[firewire / 1394 ] Panasonic NV-EX3EG

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xiD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:41
lO luitjes,

Ik heb al sinds 1998 ofzo een leuke digitale videocamera van panasonic, het dingetje koste toen zo'n kleine 3000 gulden, en de laatste tijd puilden de kast van videobanden aardig uit. Toen zag ik op school een camera aangesloten op een computer in de mediatheek, en dacht dat moet mijn camera vast ook kunnen. En jawel voorop zat een leuke connector voor firewire/1394.

Vandaag ging ik maar even op pad naar de dixons en kocht daar de kabel (firewire cable) om mijn dvc naar mn pc te linken, de vriendelijke verkoper van de dixons zei dat ik deze kabel nodig had.

In mijn pc zit een audigy2 geluids kaart en ik verwachtte wel dat de firewire kabel gewoon in mn audigy te proppen viel.

Terug thuis aangekomen ging ik meteen proberen om mijn cameraatje op mn pc aan te sluiten. Alles paste en ik vol goede hoop mn pc aanzetten, newe hardware gevonden naja zal wel goed nieuws zijn..

Ik hoorde door mn boxen een geluidje dat niet slecht klonk (Windows XP Hardware Insert.wav // Device connected). En toen tjsa waar kan ik die camera terug vinden.. Op school deden ze dat met Windows Movie Maker.. Maar wacht dat heb ik ook, zo ik start windows moviemaker en probeerde de functie "Capture From video device". Maar helaas mijn cameraatje stond er niet tussen, iemand enig idee waar ik hem wel kan vinden of iets dergelijks..

Ondertussen heb ik het op 2 pc's geprobeerd met beide windows XP en een audigy2. Bij het hardware overzicht staat wel mn firewire aansluiting en ik neem aan dat alles goed gaat omdat ik het geluidje hoor van device conneted.

Op pc1 kan ik in windows moviemaker wel mn webcam en tvkaart selecteren
Alletwee de pc's hebben de nieuwste windows update
De 1394 connection staat enabled.

Grtz x1dje

[ Voor 4% gewijzigd door xiD op 14-02-2004 20:21 ]

67890

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-01 13:42

Xymox

Determinism rulez !

En in Windows verkenner ? Daar zou de camera ook zichtbaar moeten zijn !

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• xiD
Xymox schreef op 15 februari 2004 @ 00:57:
En in Windows verkenner ? Daar zou de camera ook zichtbaar moeten zijn !
dat is hij niet

67890

• xiD
blub :9

67890

• e1f
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Misschien een ontzettende domme vraag, maar je hebt het er over dat je je firewire kabel in je geluidskaart stopt, werkt deze dan ook als een normaal firewire kaartje? Als dat niet zo is zal je een apart firewire kaartje moeten kopen. Dan wordt ie als het goed is wel gewoon herkend.

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-04 17:24
je camera staat toch op PLAY mode? Als je hem aansluit uit laten staan, en dan hem op de PLAY mode zetten. Dan zou hij hem moeten herkennen

• xiD
e1f schreef op 17 februari 2004 @ 01:20:
Misschien een ontzettende domme vraag, maar je hebt het er over dat je je firewire kabel in je geluidskaart stopt, werkt deze dan ook als een normaal firewire kaartje? Als dat niet zo is zal je een apart firewire kaartje moeten kopen. Dan wordt ie als het goed is wel gewoon herkend.
heb in andere topics gelezen dat het moet werken

67890

• xiD
peter_the_hobbit schreef op 17 februari 2004 @ 13:30:
je camera staat toch op PLAY mode? Als je hem aansluit uit laten staan, en dan hem op de PLAY mode zetten. Dan zou hij hem moeten herkennen
ja hij staat op playmode.. maar dat maakt niet uit want hij 'ziet' de camera helemaal niet

67890

• xiD

67890

Pagina: 1