinig :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 10:25 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ook Knoppix 'kraak' je denk ik gunhead ;)

Maar je zal er idd gewoon wel rekening mee moeten houden dat die 'beveiliging' niet waterdicht is, en dus heeft Knoppix het voordeel dat je niets permanents kan wijzigen :)

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waarom ze je niet NT4 oid op de pc? Die is wat stabieler en veiliger dan een 9x bak lijkt mij?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Topicstarter
Win 95 hebben we legaal vandaar dit OS, en als het een keer fout gaat kunnen we het altijd met Norton Ghost zoweer terug zetten dacht ik?

Maar als er vaak mee gekloot gaat worden zal ik een keer aan knoppix gaan denken. Het gaat nl. om een speelgoed winkel dus weet ook niet of dat zo een probleem gaat worden...
Maar dank in iedergeval voor de tips!

gr TP

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is mogelijk inderdaad, behoeft wel veel instelwerk dacht ik. Zal eens met systeembeheer van de NHL gaan praten, hoe die dit geintje geflikt hebben op die NT4 bakken.

NT4 lijkt mij eerlijk gezegd beter voor dit dan windows95, zoveel kan NT4 niet meer kosten tegenwoordig ;)
Pagina: 1