Toon posts:

HT processor bij systeem weergeven.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik weer.... Een klant wilde een superdeluxe systeem, dus heb ik hem een systeem met een P4 3,0 HT verkocht. Nou alles werken, goed toch. Nou nee dus: Klant belt op:"Ja als ik bij mijn systeem eigenschappen kijk staat er geen ht achter mijn processor. Ik heb helemaal geen ht, jullie hebben mij een gewone gegeven ipv. een ht processor.

Affijn, ik weet wel dat die processor er in zit, die klant is er heilig van overtuigd dat dat bij de systemen moet staan. Ik weet wel dat er 3,0 3,0 staat bij de proc, maar er moet dus ht staan. Is dit met een update te realiseren, of moet ik hem in de winkel uitnodigen, zijn kast openschroeven en voor een volle winkel laten zien dat hij toch niet helemaal gelijk heeft ?

mazzl,

Verwijderd

www.aida32.hu > laat hem die eens downloaden

owja, zeg ook ff dat als je in je taakoverzicht 2 cpu-grafiekjes ziet, dat je dan met een HT te maken hebt.

je eigenlijke vraag: geen idee. sorry, maar ik wou toch ff reageren...

Verwijderd

Bij taakbeheer onder het tabje prestaties zie je als het goed is 2 cpu's staan
Zo niet dan staat het waarschijnlijk disaled in de bios

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Taskmanager laten openen, en dan 2 CPU grafiekjes laten zien.

Ey!! Macarena \o/

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 17:31

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Laat hem zien dat in apparaatbeheer netjes 2 cpu's staan en via taakbeheer -> tabblad prestaties 2x een cpu load te zien is.........

Daarna zou je hem ook nog eens het biosscherm kunnen laten zien bij starten van zijn pc -> bij een asus p4p800 ziet je daar netjes het p4 HT logo staan....

De kick van Electric!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Trouwens, beste optie is eigenlijk wel, om hem voor lul te laten staan in een volle winkel. Is de klant het direct afgeleerd. >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Zit een ASROCK mobo in.

Is er geen tweak om dat in je systeemscherm neer te zetten ?

Klant vond ook dat hij naast de door mij verschafte (onofficiele) windows, office etc. software, recht had op de officiele software die geleverd was bij een oem brander. "Ja, want dat zit er altijd bij". Afschieten moet je ze.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:19 ]

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je moet je klant het verschil laten zien/vertellen tussen OEM en Retail, de prijs ook even voorleggen, dan hem laten beslissen.

Ey!! Macarena \o/

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 10:53

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Ben je nou Nederlander of niet ;) >:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:18:
Zit een ASROCK mobo in.

Is er geen tweak om dat in je systeemscherm neer te zetten ?
als die er al is, is het niet meer "echt", en daar zat nou net het hele probleem van die klant.
Klant vond ook dat hij naast de door mij verschafte (onofficiele) windows, office etc. software, recht had op de officiele software die geleverd was bij een oem brander. "Ja, want dat zit er altijd bij". Afschieten moet je ze.
sja, ik neem aan dat je wel een stapel nero oem cdtjes hebt liggen?
waarom lever je trouwens onofficiele software? ik doe het ook wel eens, maar ik werk dan ook als particulier en niet in een winkel.

ff iets anders: volgens mijn broertje ondersteunt windows XP home geen dual processors. ik kan het ff niet checken, weet iemand of dat waar is? en staat er xp home op de bak van die klant?

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:22:
[...]

ff iets anders: volgens mijn broertje ondersteunt windows XP home geen dual processors. ik kan het ff niet checken, weet iemand of dat waar is? en staat er xp home op de bak van die klant?
XP Home ondersteund geen 2 procs maar wel HTT, Prof ondersteund beide :)

Dus als je met Prof een dual Xeon bak hebt + HTT krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=9828&format=full&ext=.gif
©® BalusC

[ Voor 49% gewijzigd door Sir_Killalot op 14-02-2004 20:27 ]

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:27
xp home ondersteund idd geen dual processors, of dat ook betekend dat ie geen HT aan kan weet ik eigenlijk niet.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:22:
[..]
Ik heb hiero een P4 3GHz HT met XP Home. Zie toch echt wel 2 grafiekjes in m'n taskmanager hoor >:)
Schop je broertje maar eens ;)

8)7 SMP != HT 8)7 my bad >:)

[ Voor 8% gewijzigd door RaZ op 14-02-2004 20:27 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Sir_Killalot schreef op 14 februari 2004 @ 20:24:
[...]

XP Home ondersteund geen 2 procs maar wel HTT, Prof ondersteund beide :)
ow ok, never mind ;)
RaZ schreef op 14 februari 2004 @ 20:25:
[...]

Ik heb hiero een P4 3GHz HT met XP Home. Zie toch echt wel 2 grafiekjes in m'n taskmanager hoor >:)
Schop je broertje maar eens ;)
pfft, hij had het toch half goed?
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:11:
of moet ik hem in de winkel uitnodigen, zijn kast openschroeven en voor een volle winkel laten zien dat hij toch niet helemaal gelijk heeft ?
ik krijg de indruk dat die klant van je niet zo'n aardige meneer is. voor hetzelfde geld heeft hij zelf ff de proc omgewisseld, en dan sta JIJ voor lul...

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, XP pro.

Ik weet wel dat het vergeven van software eigenlijk niet toe is gestaan, en dit was dan ook meteen de laatste keer dat ik dat heb gedaan. (De vent leek zo aardig, en zat echt aan zijn budget met het systeem zonder software, blabla).
Verdomme 9 cd's lopen kopieren en dan nog lopen zeiken....

Vanaf nu alleen officiele sodtware en anders tieffen ze maar lekker op.

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:25:
[...]

Was maar grappie >:)
[...]

ik krijg de indruk dat die klant van je niet zo'n aardige meneer is. voor hetzelfde geld heeft hij zelf ff de proc omgewisseld, en dan sta JIJ voor lul...
Beetje winkel zet de serie-nummer per geleverd artikel op bon, zo te checken dus :) PC's kan je upgraden, ook binnen de garantie. En je moet dan natuurlijk altijd zeker zijn dat jij dat atrikel hebt geleverd voordat je het vervangt :)

Ey!! Macarena \o/

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

RaZ schreef op 14 februari 2004 @ 20:32:
[...]

Was maar grappie >:)

[...]

Beetje winkel zet de serie-nummer per geleverd artikel op bon, zo te checken dus :) PC's kan je upgraden, ook binnen de garantie. En je moet dan natuurlijk altijd zeker zijn dat jij dat atrikel hebt geleverd voordat je het vervangt :)
LoL, ik zou je Mycom, Computerland enz. (gewoon een grabbel uit de ton) bonnetjes maar 's nakijken. Ken zelf niet ÉÉN winkel die dat doet. Weet je wat een tijd dat kost bij een beetje goed verkopende winkel?!

I see dead pixels...

Verwijderd

1. Is HT ingeschakeld in de BIOS??
2. Ondersteunt het moederbord HT??? (firmware upgrade??)
3. Ik dacht dat SP1 geinstalleerd moet zijn voor HT-ondersteuning??
4. Als het goed is moet de BIOS bij het booten laten zien welke processor erin zit en dat er dus HT bij staat.

succes met je klant iig

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
1. Ja
2. Ja
3. Ja
4. Ja

Ik denk dat we hem maar met het piekuur moeten ontbieden... ;-)

• Sir_Killalot
Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:41:

3. Ik dacht dat SP1 geinstalleerd moet zijn voor HT-ondersteuning??
Volgens mij bij de Home Edition wel maar op de PC van de klant staat Prof die geen SP1 nodig heeft voor HTT :)

• Foxie_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-03 20:30
Begrijp eigenlijk het probleem niet. Er betaat geen pentium 4 3GHz zonder HT. Dus maakt het toch niet zoveel uit wat hij beweerd. Want iéts wat niet bestaat kunnen jullie toch niet verkopen?

Trouwens, als HT op staat, staat er dan bij systeem -> apperaatBeheer -> processors geen 2 cpu's ?

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Heb hier een Pentium 4 3.0GHz + HT en dan staan er idd 2 processors bij apparaatbeheer. Er staat verder geen HT bij, maar dat is wel te vinden in progjes als aida32, CPUID enz. Verder staan er ook 2 grafiekjes bij taakbeheer op windows xp pro + sp1

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:25:
[...]

ow ok, never mind ;)

[...]

[...]

nu komt alleen het feit dat alle 3ghz P4 modellen van intel Hyper Threading hebben (dus ook de 533FSB versie).

dus omwisselen zal dan wel niet veel nut hebben, omdat het dan minder dan 3 Ghz moet aangeven.

[ Voor 11% gewijzigd door nIghtorius op 15-02-2004 15:00 ]

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• Sir_Killalot
nIghtorius schreef op 15 februari 2004 @ 14:58:
[...]

nu komt alleen het feit dat alle 3ghz P4 modellen van intel Hyper Threading hebben (dus ook de 533FSB versie).

dus omwisselen zal dan wel niet veel nut hebben, omdat het dan minder dan 3 Ghz moet aangeven.
Er is geen 3 GHz P4 met een 533 MHz FSB ;)

http://processorfinder.in...SysBusSpd=ALL&PkgType=ALL

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Miere(n)neuker! 3.06GHz dan...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-08 21:49

nIghtorius

Poef!

wel als ik de 3.06 ghz truncate ;)

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:44

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Misschien bedoelt hij een 3.06GHz :)

edit:
Anders is WAB gewoon enorme spuit 11 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door We Are Borg op 15-02-2004 16:18 ]

• Sir_Killalot
Ik weet ook wel dat er een 3.06 met 533 FSB is, maar dit topic gaat over een 3 GHz P4 :)

Verwijderd

Je moet het ook op enabled hebben staat in bios heh, anders werkt het alsnog niet, en zie je die twee grafiekjes ook niet :p

Verwijderd

Zulke klanten maken je toch helemaal gek?? 8)7 8)7

Succes ermee !!
Pagina: 1