[HDD] Kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:53

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Ik heb in mijn server een seagate 3.2 gb hangen. Maar als ik die wil formateren gaat deze tot en met 80% en dan krijg ik de melding recover sector 800 ofsow.

Ik heb `m een nacht aangelaten dat te doen maar is niet egt vergekomen, en geeft dus een fout aan.

Ik heb via seatools (van meneer seagate) laten checken maar kan helemaal niks vinden :(

Via discwizard loopt deze vast al bij het laaien :( Dus dat schiet niet op. Fdisk wil `m wel partitioneren maar dan moet ik um formateren en dan hangt ie weer @ 80%.

Is een ll-format mogelijk/aangeraden voor dit probleem? Ik heb tevens al fdisk/mbr gedaan maar dat mocht niet baten.

Bedankt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10-2023

TakTiX

Busy@GoT

Ik weet niet of je in het bezit bent van iets als een partioneer programma, maar het zou geen kwaad kunnen om deze eens te gebruiken en je schijf door een programma als Partition Magic even op errors te laten zoeken. Als ie blijft hangen kan je er best redelijk van uitgaan dat je schijf defect is. Ik zou gewoon eens kijken met zo'n proggie, maar verder geef ik je weinig kans. Overigens wel vreemd dat seatools helemaal niets aangeeft, maar ik moet zeggen dattik dat programma ook wel eens 'niets' aan heb zien geven terwijl Norton Disk Doctor heeeeeeel veel bad blocks aangaf, en dat was echt NIET de partitie die fout was :D

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Je kan ook een low-level format toepassen, wellicht lost dat je problemen op ;)
(is genoeg over te vinden in de search).

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op 14 februari 2004 @ 21:12:
Je kan ook een low-level format toepassen, wellicht lost dat je problemen op ;)
(is genoeg over te vinden in de search).
Daar heb ik al gesearched over maar daar schijn je een proggie van de hardware fabrikant nodig te hebbn. Ik heb op de site van seagate gezocht maar kan het niet vinden.

Kan het niet via fdisk/ llformat?
TakTiX schreef op 14 februari 2004 @ 21:01:
Ik weet niet of je in het bezit bent van iets als een partioneer programma, maar het zou geen kwaad kunnen om deze eens te gebruiken en je schijf door een programma als Partition Magic even op errors te laten zoeken. Als ie blijft hangen kan je er best redelijk van uitgaan dat je schijf defect is. Ik zou gewoon eens kijken met zo'n proggie, maar verder geef ik je weinig kans. Overigens wel vreemd dat seatools helemaal niets aangeeft, maar ik moet zeggen dattik dat programma ook wel eens 'niets' aan heb zien geven terwijl Norton Disk Doctor heeeeeeel veel bad blocks aangaf, en dat was echt NIET de partitie die fout was :D
Heb ik gedaan helemaal niks te vinden :(

• gertjan!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Op www.hgst.com/hdd/support/download.htm kun je Drive Fitness Test vinden en daarmee kun je controleren of je hdd defect is. Tenmiste als je server een tijdje offline kan/mag, want je moet wel ff rebooten en starten van de diskette.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
hij is pas een week online geweest @ 1.2 gb :( Ik zal het proberen Dank je.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:50

w0w

Ook met Speedfan kun je je HDD fittness en nog iets 'meten'. Maar omdat het waarschijnlijk al een oude hdd is, gok ik dat ie kapot is :(

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
yojordi schreef op 14 februari 2004 @ 21:33:
Ook met Speedfan kun je je HDD fittness en nog iets 'meten'. Maar omdat het waarschijnlijk al een oude hdd is, gok ik dat ie kapot is :(
Jah maar @ dat tooltje was 2 post boven is gegeven kun je ook een ll format doen :)

• Lennieboy83
Hoeft dus niet, low-levelen helpt ook vaak ;)

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op 14 februari 2004 @ 21:55:
[...]

Hoeft dus niet, low-levelen helpt ook vaak ;)
Krijg gvd dat tooltje niet aan praat :( Weet iemand anders een ll format tool :? Daar ben ik je eeuwig dankbaar voor.

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
Die speedfan SMART is niet echt nauwkeurig vind ik, mijn nieuwe schijf had 65% fitness, en nu 2 weken later 43% en daar blijft hij op steken, terwijl er nix is veranderd, dus daar zou ik niet zo op vertrouwen.

Verwijderd

probeer eens via dos fdisk delete partition, daarna terug aanmaken en formateren,heb t zelfde gehad en toen was t opgelost
mvg :?

• Lennieboy83
Gevonden via de search ;)

Je moet DiscWizard Starter Edition hebben die staat links.
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html

En hier wat hulp:
http://www.seagate.com/su...c/faq/ata_llfmt_what.html

[ Voor 50% gewijzigd door Lennieboy83 op 14-02-2004 22:18 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb het vroeger ook gehad. Dat is gewoon een bad sector. Ik heb het toen met FDISK weggehaald en opnieuw erop en wonder boven wonder deed die het daarna weer. Heel vaag maar het ging gewoon goed. Maar toch denk ik zelf dat het een bad sector is.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Vage sooi hiero :( Als ik boot met die discwizard troep dan start ie wel normaal op maar krijg ik als ie geladen is een wit beeld met allerlei strepen in beeld :? Dan kapt ie er mee.

Kga zo ff bootable cd maken als dat niet helpt wat dan :?

Verwijderd

Ik weet niet wat voor server je hebt, maar ik zou zeker niet zo'n oude hd er in doen!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 10:13:
Ik weet niet wat voor server je hebt, maar ik zou zeker niet zo'n oude hd er in doen!
Ik heb ook een andere server ftp/web, maar deze is gewoon in huis voor het overzettn ensow. Mp3 e.d. Hoeft niet zo groot te zijn want veel doe ik er toch niet mee.

Men grote server daar zit 4x 120 gb :) Dus die is wel lekker.

Oh jah, als ik een wit scherm krijg met een paar streepies :( Gaat de fdd een raar geluid maken :'( Kzal straks ekkes een nieuwe vatten en kijken of ht prolbleem is opgelost

[ Voor 19% gewijzigd door Meneer aard op 15-02-2004 10:48 ]

Verwijderd

Je kan altijd via de website van de fabrikant diagnose software downloaden om je hdd een volledige oppervlakte test te geven.

Voor Seagate heb je Seatools: http://www.seagate.com/support/seatools/
Download de executable om een bootable disk of cd te maken.

Mocht je hdd toch kapot te zijn na de test, heb je al voor tussen de €40-60 een nieuwe 40 gb ;) En anders kan je nog een low-level format proberen.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 10:55:
Je kan altijd via de website van de fabrikant diagnose software downloaden om je hdd een volledige oppervlakte test te geven.

Voor Seagate heb je Seatools: http://www.seagate.com/support/seatools/
Download de executable om een bootable disk of cd te maken.

Mocht je hdd toch kapot te zijn na de test, heb je al voor tussen de €40-60 een nieuwe 40 gb ;) En anders kan je nog een low-level format proberen.
Lees eens het topic door :X

Ik heb al die seatools gedraaid en daar kwam nix uit :( Ik wil ll format proberen maar ik krijg gvd die discwizard niet aan de praat.

Verwijderd

dos fdisk delete partition create partition format lukt wel,
groeten

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 februari 2004 @ 11:13:
dos fdisk delete partition create partition format lukt wel,
groeten
Heb ik gedaan, maar als ik um wil formateren loopt ie vast @ 80% leezen is ook een vak |:(

Update

Het wordt steeds gekker 8)7 Ik heb voor de gein pq magic 7 ipv 8 gepakt en daarmee de hdd in stukken verdeeld en daarna in het proggie laten formateren en hij doet het :)

[ Voor 25% gewijzigd door Meneer aard op 15-02-2004 13:11 ]

Pagina: 1