Toon posts:

Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ADSL modem is zeer waarschijnlijk stuk. Het ethernet controlelampje gaat steeds aan en uit en dat resulteert in een verbinding die steeds wordt verbroken. :(

Is er een alternatief voor dit modem of moet ik er een kopen bij KPN?

Ik heb trouwens een abo bij xs4all.

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:29
al eens gekeken naar garantie?
Tot zo ver ik weet kun je vrijwel elke andere adsl modem zo gebruiken. ;)

Verwijderd

niet zo snel je conclusies trekken he?
vooralsnog ga ik er vanuit dat je splitter stuk is, dat doen ze namenlijk 1x per jaar, zo heeft de heer het gewild :)
laat maar, zie JvS 8)7

maargoed: zowel splitters als modems kun je bij de pc-boer halen.
splitter: tientje
modem: vanaf 25 voor usb, vanaf 50 voor ethernet, vanaf 80 voor router...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:41 ]

• MadEiHCS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022

MadEiHCS

[DPC]

Je zou ook de modem is kunnen resetten, de setup op de MXstream cd draaien en het nog is proberen

[ Voor 7% gewijzigd door MadEiHCS op 14-02-2004 20:34 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:32:
niet zo snel je conclusies trekken he?
vooralsnog ga ik er vanuit dat je splitter stuk is, dat doen ze namenlijk 1x per jaar, zo heeft de heer het gewild :)
...
Zou je mij eens kunnen uitleggen wat een knipperend LAN ledje op een modem in hemelsnaam met een adsl splitter te maken heeft. :? Bijzondere conclusie, op z'n minst.

Sergio, wordt het modem ook heet en piept-ie? En als je pingt naar het modem, heb je dan packet loss? Als dat zo is en een echte 'harde' reset (zie handleiding) werkt niet, dan issie inderdaad niet zo flex meer, en kan je een nieuwe krijgen als je nog garantie hebt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

JvS schreef op 14 februari 2004 @ 20:39:
[...]

Zou je mij eens kunnen uitleggen wat een knipperend LAN ledje op een modem in hemelsnaam met een adsl splitter te maken heeft. :? Bijzondere conclusie, op z'n minst.
ehm oeps :o

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben iets te snel geweest met het posten, sorry.

Even nog een paar dingen:
Ik heb het modem iets meer dan een jaar. :'(
Ik heb het modem gereset en dat hielp niet.
Er komt inderdaad en heel hoge piep uit het modem en het is wat warm. Je moet er wel dichtbij staan, maar het klinkt net als het gekraak van een analoge modem maar dan zachtjes en heel hoog.
Splitter is het ook niet. Ik heb het modem rechtstreeks aangesloten en de verbinding blijft wegvallen.

Hmm, pingen gaat zonder packet losses.
Ik vrees toch dat het modem het begeven heeft.

Kan iemand mij een modem aanbevelen of moet ik weer zo'n KPN ding nemen?

Verwijderd

Ik heb exact hetzelfde probeem. Mijn speedtouch 510 modem is bijna 14mnd oud en het netwerkkaart of achterliggend netwerk wordt door de modem niet gezien (led uit). Ook kan de computer de modem niet meer zien, dus het gebruiken van de setup-cd wil ook niet. Op de site van KPN kan ik ook niets terugvinden over de garantie.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de mijne in december 2002 ontvangen. Laat dat toevallig ook 14 maanden geleden zijn!!!

Je hebt 1 jaar garantie, dus dat betekent dat je een nieuwe moet gaan kopen.
Ik heb er net een besteld.

Verwijderd

zelfde probleem hier: knipperend lan-lampje, geen packetloss bij pingen naar modem, wel onderbroken datastroom, hoge toon en modem wordt enigszins warm... en ja ook ik heb em net iets meer van een jaar (je zou toch verwachten dat die dingen wel wat langer mee moeten kunnen... logisch dat ze die dingen niet meer verkopen...)

zou het misschien een probleem met de voeding kunnen zijn, vooral vanwege die hoge toon?

• TUX2K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-05 14:13
Gezien de reacties hebben meer mensen last met hun Speedtouch 510.
Aangezien het ook om het zelfde probleem gaat zou ik het eens neer legen bij de consumentenbond.
Het is in de Nederlandse wet gegeving zo geregeld dat als er spraken is van een productie fout dat dit door de fabrikant moet worden opgelost.
Tevens is er ook nog iets zoals verwachte levens duur van een apparaat. Agezien je er van uit dat een ADSL modem langer mee moet gaan de 14 maanden zou je dus wettelijk gezien garantie moeten krijgen (let dit is wettelijk gezien, het daad werkelijk krijgen van garantie ligt anders).
Zo gaat mijn ADSL modem en splitter al 3 jaar mee (even afkloppen).

Neem ook eens een kijk bij HCC zij hebben de laaste tijd veel klachten over bedrijven die zich niet aan de nederlandse garantie wet houden. Ze kunnen tevens helpen bij dit soort problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door TUX2K op 21-02-2004 18:11 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 17:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja laat je niet afschepen, maar dien dan gewoon een klacht in, kpn is bezig met een klanttevredenheid onderzoek en wil aan service werken, veel afdelingen weten simpelweg niet dat je garantie zo moet afhandelen. Laat er daarom ook mensen naar kijken die meer kunnen dan "ja is meer dan een jaar, doen we niet aan" door een klacht in te dienen. Wie weet worden dan de procedures aangepast en kan iedereen genieten van de rechtmatige garantie. Probeer het gewoon, de brutalen hebben de halve wereld en baat het niet schaden doet het ook niet :P.

Zie ook hier: Klachten bij KPN.

[ Voor 35% gewijzigd door JvS op 21-02-2004 18:39 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

ik heb er nog wel eentje liggen :)
maar ik zou eerst proberen er eentje gratis te krijgen van KPN :)

• MidiMaze
  • Laatst online: 21:00

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

zou het misschien een probleem met de voeding kunnen zijn, vooral vanwege die hoge toon?
Ik verwacht van wel, iets soort gelijks heb ik al mee gemaakt met een 3com swicht, die gaf op een gegeven moment ook hoge piep tonen waarbij tevens alle lampjes continu aan en uit gingen. Dit bleek te komen door bolle condensatoren in de schakelende voeding. Het zou dus best kunnen dat het een en het ander aan mekaar gerelateerd is.

@Mireille
Komend weekend zal ik m wel even open schroeven om te kijken, dan ben ik toch bij je :).

[ Voor 5% gewijzigd door MidiMaze op 22-02-2004 17:46 ]

blabla

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Toen ik gisteren dit topic las had ik zo iets van: niet te hopen dit ook bij mij zou gebeuren... En ja hoor, gisteren avond komt ik thuis, komt er toch een een hoge piep uit de meterkast. Ik heb meteen me modem uitgezet en ben gaan slapen.

Mijn modem is nu ook zo'n 14 maanden oud, het zou zo maar eens een produktie fout kunnen wezen, misschien dat de serienummers en modelnummers hier meer duidelijkheid kunnen geven. Mijn serienummer en modelnummer zijn in iedergeval:
code:
1
2
S/N: DG233B00020989
MODEL #: 3EC18604MC aa 01

Als het idd om een produktiefout gaat is het beste om contact op te nemen met de consumentenbond, is hier iemand lid ?

Ik zal zo ook nog even het modem openschroeven om te kijken wat er eventueel mis is.

edit:

Ik heb net het modem met moeite open gemaakt, er zijn idd 5 condensatoren rond om de geschakelde voeding die bol staan. Ik ga deze zo meteen vervangen, hopen dat dit de oplossing is.

[ Voor 12% gewijzigd door [ash] op 22-02-2004 14:15 ]

Verwijderd

ik heb ook even gekeken voor het serienummer en modelnummer:

code:
1
2
S/N: DG233B00002451
MODEL #:  3EC18604MC aa 01
[ash] schreef op 22 februari 2004 @ 12:13:
Ik heb net het modem met moeite open gemaakt, er zijn idd 5 condensatoren rond om de geschakelde voeding die bol staan. Ik ga deze zo meteen vervangen, hopen dat dit de oplossing is.
heeft dit al wat opgeleverd?

• [ash]

[ash]

Jazeker :)

De bedoeling was om elke condensator (elco) stuk voor stuk te vervangen totdat het geluid verdwenen was. Bij de eerste elco was het meteen raak, niks meer te horen. Maar omdat ik wat problemen had met mijn de-soldeerbout ben ik maar gestopt en laat ik het voorlopig bij deze.

Diegene die ik vervangen heb is de 1000uF/6,3V elco die zich onder het spoeltje bevindt, rechtonderaan de print (de kant van het aan-knopje).

Volgens mij kan je dit wel een producitefout noemen, gezien deze elco's naar mijn mening te klein gedimensioneerd zijn, ze hadden beter 16V of zelf 25V elco's kunnen gebruiken.

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
'k Zou toch alle andere bolstaande elco's ook maar zo snel mogelijk vervangen.
De schakelende voeding doet het nu wel weer, wordt door die rotte elco's veel te zwaar belast en in het ergste geval fikt de schakel-tor uit en is de print daarmee onherstelbaar verwoest.

...With a touch of magic¿

• MidiMaze

MidiMaze

[ash] schreef op 22 februari 2004 @ 16:04:
De bedoeling was om elke condensator (elco) stuk voor stuk te vervangen totdat het geluid verdwenen was. Bij de eerste elco was het meteen raak, niks meer te horen. Maar omdat ik wat problemen had met mijn de-soldeerbout ben ik maar gestopt en laat ik het voorlopig bij deze.

Diegene die ik vervangen heb is de 1000uF/6,3V elco die zich onder het spoeltje bevindt, rechtonderaan de print (de kant van het aan-knopje).

Volgens mij kan je dit wel een producitefout noemen, gezien deze elco's naar mijn mening te klein gedimensioneerd zijn, ze hadden beter 16V of zelf 25V elco's kunnen gebruiken.
Ik zou meteen de rest ook vervangen, de kans dat ze verder stuk gaan, in de zin van lekken of ontploffen is best groot. Zodra dat gebeurt ben je helemaal zuur, want als er een doorslaat sluit hij ook kort, dus de kans op brand is zeker aanwezig. Meteen controleren dus, en bij bolle condensatoren meteen uitzetten en (laten) vervangen !!! Dan heb je tenminste nog kans om hem te redden.

Wij tweakers hebben dit op het moment dus wel door, maar er zijn dus bossen onwetende mensen die zo'n ding in huis hebben, en absoluut geen idee hebben wat er met dat modem kan gebeuren als die condensatoren naar z'n grootje gaan :(

Hmm, meende hierboven iets over de consumentenbond te lezen, mn ouders zijn er lid van, dus ik zal es vragen hoe die te contacten zijn, want het is wel erg slordig als er straks massa's mensen met een cheap internet abbo de klos worden als hun adsl modem de geest geeft.

Overigens denk ik wel dat het een idee is om de ADSL providers hier van op de hoogte te stellen, want dit lijkt duidelijk op een produtie fout van de condensatoren, wat errug slordig is. En eigenlijk zouden die voor een oplossing moeten gaan zorgen. Maar hoe dit met garantie zit weet ik niet want in princiepe zit er maar een jaar op :( Hoe dat toen met die ladingen moederborden is gegaan weet ik niet precies, maar het lijkt me dat hier voor wel een beroep gedaan kan worden op de fabrikant van de ADSL modems.
@Wekkel: misschien heb jij een idee ?? :>

[ Voor 16% gewijzigd door MidiMaze op 22-02-2004 17:38 . Reden: kleine aanvulling ]

blabla

• [ash]

[ash]

Mijn bedoeling is idd om zo snel mogelijk al die elco's te vervangen, alleen zoals ik hierboven al zei doet mijn de-soldeerbout het niet goed. En ik heb mijn internet vanavond echt nodig, vandaar dat ik bij de 1e gestopt ben.

En wat betreft die garantie, het is zoals TUX2K al melde. Je hebt wettelijk recht op garantie binnen de verwachte levensduur. Info hierover is te vinden op http://www.staiksterk.nl

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:23
Hmmm, lijkt erop dat die brakke elco's dus niet alleen op MSI en abit mobo's terecht zijn gekomen...... :/

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

[ash] schreef op 22 februari 2004 @ 18:02:
Mijn bedoeling is idd om zo snel mogelijk al die elco's te vervangen, alleen zoals ik hierboven al zei doet mijn de-soldeerbout het niet goed. En ik heb mijn internet vanavond echt nodig, vandaar dat ik bij de 1e gestopt ben.

En wat betreft die garantie, het is zoals TUX2K al melde. Je hebt wettelijk recht op garantie binnen de verwachte levensduur. Info hierover is te vinden op http://www.staiksterk.nl
Buiten de garantieperiode hebt u nog steeds recht op een deugdelijk product gedurende een bepaalde tijd. Als er nu een probleem ontstaat, dan moet u zelf proberen aan te tonen dat het niet uw schuld is en dat het product te vroeg kapot is gegaan. U kunt hiervoor eventueel een deskundige inschakelen.

Dit is wat ik vond op de link van jou. ;)

• [ash]

[ash]

Haeg schreef op 22 februari 2004 @ 20:46:
Buiten de garantieperiode hebt u nog steeds recht op een deugdelijk product gedurende een bepaalde tijd. Als er nu een probleem ontstaat, dan moet u zelf proberen aan te tonen dat het niet uw schuld is en dat het product te vroeg kapot is gegaan. U kunt hiervoor eventueel een deskundige inschakelen.

Dit is wat ik vond op de link van jou. ;)
Dit is een beetje kort door de bocht, het consumentenrecht is wat uitgebreider als dat korte stukie tekst dat jij post. Lees vooral sectie 'ik wil meer weten over' rechts onderin. Met name het consumentenrecht en praktijkvoorbeelden.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 22:47

Zjemm

...

wat kosten die dingen die jij vervangen hebt?

opensecure.nl

• MidiMaze

MidiMaze

Zjemm schreef op 22 februari 2004 @ 23:07:
wat kosten die dingen die jij vervangen hebt?
ff zoeken, faculteits winkel :)
1000 uf, 16v axiale elco € 0.29
dat zijn de kosten dus niet :)

blabla

Verwijderd

SN DG233B00010338
MODEL NR 3EC18604MCaa01
14 mnd oud

Verwijderd

Interessant topic, bij een kennis van mij 1 week geleden ook gebeurd.
Hoge pieptoon en lan lampje aan-uit knipperen
Ik Planet gebeld voor hun... het modem was 1 jaar en 10 dagen oud dus garantie was afgelopen |:(
Na een hoop gezeik heeft KPN toch een nieuw modem beloofd ;) (welke ze weer verkopen, ik heb voor hun een E-tech Wireless ADSL modem/router besteld ;))

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:19

EXX

EXtended eXchange

Mijn ST510i v4 heeft het afgelopen jaar al begeven (na pakweg 10 maanden dienst). Ook zo een irritante hoge piep. Gelukkig was het nog binnen garantie: rap een ander exemplaar gekregen. Kijken hoe lang die het uithoudt.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

je nic kan toch ook kapot zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 15:51:
je nic kan toch ook kapot zijn
Bij mijn kennis was dat uitgesloten, want ik heb er een ander netwerkkaartje in gehad en een andere pc aangesloten.

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 07:53
ligt het aan mij of zien die Speedtouch 510's stukken goedkoper uit dan de speedtouch home?

• [ash]

[ash]

Chillmeister schreef op 23 februari 2004 @ 16:31:
ligt het aan mij of zien die Speedtouch 510's stukken goedkoper uit dan de speedtouch home?
dat ligt aan jouw :X

Verwijderd

wij hebben inmiddels contact opgenomen met provider hccnet, die erkenden het probleem, hadden al vaker deze klachten gehad. ze zouden het doorspelen naar kpn, en die zouden wel contact opnemen met ons... ben benieuwd...
MidiMaze schreef op 22 februari 2004 @ 17:33:
[...]
Wij tweakers hebben dit op het moment dus wel door, maar er zijn dus bossen onwetende mensen die zo'n ding in huis hebben, en absoluut geen idee hebben wat er met dat modem kan gebeuren als die condensatoren naar z'n grootje gaan
jep vertel mij wat... is niet mogelijk dit mn vader aan het verstand te brengen... :( heb ze nu wel zo ver dat ze de stekker er uit trekken als ze het huis uit gaan, en dat is al heel wat...

Verwijderd

Woehoe KPN belde net (om 21.15 ofzo, tot hoe laat werken die lui?!?) met de melding dat ze morgen een nieuw modem op de post stoppen! :)

Al met al netjes opgelost als je nagaat dat de garantie verlopen is, en we gisteren pas met HCC hebben gebeld... En dan maar hopen dat ze bij KPN dit keer wel een fatsoenlijk modem leveren...

Alleen jammer dat we het stukke modem retour moeten sturen, ik had em wel eens van binnen willen zien...

Verwijderd

mirele, me wie heb je contact opgenomen? Ik krijg net een email van de hcc terug waarin tussen de regels staat: jammer, maar dan moet je bij de KPN zijn.
Op de rekening staat echter geen telefoonnummer van de KPN.

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Heeft er iemand dit probleem ook?

Probleem webinterface Speedtouch 510...

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• MidiMaze

MidiMaze

Verwijderd schreef op 25 februari 2004 @ 20:21:
mirele, me wie heb je contact opgenomen? Ik krijg net een email van de hcc terug waarin tussen de regels staat: jammer, maar dan moet je bij de KPN zijn.
Op de rekening staat echter geen telefoonnummer van de KPN.
Die heeft gewoon met de helpdesk van HCCnet gebeld, en verteld wat er gaande was. Tevens heeft ze verteld dat er al een topic op tweakers over liep, en dat er dus meer mensen met het probleem waren. Maar ook bij de helpdesk van HCCnet was het probleem al bekend, die heeft er voor gezorgd dat KPN hen terug belde en heeft toen een nieuwe op de bus gedaan.
[ash] schreef op 22 februari 2004 @ 18:02:
Hoe staat het nu met jouw modem ?? Heb je inmiddels alles al vervangen ??

off topic: ik heb gister een compleet verkoolde elco in mn JVC studio camera vervangen, dat ding had zich door de hele behuizing verspreid ...
//off topic

blabla

• [ash]

[ash]

MidiMaze schreef op 25 februari 2004 @ 21:41:
Hoe staat het nu met jouw modem ?? Heb je inmiddels alles al vervangen ??
Ik heb ze helaad nog niet kunnen vervangen, veel te druk hiero :(

Ik heb de elco's wel besteld bij de groothandel gezien niemand hier de juiste afmetingen heeft, modem moet natuurlijk nog wel in zijn behuizing passen.

Ik zet hem op dit moment wel alleen aan als ik hem nodig hebt en zodra mijn vriendin of ik langs het meterkast loopt controlleren we (als het modem aan staat) of er geen rare geluiden uit komen. Meer kan ik op dit moment ff doen, het is afwachten. Ik hoop ze van het weekend zeker vervangen te hebben.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 22:18:
Woehoe KPN belde net (om 21.15 ofzo, tot hoe laat werken die lui?!?) met de melding dat ze morgen een nieuw modem op de post stoppen! :)

Al met al netjes opgelost als je nagaat dat de garantie verlopen is, en we gisteren pas met HCC hebben gebeld... En dan maar hopen dat ze bij KPN dit keer wel een fatsoenlijk modem leveren...
En ja hoor, hij is net geleverd! Thnx KPN en HCC! Het is weer een Alcatel speedtouch, maar volgens mij wel een nieuwe revisie. Net geinstalleerd en we gaan weer met volle snelheid! (Zal deze langer dan een jaar blijven leven?)

• EHofman
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-01 20:59
ik heb zelf ok een speedtoutch 510 v4, en deze heeft het afgelopen wek ook begeven, na 1 jaar en 1maand. Had al 2weken last dat het modem "vast liep" dat alle lampje groen blijven, maar het modem is niet meer te pingen. Na het modem een uur ofzo uit gehad te hebben ging het power lampje rood branden. Je raad het al, dat staat NIET in de beschrijving....... na div malen uit aan kwam het modem nog 1 maal online en nu, als ik het modem aanzet, blijft het powerlampje knipperen en het adsl lampje rood branden. na een aantal resets gaat alleen het power lampje knipperen "booting" en dat blijft zo. zelfs na een paar uur... :( modem is dus na iets meer dan een jaar ook defect. :(

Verwijderd

Heb exact hetzelfde als EHofman, echter heb nog garantie (9 maanden oud). En helaas kon ik hem niet openmaken (sticker met serienummer zat in de weg), echter me vermoeden is groot dat het aan de elco's ligt.

Hij is nu zijn web aan het terugzoeken naar Alcadis, hopelijk duurt het niet al te lang.
Pagina: 1