Toon posts:

dvd afspelen via tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb zojuist me tv out aangesloten. Ik wil nu dus een dvd op me computer afspelen en dan deze op me tv kijken. Alleen vind ik die zwarte balken van me dvd zo irri. Is er een manier om dit weg te krijgen zonder al te veel kwaliteit verlies.
Ik heb een ATI Radeon 9800

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:23
die zwarte balken horen toch erop? anders verne.. je de verhoudingen van de film..

Strava | AP | IP | AW

Verwijderd

Ja, met zoom/pan van je DVD speelprogramma:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/powerdvd-zoom.gif

al ga je dan altijd beeldverliezen van de zijkanten:
Afbeeldingslocatie: http://www.dvdmagazine.com.br/Diversos/telas/dvd_xuxa_pan-scan.jpg

alleen het wit gekaderde is dan zichtbaar op de TV:
Afbeeldingslocatie: http://dvd.com.br/images/dvd_pan%26scan.jpg

http://www.hifi-writer.com/he/panscan/panscan.htm

Het moge duidelijk zijn dat ik voorstander ben van "Keep original aspect ratio" ;)

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2004 20:12 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik vind t veel irritanter dat ze op tv alles wegknippen terwijl ik hier een breedbeeld heb staan..

hebben mensen eens een dvd speler willen ze inzoomen totdat ze weer de vertrouwde sbs6 look hebben.. stuur ook effe een rtl5 logo'tje mee over die kabel, en bouw wat reclame in

kijk die dvd met zwarte balken joh, zie je ook eens wat er nou eigenlijk aan de zijkanten van de film gebeurt

Verwijderd

Pixal schreef op 14 februari 2004 @ 20:04:
stuur ook effe een rtl5 logo'tje mee over die kabel, en bouw wat reclame in
dat is idd zwaar irritant. wij hebben nog een oude breedbeeld, dus die denkt bij 1 logootje al dat het 4:3 is. en zie dat beeld dan maar weer handmatig bij te snijden met dat prehistorische ding...

bij deze een oproep aan hilversum: stop die logo's en ondertiteling IN het beeld en stuur ook meteen een 16:9-flag mee. fijn.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

haha.. we hebben ook even naar de Avro gemaild dat we het letterlijk ACHTERLIJK vinden dat ze ER tegenwoordig in breedbeeld uitzenden en dan die hoeren ondertiteling eronder in het zwart zetten (t mailtje was iets formeler :))

sorry hoor maar dat gestuntel met de resoluties vind ik echt niet bij deze tijd passen, onze tv knipt en plakt zich raak maar je verliest toch echt het origineel als je de ondertiteling er een beetje bij propt..

en dan de commerciële zenders die een soort fobie voor breedbeeld hebben, grow up!

al die films en dan toch 4:3.. zonde

mja, kijk toch alleen maar via de pc en dan bepaal ik t lekker zelf :7

[ Voor 20% gewijzigd door Pixal op 14-02-2004 20:24 ]

Verwijderd

Als er een logootje in het zwarte zit, dan IS het 4:3. Bij "echte" breedbeeld is het zwarte namelijk geen beeld. Wat jullie bedoelen is gewoon 4:3 met zwarte balken, het logootje staat dus gewoon in het beeld.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:27:
Als er een logootje in het zwarte zit, dan IS het 4:3. Bij "echte" breedbeeld is het zwarte namelijk geen beeld. Wat jullie bedoelen is gewoon 4:3 met zwarte balken, het logootje staat dus gewoon in het beeld.
yupz, maar veel nieuwe breedband tv's herkennen dat er gewoon zwarte balken zijn met alleen een logo, en maken er automatisch 16:9 van.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

mja.. uit een computer komt ook 4:3 met zwarte balken.. ik zie het probleem niet helemaal

t gaat er gewoon om dat ze dus niet van allebei een beetje moeten doen, das kut.. ik kan best leven met een logo als ik een film graag zie, maar zet hem dan IN beeld zodat ie op breedbeeld springt en niet de hele tijd probeert te zoomen zodra het logo even weg is.

ik kijk zoiezo niet naar TMF ofzo maar wat een feest als je een nieuwe generatie breedbeeld erop zet af en toe zeg, echt niet normaal. de tv stijgt zowat op.. logo erin, logo eruit, breedbeeld. hoooo geen breedbeeld, oh toch weer wel. maar ah daar is de ondertiteling weer, nu weer niet, nu weer wel, nu weer............

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 februari 2004 @ 20:35:
[...]yupz, maar veel nieuwe breedband tv's herkennen dat er gewoon zwarte balken zijn met alleen een logo, en maken er automatisch 16:9 van.
Ok, mee eens, maar dat betekent dat het weinig zin heeft de omroepen te verzoeken geen logo's erin te plaatsen. Het logo wordt automatisch geïnsert met een offset vanaf de linker bovenhoek. Als de zwarte balken gewoon beeld zijn, zoals je zelf ook al aangaf, dan zal dat logo daar dus horen.

Wat jullie eigenlijk zouden willen is dat een dergelijke logoinserter zwarte balken bij een gewone PAL-uitzending (768:576/p625) detecteerd en de offset daaraan aanpast. Ok, dat moet kunnen, maar realiseer je dan wel dat er eigenlijk aan de eigenschappen van het beeld, of de kwaliteit ervan, niets verandert. Het blijft het opblazen/zoomen van een 4:3 PAL-signaal naar een 16:9 scherm.
Pagina: 1