Toon posts:

"Humor" van Tweakers-redacteur

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een linkje gesubmit over het nieuwe proces dat gebruikt wordt door ibm tbv de produktie van de powerpc 970 fx (90 nm SOI + strained silicon en copper interconnects: een unicum in de halfgeleiders industrie voor de ingewijden).

ik kom nu vanavond thuis en zie dat de tweakers redakteur (hielko van der horn) in een "lollige" bui een foto van een pizzabakker onder het artikel geplaatst heeft (nieuws: Verbeterd procédé en Power Tuning in IBM PowerPC 970FX).

waar slaat dit op? het doet mijns inziens afbreuk aan het nieuws en voegt niks toe aan het item. ook de reakties op het artikel gaan voornamelijk over die vermaledijde pizzafoto. voortaan graag iets serieuzer omgaan met toch wel belangrijk nieuws. hartelijk dank.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is nou de kracht van Tweakers.net, raurrrrr.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:04

Wok

Dakloos...

Cheer up dude! :)

Ik kan er in ieder geval wel 'smakelijk' om lachen :P

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Verwijderd

Robin Vreuls schreef op 14 februari 2004 @ 20:26:
Dat is nou de kracht van Tweakers.net, raurrrrr.
Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~sarj/postbank_logo.gif raurrr :P

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:23:
ik heb vandaag een linkje gesubmit over het nieuwe proces dat gebruikt wordt door ibm tbv de produktie van de powerpc 970 fx (90 nm SOI + strained silicon en copper interconnects: een unicum in de halfgeleiders industrie voor de ingewijden).

ik kom nu vanavond thuis en zie dat de tweakers redakteur (hielko van der horn) in een "lollige" bui een foto van een pizzabakker onder het artikel geplaatst heeft (nieuws: Verbeterd procédé en Power Tuning in IBM PowerPC 970FX).

waar slaat dit op? het doet mijns inziens afbreuk aan het nieuws en voegt niks toe aan het item. ook de reakties op het artikel gaan voornamelijk over die vermaledijde pizzafoto. voortaan graag iets serieuzer omgaan met toch wel belangrijk nieuws. hartelijk dank.
Het artikel zelf is anders inhoudelijk zeer serieus. Dat jij toevallig valt over het illustratieve plaatje met een grote knipoog naar het 'bakproces', tsja. Ik zie er geen belediging in van 'Big Blue'. Integendeel, het is de zoveelste keer dat we IBM in het nieuws brengen met zijn procédees en PowerPC processors - en op een positieve manier - dat men denk ik blij mag zijn met zoveel free publicity. Dit topic wordt door jou ook al daarvoor gebruikt lijkt het. Dezelfde knipogen vind je - naast talloze serieuze illustraties en verhalen - ook terug bij berichten over Intel, AMD, et cetera. Als de info die er stond nu vertroebeld was, dan had je een punt, maar dat is niet het geval.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Tis natuurlijk wel een beetje lullig, want 90% van de reacties gaat over de foto, en niet over de inhoud van het artikel

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Maverick schreef op 14 februari 2004 @ 20:40:
Tis natuurlijk wel een beetje lullig, want 90% van de reacties gaat over de foto, en niet over de inhoud van het artikel
En aan wie ligt dat? :X

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:20

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat viel me ook al op, dat ligt aan de aard van de mens om veel makkelijker op een foto te reageren dan op de inhoud, maar daar is het modsysteem voor. Wat mij betreft gaan al die reacties die dubbel en flauw zijn op overbodig :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Plague schreef op 14 februari 2004 @ 20:45:
[...]

En aan wie ligt dat? :X
Inderdaad :) . De reacties worden door de gebruikers geplaatst en om eerlijk te zijn vind ik het gedrag van hen meer zeggen van de gebruikers dan van Tweakers.net die een grappig plaatje plaatst. Daarnaast hebben we nog het modsysteem om de reacties hun juiste waarde te geven :) .

• Cookie
Voor wie is dat lullig? De reacties vallen onder verantwoordelijkheid van lezers. Onzinreacties zullen worden weggemodereerd tot onder het standaard +1-leesniveau.

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ach, daar hebben we een moderatiesysteem voor (edit: traaaaag :)) - en het is niet alsof dit het enige draadje is waar mensen en masse offtopic reageren. Zoek maar eens op "microsoft" of "brein" of zo ;)
Misschien een voorbeeld dat door power tuning je met de restwarmte nog prima een pizza kan bakken.

Bij een intel had de pizza van buiten verkoold geweest en van binnen nog bevroren.
Mooi voorbeeld van hoe het plaatje juist kan helpen een stuk van het artikel inzichtelijk te maken :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rataplan op 14-02-2004 20:50 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Maverick
  • Laatst online: 22:50
jaja, weet het, wilde het even voor TS opnemen ;)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Alles wat over die pizza gaat staat trouwens al op nul.

• Cookie
Rataplan schreef op 14 februari 2004 @ 20:49:
[...]
Mooi voorbeeld van hoe het plaatje juist kan helpen een stuk van het artikel inzichtelijk te maken :)
Dat is anders een ordinaire troll.

[ Voor 33% gewijzigd door Cookie op 14-02-2004 20:52 ]

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

testcase schreef op 14 februari 2004 @ 20:52:
[...]
Dat is anders een ordinaire troll.
Dat zal ik niet tegenspreken. Maar het is wel synergy @ work :)
edit:
Iemand zit weer alles omhoog te modereren :{

[ Voor 12% gewijzigd door Rataplan op 14-02-2004 21:01 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
testcase schreef op 14 februari 2004 @ 20:36:
[...]
Het artikel zelf is anders inhoudelijk zeer serieus. Dat jij toevallig valt over het illustratieve plaatje met een grote knipoog naar het 'bakproces', tsja. Ik zie er geen belediging in van 'Big Blue'. Integendeel, het is de zoveelste keer dat we IBM in het nieuws brengen met zijn procédees en PowerPC processors - en op een positieve manier - dat men denk ik blij mag zijn met zoveel free publicity. Dit topic wordt door jou ook al daarvoor gebruikt lijkt het. Dezelfde knipogen vind je - naast talloze serieuze illustraties en verhalen - ook terug bij berichten over Intel, AMD, et cetera. Als de info die er stond nu vertroebeld was, dan had je een punt, maar dat is niet het geval.
ik zeg ook helemaal niet dat ik er een belediging aan ibm in zie, lekker belangrijk wat een nederlandse hardware enthusiast site over big blue zegt. het gaat mij er om dat de foto helemaal -niets- toevoegt aan het nieuwsfeit en alleen maar afleidt.

inhoudelijk repliceert het artikel gewoon de info uit de her en der in het artikel aangelinkte bronnen. het was leuk geweest als de redakteur een plaatje van SOI technologie gebruikt had in plaats van een grappig bedoelde pizzabakker foto. had zelf wat uitgelegd over SOI/strained silicon oid, maar kennelijk is dit te veel gevraagd. dat had meer toegevoegde waarde gehad, snap je? dus voortaan graag iets professioneler omgaan met dit soort dingen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 21:04:
[...]

ik zeg ook helemaal niet dat ik er een belediging aan ibm in zie, lekker belangrijk wat een nederlandse hardware enthusiast site over big blue zegt. het gaat mij er om dat de foto helemaal -niets- toevoegt aan het nieuwsfeit en alleen maar afleidt.

inhoudelijk repliceert het artikel gewoon de info uit de her en der in het artikel aangelinkte bronnen. het was leuk geweest als de redakteur een plaatje van SOI technologie gebruikt had in plaats van een grappig bedoelde pizzabakker foto. had zelf wat uitgelegd over SOI/strained silicon oid, maar kennelijk is dit te veel gevraagd. dat had meer toegevoegde waarde gehad, snap je? dus voortaan graag iets professioneler omgaan met dit soort dingen.
Sommige mensen nemen het leven veeeeeeel te serieus.
De humor is net een van de dingen die T.net maakt.

Of wil je zeggen dat iedereen die geen gezicht heeft als een pruim maar geweerd moet worden?

Als je meer info wilt over het proces klik je maar op de link, klaar.

• Cookie
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 21:04:
[...]

ik zeg ook helemaal niet dat ik er een belediging aan ibm in zie, lekker belangrijk wat een nederlandse hardware enthusiast site over big blue zegt.
Kennelijk boeit het ergens wel. Je bent de submitter in deze en was teleurgesteld dat het niet de vorm had gekregen die jij wenste. Dat is jammer, maar ook het risico van het vak submitten en tevens een stukje vrijheid van een nieuwsposter. De geïnteresseerde lezer haalt zijn info uit de tekst en laat zich niet wegjagen door een illustratie. De tekst was verder dik in orde, voorzien van de nodige links. Het plaatje vind je grappig of flauw. Ieder zijn meug.
Er is en wordt op Tweakers.net herhaaldelijk uitgelegd wat SOI is, in diverse berichten, het is dus niet te veel gevraagd. Zie ook de aangeboden links en de daarbij geplaatste plaatjes voor voorbeelden daarvan. Moeten we die uitleg iedere keer herhalen als SOI voorbij komt in een nieuwsposting over AMD of IBM? Lijkt me niet noodzakelijk. Dit is een nieuwsposting en de nieuwposter is niet verplicht er een uitgebreider artikel van te maken maar wel om accuraat het bronartikel samenvatten. Hij/zij mág wel uitwijden, graag zelfs en dat gebeurt ook regelmatig, maar niet altijd.

Je punt is nu wel gemaakt en duidelijk. Meer dan al gezegd is heb ik er niet aan toe te voegen. Dit topic kan dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.