Toon posts:

Goede koop Acer 1352?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog nooit een laptop gehad en heb nu mijn oog laten vallen op de Acer 1352.

Zie:
http://www.mfl.nl/nl/dept_91.html

Dat is bij ons in de lokale pc zaak. Even een vraagje, is er iets waarbij ik moet letten bij de aankoop van een laptop? Ik gebruik mijn huidige pc vooral voor programmeren/msn/email/internet en af en heel soms (1x per maand) een spelletje.

Ik zou blij zijn met wat tips, p.s. is dit een gangbare prijs?

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

1352 zou ik nooit nemen, da's echt het paupermodel uit de 1350 serie. Dat kreng heeft een nimh-accu ipv li-ion, wat gebruikelijk is. Hij gaat maar 3 kwartier mee op de accu... Die prijs van 799 is wel concurrerend, maar ik zou even doorsparen voor wat duurders...

De andere modellen uit de 1350 serie, zoals de 1353 en 1356 zijn wel goed overigens (hebben ook gewoon een li-ion accu)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Moartn schreef op 15 februari 2004 @ 00:28:
1352 zou ik nooit nemen, da's echt het paupermodel uit de 1350 serie. Dat kreng heeft een nimh-accu ipv li-ion, wat gebruikelijk is. Hij gaat maar 3 kwartier mee op de accu... Die prijs van 799 is wel concurrerend, maar ik zou even doorsparen voor wat duurders...

De andere modellen uit de 1350 serie, zoals de 1353 en 1356 zijn wel goed overigens (hebben ook gewoon een li-ion accu)
zijn er behalve de accu andere nadelen op te noemen? Ik bedoel de accu kan ik toch gewoon vervangen voor een li-ion?

edit: deze laptop heeft wel een li-ion accu volgens Acer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2004 15:03 ]

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Acer zegt dat er in de hele serie een li-ion accu zit, maar dat is gewoon niet waar. Ik heb zat van die dingen verkocht, en in die 1352 zit echt een nimh accu...

Je kunt de accu wel vervangen ja, maar zo'n grapje kost 150-200 euro, dus dan kun je beter een model nemen waar het standaard al in zit...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Moartn schreef op 15 februari 2004 @ 16:19:
Acer zegt dat er in de hele serie een li-ion accu zit, maar dat is gewoon niet waar. Ik heb zat van die dingen verkocht, en in die 1352 zit echt een nimh accu...

Je kunt de accu wel vervangen ja, maar zo'n grapje kost 150-200 euro, dus dan kun je beter een model nemen waar het standaard al in zit...
Aangezien ik een beperkt budget heb moet ik die accu maar op de koop toenemen. Ik kan altijd in het stopcontact en in de auto aan dat cigarettending :P

Op kieskeurig en op GoT heb ik voor de rest geen duidelijke nadelen gevonden en ik denk dan ook dat ik hem aanschaf.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:18
Die Acer Aspire serie is nogal dik en zwaar.
Als je dat geen onoverkomelijk bezwaar vindt (naast de accu) kan het een leuke laptop zijn.
Ik denk echter dat er nog wel leukere laptops voor eenzelfde prijs, kijk eens op www.de-laptopper.nl en dan de prijslijst. Daar zag ik bijvoorbeeld een leuke Asus in staan.

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 17:50
Op stage gebruik ik zo'n ding. Hij is zoals Phreak al zegt behoorlijk dik en zwaar.
Hoe het met de accu zit weet ik niet precies, ik gebruik 'm meestal op netstroom.

Er zit een bluetooth knopje op en er is ook een lampje voor maar het zit er niet op. Echt heel vaag. :?

Wat ik persoonlijk erger vind is dat er alleen maar Windows XP op kan, ik wou Windows 2000 installeren maar dan krijg je tijdens de setup twee foutmeldingen. Op de Acer site staat ook dat het niet kan en dat alleen XP word ondersteunt. :(

Als ik een laptop zou kopen, dan wordt het deze iig niet!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:25
Phreak schreef op 15 februari 2004 @ 19:34:
Ik denk echter dat er nog wel leukere laptops voor eenzelfde prijs, kijk eens op www.de-laptopper.nl en dan de prijslijst. Daar zag ik bijvoorbeeld een leuke Asus in staan.
Kan je hierover duidelijker zijn? De Asus die hier een beetje in de buurt komt wat prijs betreft is bijna 200 euro duurder, of kijk ik nu verkeerd?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Nou, ik vind jullie wel erg negatief over de Acer 1352 zeg! :( Ik heb er toevallig pas eentje gekocht om ook in de huiskamer te kunnen internetten en zo ipv op onze volle pc-kamer..
Natuurlijk niet de lichtste, maar how cares voor thuisgebruik? NiMh accu gaat ongeveer 65 minuten mee, idd zwak punt! Maar verder heel compleet en lekker snel. Ziet er allemaal degelijk uit en voor een echte budgetprijs! AMD Atlon Mobile processor (geen brakke celeron!) Legale versie van Windows XP zit erop. (betaal je bij veel instappers zo 100 euro voor bij!) Wat valt er voor 799 euro meer te wensen? Een floppydrive? Nee dank je wel, ik gebruik wel een cd-rw! :*)

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:25
Vulcan, kan je in deze laptop ook zo'n kaartje stoppen zodat 'ie contact maakt met een wireless netwerk?

• Vulcan750
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:30
Ja, geen probleem! Het wireless kunnen internetten was de belangrijkste overweging om een laptop te kopen. Ik wil absoluut geen normale pc met toebehoren in de huiskamer. Ik heb een simpel Sweex wireless modem/router die boven op de computerkamer staat. Beneden staat de laptop met een pcmciakaartje die verbinding maakt met het netwerk en dus ook met internet. De printer staat ook boven, en heb ik gedeeld. Alles werkt prima! :)
edit: Ik heb bewust een pcmciakaartje. Je kan ook een usb-adapter gebruiken, maar die schijnen een minder goed bereik te hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door Vulcan750 op 20-02-2004 20:31 ]

Volvo XC40 Recharge MY23 SM 19", Easee Home, Marstek Venus C 2,56kWh, Venus A 2,12kWh, HW P1, MT CT003, ☀️2,7kWp, Ariston Lydos Hybrid WP boiler

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Wow, wel negatief hier ja...

M'n zussie heeft een lappie uit de 1350-serie (de 1356) en hoewel redelijk dik, voelt het wel goed en stevig aan. Prima laptop voor de huis- tuin- en keukengebruiker. maar verwacht geen wonderen, zoals bijv. van de vga-chip...

Verder kan ik er niet over klagen gezien de prijs, maar knoop 1 ding goed in je oren: koop geen laptop puur voor de heb. Een laptop in een iets hoger prijssegment kan al veel meer opties bieden.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Pagina: 1