[kabeltje] 3,5 6.1 naar 3 way cinch

Pagina: 1
Acties:

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Ik kreeg vandaag een vraag in de winkel waar ik geen antwoord op wist en aangezien ik daar toch graag een antwoord op wil even een topic hiero \o/

Er was vanmiddag een man in de winkel waar ik werk en die was opzoek naar een kabel.
Het verhaal: hij wil een marqant dvd speler met een mini coaxial out aansluiten op een sound blaster audigy 2 platinum pro aansluiten, die audigy heeft een pc 5.1 ingang (visueel: een oranje, groene en zwarte ingang).
Dus meneer had een kabeltje nodig (de oranje) van 3 way 3,5 mini-jack naar 3 way cinch (tulp)
Bestaan dat soort kabeltjes en is het technisch gezien uberhaupt mogelijk?
enkele coax 5.1 uit -> 3 way 5.1 ingang ?

Meneer had een wat ingewikkelde constructie maar de rest werkt wel het ging alleen om het 3 kanaals stekkertje.

http://www.NUiPhone.nl/

• compie
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Diaboluzzz schreef op 14 februari 2004 @ 19:58:
Bestaan dat soort kabeltjes en is het technisch gezien uberhaupt mogelijk?
enkele coax 5.1 uit -> 3 way 5.1 ingang ?
Is dat digitaal die 3 way 5.1 ingang?
Het zal dan in ieder geval wel een "slimme" kabel moeten zijn.

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Tco

Nee want die coax uit z'n dvd speler is een digitaal signaal, en die 3 ingangen op zn audigy zijn 3 analoge stereo ingangen. Dus zal er nog een decoder tussen moeten, of lees ik het fout?

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
het is allemaal digitaal voor zover ik weet, ik had zelf ook moeite om te begrijpen wat hij precies bedoelde, het is nogal een opstelling naar ik vernomen heb.
Hij weet het allemaal zo te vertellen maar zie dat maar eens op een verkoper over te brengen ;)

• Tco
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Tco

Die oranje, zwarte en groene ingangen doen me wel heeeeeeel erg denken aan analoge stereo in/uitgangen die bijvoorbeeld door creative gebruikt worden op hun geluidskaarten en speakersets, zou me verbazen als deze digitaal waren. De oranje is op de geluidskaart als uitgang meestal schakelbaar tussen digitaal of stereo analoog, maar als ingang :? Maar verbeter me als ik het fout heb... :)
Ik ken de audigy 2 platinum pro ook niet echt, heeft die niet een externe breakout box?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Sick Nick

Drop the top!

Digitaal gaat altijd over 1 kabeltje, danwel coaxiaal of optisch. In ieder geval no way 3 stekkertjes ofzo.

Als hij de digitale uitgang van z'n dvd gebruikt moet hij die gewoon in de digitale ingang van z'n audigy proppen.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
nee kabel bestaat niet: of je moet een 5.1 decoder hebben. In de elektuur heeft es zo'n schema gestaan; kijk anders es eens bij conrad

if broken it is, fix it you should

• JeanLeGrand
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-07-2024
Oranje, groen en zwart? Die staan op een geluidskaart voor analoge UITgangen.
Groen = Front Left & Right.
Black = Rear Left & Right
Orange = Center en Subwoofer.
DVD digitaal moet gewoon naar de spdif in toch (1 coaxiaal draadje)

Denon AVR-X3600H

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Juist dat is helder, het is analoog. dat begreep ik al niet goed uit zijn verhaal.
Ik heb hem naar okaphone (winkeltje in groningen) verwezen en anders naar conrad idd.
maar goed ik weet nu iig dat het niet mogelijk is.

Hopelijk lukt het hem toch :)
thnx iig.

Pagina: 1