Toon posts:

[Win2003] Externe HDD problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd probleem in windows 2003 server.

Ik heb sinds kort een Western Digital USB/Firewire combo drive. Deze is aangesloten op een Sweex USB 2.0 PCI kaart, met de laatste drivers geinstalleerd (XP drivers)

De drive heb ik eerder gebruikt op m'n laptop waar ie prima werkte (laptop draait op XP prof)

Nu het probleem in win 2003 server : als ik de drive voor het booten al aan de PCI kaart heb hangen boot windows niet meer (blijft gewoon halverwege hangen, geen foutmelding, geen BSOD) Als ik de drive pas na het booten aan de kaart hang 'freezed' windows gewoon helemaal, er is dan niks meer met het systeem mogelijk alleen een reset helpt.

Ik heb de kaart getest met een bluetooth usb dongle die wel prima werkt.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen :?

(ik heb de vraag trouwens ook al aan western digital voorgesteld maar daar moet je 3/4 dagen op wachten, als het antwoord al komt)

• NestorY*K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-12-2022
Heb je nog meer apparaten aan je pc hangen? Ik heb hier namelijk het vreemde probleem dat bij het syncen van mijn IPAQ de USB-printer altijd uit moet staan, anders loopt Windows compleet vast. Staat de printer uit dan werkt het prima...

Dus als je nog meer apparaten eraan hebt hangen, ff afkoppelen en opnieuw proberen.

Verwijderd

Topicstarter
nope er hangt helemaal niks anders aan deze kaart.. ik heb alleen even m'n bluetooth dongle eraan gehad om te testen of het ding uberhaupt wel wat deed.

overgens is er ook niks terug te vinden in de event log over dit probleem

Verwijderd

Heeft het niet iets te maken met een booth volgorde ?
Ik kan me herineren dat 2003 ook van een ex device kan/wil booten.
Mischien daar eens naar kijken ?

Verwijderd

Topicstarter
mijn BIOS heeft geen USB dus ik kan er ook niks aan aanpassen qua bootvolgorde..

buiten dat is het dan nog steeds vreemd dat bij het pluggen van die schijf windows helemaal hangt

Verwijderd

Topicstarter
opgelost ! :)

oplossing voor de volgende met dit probleem :

De automatisch geinstalleerde driver van Intel (82371AB/EB) werkt blijkbaar tegen.. toen ik deze driver veranderde naar de Standard Universal PCI to USB Host Controller werkte het wel.
Pagina: 1